پرفروش ترین خودروهای بازار آمریکا در سال 2017

جمعه ۱۵ دی ۱۳۹۶ - ۲۲:۳۰
مطالعه 11 دقیقه
فهرست ۲۰ خودروی پرفروش بازار آمریکا در سال ۲۰۱۷ منتشر شد. همانطور که انتظار می‌رفت، وانت پیکاپ‌ها و شاسی‌بلندها جزو پرفروش‌ترین خودروهای بازار آمریکا هستند.
تبلیغات

با پایان سال ۲۰۱۷ و آغاز تعطیلات کریسمس سال ۲۰۱۸، فهرست کامل ۲۰ خودروی پرفروش بازار آمریکا منتشر شد. این فهرست که شامل انواع خودروها در کلاس‌های مختلف سدان، شاسی‌بلند، کراس‌اور و وانت پیکاپ است، در مجموع ۱۷ میلیون و ۲۰۰ هزار دستگاه مدل از برندهای مختلف را در بر می‌گیرد؛ همانطور که انتظار می‌رفت، در پرفروش‌ترین‌های سال ۲۰۱۷ بازار آمریکا فقط چند مدل سدان مشاهده می‌شود و بیشتر بازار در اختیار وانت پیکاپ‌ها و شاسی‌بلندها بوده است.

با اینکه در مجموع، فروش خودروها در سال ۲۰۱۷ نسبت به سال ۲۰۱۶، حدود ۱.۸ درصد کاهش داشته است؛ اما شرکت‌هایی چون فورد و نیسان افزایش نسبی فروش را تجربه کرده‌اند؛ از سوی دیگر شرکت‌هایی مانند هیوندای و جیپ به‌سختی موفق شدند در لیست ۲۰ خودروی پرفروش نماینده داشته باشند. در ادامه به معرفی ۲۰ خودروی پرفروش‌ بازار آمریکا در سال ۲۰۱۷ می‌پردازیم.

۲۰- هیوندای الانترا

الانترا ۲۰۱۷ اکو

فروش: ۱۹۸ هزار و ۲۱۰ دستگاه

سدان هیوندای الانترا که نسبت به سال ۲۰۱۶، حدود ۵ درصد کاهش فروش داشت، تقریباً با فروش ۱۹۸ هزار و ۲۱۰ دستگاه جایگاهی در این لیست ندارد. با اینکه این رقم کمتر از ۲۰۰ هزار دستگاه در سال است؛ ولی الانترا پرفروش‌ترین مدل سبد محصولات هیوندای در بازار رقابتی آمریکا به شمار می‌آید.

۱۹- فورد فیوژن

Ford Fusion

فروش: ۲۰۹ هزار و ۶۲۳ دستگاه

فورد فیوژن (Fusion) در مقایسه با سال گذشته کاهش قابل توجه ۲۱.۱ درصد فروش داشته است تا این سدان ۲۳ هزار دلاری، در جایگاه ۱۹ پرفروش‌ترین‌های سال ۲۰۱۷ بازار آمریکا قرار گیرد. با توجه به اینکه مقامات شرکت آمریکایی فورد، اخیراً به ساخت مدل‌های بیشتری از خودروهای کلاس شاسی‌بلند و کراس‌اور روی آورده‌اند، فروش حدود ۲۰۹ هزار دستگاه فیوژن در سال ۲۰۱۷ چندان تعجب‌برانگیز نیست. با توجه به کاهش فروش فیوژن، مدیران فورد برنامه‌ی نسل جدید فیوژن برای مدل سال ۲۰۲۰ را از دستور کار خارج کرده‌اند.

۱۸- تویوتا هایلندر

تویوتا هایلندر

فروش: ۲۱۵ هزار و ۷۷۵ دستگاه

نسل سوم شاسی‌بلند تویوتا هایلندر که (Highlander) از سال ۲۰۱۳ به بازار عرضه شده است، به‌ نظر نمی‌رسد قصد کاهش فروش در بازار آمریکا داشته باشد؛ البته فیس‌لیفت این مدل در سال ۲۰۱۶ با کمی تغییرات همراه شد. در مجموع این شاسی‌بلند ژاپنی با فروش ۲۱۵ هزار و ۷۷۵ دستگاه در سال ۲۰۱۷، در مقایسه با سال ۲۰۱۶ حدود ۱۳.۱ درصد افزایش فروش تجربه کرده است.

۱۷- جی‌ام‌سی سیِرا

جی ام سی سیرا / GMC Sierra 1500 Denali

فروش: ۲۱۷ هزار و ۹۴۳ دستگاه

ظاهراً فروش موفق وانت پیکاپ شورولت سیلورادو که در ادامه به آن اشاره خواهد شد، راه را برای فروش بیشتر وانت لوکس جی‌ام‌سی سیرا (Sierra) سخت‌تر کرده است. وانت پیکاپ سیرا با فروش ۲۱۷ هزار و ۹۴۳ دستگاه در سال ۲۰۱۷، در مقایسه با سال گذشته ۱.۶ درصد کاهش فروش داشته است که همانند سال ۲۰۱۶، بازهم در کنار ۱۵ خودروی پرفروش سال قرار نمی‌گیرد.

۱۶- نیسان سنترا

Nissmo sentra  سنترا نیسمو

فروش: ۲۱۸ هزار و ۴۵۱ دستگاه

سدان نیسان سنترا (Sentra) با افزایش ۱.۷ درصدی فروش در سال ۲۰۱۷، در جایگاه ۱۶ این فهرست قرار گرفته است. به لطف عرضه‌ی نسخه‌های SR توربو و نیسمو، این سدان ژاپنی در سال ۲۰۱۷ در مجموع ۲۱۸ هزار و ۴۵۱ دستگاه فروش داشته است.

۱۵- فورد اکسپلورر

فورد اکسپلورر 2018

فروش: ۲۳۸ هزار و ۵۶ دستگاه

نسل پنجم شاسی‌بلند فورد اکسپلورر (Explorer) در سال ۲۰۱۱ به بازار عرضه شد که تابه‌حال دو فیس‌لیفت به همراه تغییرات عمده دریافت کرده است. بااین‌حال با وجود فروش ۲۳۸ هزار و ۵۶ دستگاه در مقایسه با سال ۲۰۱۶، فورد اکسپلورر حدود ۱۰ درصد کاهش فروش داشته است.

۱۴- جیپ گرند چروکی

جیپ گرند چروکی

فروش: ۲۴۰ هزار و ۶۹۶ دستگاه

بزرگ‌ترین تغییر شاسی‌بلند جیپ گرند چروکی (Grand Cherokee) در سال ۲۰۱۷، عرضه‌ی نسخه‌ی ترک‌هاک (Trackhawk) با ۷۰۷ اسب بخار بود. نمی‌توان گفت این نسخه نقش پررنگی در فروش این شاسی‌بلند آمریکایی دارد؛ با این وجود نظر برخی مشتریان تشنه‌ی قدرت را جلب خواهد کرد. به‌هرحال جیپ گرند چروکی با فروش ۲۴۰ هزار ۶۹۶ دستگاه، در مقایسه با سال گذشته، حدود ۱۳ درصد افزایش در میزان فروش داشته است.

۱۳- نیسان آلتیما

نیسان آلتیما / Nissan Altima

فروش: ۲۵۴ هزار و ۹۹۶ دستگاه

سدان نیسان آلتیما که نسل پنجم آن در سال ۲۰۱۲ عرضه شد، در سال گذشته فیس‌لیفت دریافت کرد؛ با این‌حال این سدان ژاپنی با کاهش ۱۷ درصدی فروش نسبت به سال ۲۰۱۶، با فروش ۲۵۲ هزار و ۹۹۶ دستگاه در سال ۲۰۱۷، در جایگاه ۱۳ قرار می‌گیرد. نیسان آلتیما پنجمین سدان پرفروش بازار آمریکا است.

۱۲- شورولت اکوئیناکس

شورولت اکوئیناکس / Chevrolet Equinox

فروش: ۲۹۰ هزار و ۴۵۸ دستگاه

نسل سوم کراس‌اور کامپکت شورولت اکوئیناکس (Equinox) اواخر سال ۲۰۱۶ معرفی شد تا مقدمه‌ای بر موفقیت این مدل در سال ۲۰۱۷ باشد. شورولت اکوئیناکس با ۱۹.۹ درصد افزایش فروش، علاوه بر کسب جایگاه دومین کراس‌اور پرفروش آمریکایی در این فهرست، ۲۹۰ هزار و ۴۵۸ هزار دستگاه در سال ۲۰۱۷ فروش داشت.

۱۱- فورد اسکِیپ

فورد اسکیپ / Ford Escape

فروش: ۳۰۸ هزار و ۲۹۶ دستگاه

پس از عرضه‌ی نسل سوم کراس‌اور فورد اسکیپ (Escape) در سال ۲۰۱۳ و یک فیس‌لیفت به همراه تغییرات اندک، مقامات فورد به‌روزرسانی قابل توجهی برای این مدل در نظر نگرفته‌اند. با این‌حال فورد اسکیپ با افزایش ۰.۴ درصدی فروش نسبت به سال ۲۰۱۶، با فروش ۳۰۸ هزار و ۲۹۶ دستگاه در سال ۲۰۱۷، در جایگاه ۱۱ این لیست قرار می‌گیرد.

۱۰- تویوتا کورولا

 2018 Corolla iM

فروش: ۳۲۹ هزار و ۱۹۶ دستگاه

اگر فروش مدل سایون iM را که بعد از منحل شدن شرکت زیرمجموعه‌ی تویوتا در قالب مدل کورولا iM فروخته می‌شود، محاسبه کنیم، تویوتا کورولا در سال ۲۰۱۷، در مجموع ۳۲۹ هزار و ۱۹۶ دستگاه در بازار آمریکا فروخته شده است. این سدان کامپکت پرطرفدار ژاپنی که نسل ۱۱ آن از سال ۲۰۱۳ به بازار عرضه شده، در مقایسه با سال ۲۰۱۶، حدود ۱۲.۷ درصد کاهش فروش دارد.

۹- هوندا آکورد

هوندا آکورد 2018

فروش: ۳۲۲ هزار و ۶۵۵ دستگاه

به لطف عرضه‌ی نسل ۱۰ هوندا آکورد در سه‌ماهه‌ی پایانی سال ۲۰۱۷، این سدان خانوادگی و سایز متوسط در پایان سال ۲۰۱۷، فروش ۳۲۲ هزار و ۶۵۵ دستگاه را تجربه کرد. در مقایسه با سال ۲۰۱۶، این رقم ۶.۳ درصد کاهش نشان می‌دهد؛ ولی با توجه به عرضه‌ی نسل جدید آکورد، احتمالاً در سال ۲۰۱۸ میزان فروش این سدان افزایش قابل توجهی داشته باشد.

۸- هوندا سیویک

هوندا سیویک تایپ آر / HONDA CIVIC TYPE R

فروش: ۳۷۷ هزار و ۲۸۶ دستگاه

بیش از یک سال است که نسل ۱۰ هوندا سیویک به بازار عرضه شده؛ ولی این مورد دلیلی برای کاهش فروش ژاپنی محبوب در آمریکا نیست. در مقایسه با سال ۲۰۱۶، هوندا سیویک با فروش ۳۷۷ هزار و ۲۸۶ دستگاه، ۳.۲ درصد افزایش فروش در سال ۲۰۱۷ داشته است. شاید بتوان گفت که نسخه‌های پرقدرت‌تر Si و تایپ R، نقش مهمی در این آمار دارند.

۷- هوندا CR-V

HONDA CR-V

فروش: ۳۷۷ هزار و ۸۹۵ دستگاه

شاسی‌بلند کامپکت CR-V پرفروش‌ترین محصول شرکت ژاپنی هوندا در بازار آمریکا است. نسل هفتم هوندا CR-V که در ماه آخر سال ۲۰۱۶ به بازار عرضه شد، بیش از ۳۷۷ هزار دستگاه فروش داشته است. در واقع CR-V با در اختیار داشتن یک سال کامل، در مقایسه با سال ۲۰۱۶، افزایش فروش ۶.۱ درصدی تجربه کرده است.

۶- تویوتا کمری

camry 2018

فروش: ۳۸۷ هزار و ۸۱ دستگاه

تویوتا کمری همچنان به‌عنوان پرفروش‌ترین سدان جهان، در آمریکا نیز محبوبیت خود را چندان از دست نداده است. نسل جدید XV70 تویوتا کمری در نیمه‌ی دوم سال ۲۰۱۷ در بازار آمریکا عرضه شد که به‌ نظر می‌رسد در سال ۲۰۱۸ فروش بهتری داشته باشد. در مقایسه با سال ۲۰۱۶، تویوتا کمری ۰.۱ درصد کمتر فروخته است.

۵- نیسان روگ

نیسان روگ اسپرت

فروش: ۴۰۳ هزار و ۴۶۵ دستگاه

کراس‌اور کامپکت نیسان روگ با فروش ۴۰۳ هزار و ۴۶۵ دستگاه، نسبت به سال ۲۰۱۶ افزایش فروش چشمگیر ۲۲.۱ درصدی داشته است. البته نسخه‌ی روگ اسپرت که در سال ۲۰۱۷ به بازار آمریکا عرضه شد نیز در این آمار محاسبه شده است؛ احتمالاً  نیسان روگ بخش زیادی از فروش بالای خود را مدیون نسخه‌ی اسپرت است.

۴- تویوتا راو4

toyota rav4 2017

فروش: ۴۰۷ هزار و ۵۴۹ دستگاه

با وجود فروش قابل توجه نیسان روگ، این تویوتا راو4 است که مقام پرفروش‌ترین شاسی‌بلند/کراس‌اور بازار آمریکا را از آن خود می‌کند. شاسی‌بلند تویوتا راو4 با فروش ۴۰۷ هزار و ۵۴۹ دستگاه، در مقایسه با سال ۲۰۱۶، افزایش فروش قابل توجه ۱۶.۱ درصد داشته است.

۳- وانت پیکاپ‌های رم

وانت رم / Ram

فروش: ۵۰۰ هزار و ۷۲۳ دستگاه

همانطور که انتظار می‌رفت، پرفروش‌ترین‌های بازار آمریکا انواع وانت پیکاپ هستند. در جایگاه سوم این فهرست، مدل‌های فول‌سایز وانت پیکاپ‌های رم (Ram) شامل 1500، 2500، 3500 و حتی مدل سنگین و بدون ظرفیت‌ بار Chassis Cab قرار دارند که در مقایسه با سال گذشته، ۲ درصد افزایش فروش داشته‌اند. وانت پیکاپ‌های رم با فروش ۵۰۰ هزار و ۷۲۳ دستگاه، همانند سال ۲۰۱۷، امسال نیز در جایگاه سوم قرار می‌گیرند.

۲- شورولت سیلورادو

شورولت سیلورادو / Chevrolet Silverado 2019

فروش: ۵۸۵ هزار و ۸۶۴ دستگاه

وانت پیکاپ سیلورادو (Silverado) همچنان پرفروش‌ترین محصول شرکت شورولت در آمریکا است. در مقایسه با سال ۲۰۱۶، سیلورادو ۱.۹ درصد افزایش فروش تجربه کرده است. نسل جدید شورولت سیلورادو اخیراً رونمایی شد که احتمالا در سال ۲۰۱۸، فروش آن بیش از ۵۸۵ هزار دستگاه خواهد بود.

۱- وانت پیکاپ‌های سری F فورد

Ford / وانت فورد

فروش: ۸۹۶ هزار و ۷۶۴ دستگاه

سری F وانت پیکاپ‌های فورد با فروش بی‌نظیر ۸۹۶ هزار و ۷۶۴ دستگاه در سال ۲۰۱۷، بازهم برای ۴۱امین سال متوالی، پرفروش‌ترین خودروی بازار آمریکا است. با عرضه‌ی نسخه‌ی پرطرفدار رپتور در اوایل سال ۲۰۱۷ و مدل‌های جدید ۲۰۱۸ پس از آن، سری F وانت‌ پیکاپ‌های فورد در مقایسه با سال ۲۰۱۶، حدود ۹.۳ درصد افزایش فروش داشته‌اند. اگر فروش سری F فورد در سال ۲۰۱۸ بیشتر هم شود، اصلاً نباید تعجب کرد. باید منتظر ماند و دید که آیا این سری پرطرفدار، به فروش یک میلیون دستگاه تا سال ۲۰۲۰ خواهد رسید یا خیر.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات