استفاده از سنسور اثرانگشت نوری در OnePlus 6T تأیید شد

شنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
وان‌پلاس به‌صورت رسمی تأیید کرد که سنسور اثرانگشت گوشی وان‌پلاس 6T که در زیر صفحه‌نمایش قرار داده خواهد شد، از نوع نوری خواهد بود.
تبلیغات

همانطور که اطلاع دارید، قرار است در پرچمدار آتی شرکت چینی وان‌پلاس که با نام OnePlus 6T روانه‌ی بازارها خواهد شد، از حسگر اثرانگشت در زیر صفحه‌نمایش استفاده شود؛ از این رو، کاربران این دستگاه می‌توانند با قراردادنِ انگشت خود روی نمایشگر، اقدام به قفل‌گشایی آن کنند.

با این حال، باتوجه به این امر که هنوز این تکنولوژی به‌ اندازه‌ی نوع سنتی حسگرهای اثرانگشت بالغ نشده، درباره‌ی عملکرد آن در شرایط مختلف نگرانی‌هایی وجود دارد. برخلاف حسگرهای قدیمی، در سنسورهای جدید، انگشتِ کاربر تماس مستقیمی با سطح اسکنر نخواهد داشت؛ در مقابل، تولیدکنندگان باید به روش دیگری روی بیاورند. حال شرکت وان‌پلاس رسماً تأیید کرده که حسگر مورداستفاده‌ی آن‌ها در پرچمدار آتی‌ آن‌ها از نوع نوری خواهد بود.

وان پلاس 6T / گوشی Oneplus 6T

تاکنون در آزمایش‌های انجام شده، سرعت و دقتِ سنسورهای التراسونیک نسبت به نمونه‌های نوری در جایگاه بهتری قرار داشته است؛ زیرا سنسورهای التراسونیک به‌واسطه‌ی نمونه‌برداری سه‌بعدی از پستی‌ها و بلندی‌ها روی انگشت کار می‌کنند؛ با این حال، اگر سنسورهای نوری به درستی در وان‌پلاس ۶ تی پیاده‌سازی شوند، می‌توان انتظار همان سرعت و دقتِ التراسونیک را در این دستگاه نیز داشت.

از آنجایی که شرکت وان‌پلاس بخشی از شرکت BBK Electronics (شرکتی که بازاریابی و عرضه‌ی گوشی‌های هوشمند ویوو و اوپو را برعهده دارد)‌ است، انتظار می‌رود از همان سنسور، ویوو نکس اس در وان‌پلاس 6T نیز استفاده شود.

متأسفانه این خبر نمی‌تواند برای علاقه‌مندان به این برند خبر خوشی باشد؛ زیرا طبق بررسی‌ها، عملکرد اینگونه حسگرها چندان قابل‌اطمینان و سریع نیست. علیرغم تمامی این موارد، هنوز نمی‌توان درباره‌ی محصولی عرضه‌نشده با حدس و گمان به اظهار نظر پرداخت. بدون‌شک نرم‌افزار و بهینه‌سازی آن نقش به‌سزایی در عملکرد صحیحِ‌ ابعاد مختلف یک سخت‌افزار خواهد داشت؛ از این رو، با در نظر داشتنِ سابقه‌ی مثبتِ OxygenOS‌ در گوشی‌های وان‌پلاس، می‌توان دربار‌ه‌ی این قضیه امیدوار بود.

قرار است وان‌پلاس 6T در روز ۸ آبان به بازارها عرضه شود؛ بنابراین پس از عرضه‌ی این دستگاه می‌توان اظهار نظرِ دقیقی را راجع‌ به کارایی شیوه‌ی احراز هویت این دستگاه انجام داد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات