سامسونگ تبلت ویندوزی گلکسی بوک 2 را معرفی کرد؛ پشتیبانی از LTE و عمر باتری ۲۰ ساعت

پنج‌شنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۷ - ۲۰:۴۵
مطالعه 4 دقیقه
سامسونگ امروز از تبلت هیبریدی مبتنی بر ویندوز خود با نام گلکسی بوک ۲ رونمایی کرد. این دستگاه که با سیستم‌عامل ویندوز ۱۰ اس عرضه می‌شود و عمر باتری ۲۰ ساعته را در کنار پشتیبانی از LTE به‌ ارمغان می‌آورد.
تبلیغات

سامسونگ در جریان رویدادی که امروز در شهر نیویورک برگزار کرد، از تبلت ویندوزی گلکسی بوک ۲ با پردازنده‌ی موبایلی اسنپدراگون ۸۴۵ کوالکام رونمایی کرد.

غول فناوری‌ کره‌ای ترجیح داده در این محصول از ویندوز ۱۰ اس استفاده کند که نسبت به نسخه‌ی اصلی ویندوز، از ویژگی‌های کمتری برخوردار است و کاربران تنها قادر به نصب برنامه‌ها از فروشگاه‌ نرم‌افزاری مایکروسافت هستند. با این حال، خریدارانِ این دستگاه می‌توانند به‌ صورت رایگان سیستم‌عامل این دستگاه را به‌ ویندوز ۱۰ معمولی ارتقاء دهند؛ البته باید این موضوع را در نظر داشت که به‌ دلیلِ استفاده از پردازنده‌ی آرم، اجرای نسخه‌ی معمولی ویندوز ۱۰ روی گلکسی بوک ۲ در محیط شبیه‌سازی شده انجام خواهد شد.

آلانا کوتون، نایب رییس و مدیرکلِ شعبه‌ی آمریکا سامسونگ الکترونیک در رویداد معرفی این محصول گفت:

شیوه‌ای که جهان به پیش‌ می‌رود به‌طرزی باورنکردنی‌ در حال تغییر است؛ از این رو، کاربران برای همگام‌بودن با این تغییرات به فناوری‌هایی نیاز خواهند داشت تا آن‌ها را در این مسیر یاری کنند. گلکسی بوک ۲ ترکیبی از ویژگی‌های پیشگامانه‌ی سامسونگ در حوزه‌ی سخت‌افزار و نوآوری مایکروسافت و کوالکام است. این محصول ۲ در ۱ علاوه بر ارائه‌ی کارآمدی رایانه‌های شخصی، حمل‌پذیری بالایی را نیز به‌ ارمغان می‌آورد.
گلکسی بوک ۲ / Galaxy Book 2

گلکسی بوک ۲ ابعاد ۳۰ × ۷.۸۹ × ۱۱.۳۲ اینچی دارد که وزنی معادل با ۷۹۳ گرم به‌ همراه می‌آورد. صفحه‌نمایش امولد این دستگاه نیز که اندازه‌ای ۱۲ اینچی دارد دارای رزولوشن ۱۴۴۰ × ۲۱۶۰ و به ازای هر اینچ، ۲۱۶ پیکسل را به نمایش می‌گذارد.

افزون بر این، نمایشگر فوق قادر به پشتیبانی از قلم اس پن سامسونگ است تا کاربران بتوانند نوشتار و رسم طرح را به راحتی روی این محصول هیبریدی انجام دهند. در کنار این قلم، سامسونگ صفحه‌کلید جداشونده‌‌ای را نیز درون جعبه‌ی دستگاه قرار داده که از طریق قسمت مغناطیسی پایین دستگاه، به گلکسی بوک ۲ متصل می‌شود.

در زمینه‌ی صوت نیز سامسونگ کم‌کاری نکرده و از دو بلندگوی استریو بهره برده که توسط شرکت AKG Acoustic بهینه‌سازی شده‌اند. این بلندگوها از استاندارد دالبی اتموس پشتیبانی می‌کنند؛ بنابراین می‌توان انتظار ارائه‌ی صدایی غنی را از این دستگاه داشت.

با توجه به ماهیت هیبریدی بودنِ گلکسی بوک ۲، باید انتظار برخی از ویژگی‌های تبلت‌گونه را نیز در این دستگاه داشت؛ از این رو، کره‌ای ها دو دوربین را در قسمت پشتی و جلویی گلکسی بوک ۲ تعبیه کرده‌اند. دوربین جلو که برای ثبت تصاویر سلفی و مکالمه‌ی تصویری از آن استفاده می‌شود، از سنسوری با وضوح ۵ مگاپیسل بهره خواهد برد؛ همچنین در دوربین پشتی دستگاه شاهد دوربین ۸ مگاپیکسلی هستیم.

توانِ این دستگاه نیز همانطور که بالاتر به آن اشاره کردیم، توسط پردازنده‌ی کوالکام اسنپدراگون ۸۴۵ تغذیه می‌شود. این پردازنده که معمولاً در دستگاه‌های موبایل پرچمدار به کار گرفته می‌شود، در کنار حافظه‌ی رم ۴ گیگابایت اقدام به پردازش اطلاعات می‌کند. طبق گفته‌ی سامسونگ، این پردازنده‌، ۴ هسته‌ی پردازشی پرتوان با فرکانس کاری ۲.۹۶ گیگاهرتز را در کنار ۴ هسته‌ی کم‌مصرف با فرکانس کاری ۱.۷ گیگاهرتز میزبانی می‌کند که در مجموع تعداد هسته‌های پردازشی آن را به عدد ۸ می‌رساند.

از منظر پورت‌های ورودی و خروجی، سامسونگ از دو درگاه USB Type-C در کنار اسلات کارت microSD و جک ۳.۵ میلی‌متری صدا استفاده کرده است؛ شتاب‌سنج، سنسور اثر انگشت، سنسور ژیروسکوپ و حسگر نور محیط از دیگر قابلیت‌های موجود در این کهکشانی درشت‌اندام برشمرده می‌شود.

در کنار تمام این ویژگی‌ها، شاید مهم‌ترین بخش در این دستگاه مربوط به توانِ باتری آن باشد. طبق گفته‌ی غول فناوری کره‌ای، با هر بار شارژ، کاربران می‌توانند تا ۲۰ ساعت از این دستگاه استفاده کنند؛ این رقم تقریبا یک شبانه‌روز کامل را تشکیل می‌دهد؛ افزون بر این، پشتیبانی از شارژر‌های سریع دیگر ویژگی‌ای است که فاصله‌ی بین شارژ و استفاده از گلکسی بوک ۲ را به‌طرز قابل‌ملاحظه‌ای کوتاه می‌کند.

گلکسی بوک ۲ / Glaxy Book 2

از منظر اتصالات و ارتباطات نیز شاهد پشتیبانی از استاندارد وای‌فای 802.11 a/b/g/n/ac دو بانده (با باند‌های ۲.۴ و ۵ گیگاهرتز) هستیم؛ همچنین پشتیبانی از Gigabit LTE با سرعت ۱.۲ گیگابیت بر ثانیه دیگر مورد مثبتی است که به‌واسطه‌ی استفاده از پردازنده‌ی اسنپدراگون و مودم اسنپدراگون X20 LTE محقق شده است.

دان مک‌گوایر، نایب رییس بازاریابی جهانی کوالکام می‌گوید:

مشتریان رایانه‌های شخصی شایسته‌ی همان سرعت و روانی‌ای هستند که در گوشی‌های هوشمند خود تجربه می‌کنند. گلکسی بوک ۲ اتصال فوری، عمر باتری چند روزه، سرعت و چندوظیفگی بی‌رقیبی را فراهم می‌کند که مشتریان شایسته‌اش هستند.

در بخش نرم‌افزار، شاهد برخی از ویژگی‌های اختصاصی سامسونگ هستیم. برای نمونه، این دستگاه از سرویس Samsung Flow پشتیبانی می‌کند که داده‌های شما را از طریق فضای ابری با دیگر دستگاه‌های سامسونگی شما همگام‌سازی می‌کند؛ همچنین توسط این سرویس شما می‌توانید اعلانات گوشی هوشمند سامسونگی خود را روی رایانه دریافت کنید.

قرار است این دستگاه از تاریخ ۱۱ آبان ۱۳۹۷ (۲ نوامبر ۲۰۱۸) برای خرید در دسترس علاقه‌مندان قرار گیرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات