روبوهون، میزبان جالب شارپ در ایفا 2017

دوشنبه ۱۳ شهریور ۱۳۹۶ - ۲۰:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
یکی از گجت‌های جالبی که شارپ در ایفا ۲۰۱۷ در غرفه‌ی خود به نمایش گذاشت، روباتی به اسم روبوهون بود.
تبلیغات

شارپ سال گذشته از یک روبات با عنوان روبوهون (RoBoHon) رونمایی کرد که در واقع یک گوشی هوشمند نیز هست. این روبات که ارتفاع آن ۱۹.۵ سانتی‌متر است، ماه می سال گذشته با قیمت ۱۲۸۰ دلار در کشور ژاپن راهی بازار شد.

شارپ این روبات را با همکاری دانشگاه توکیو تولید کرده است. به‌عنوان یک روبات، روبوهون قادر است روی دو پای خود راه برود و در واقع می‌توان آن را یک روبات انسان‌نما اطلاق کرد. از دیگر ویژگی‌های این روبات کوچک باید به پروژکتور تعبیه‌شده در آن اشاره کرد که رزولوشن تصویر پخش‌شده توسط آن، ۱۲۸۰ در ۷۲۰ پیکسل است. با استفاده از این پروژکتور می‌توان تصاویر، ویدیوها و نقشه را روی یک سطح صاف به نمایش درآورد.

روبات روبوهون شارپ

روبوهون از وجود سیستم تشخیص صدا نیز بهره می‌برد که از این‌رو می‌توان با استفاده از دستورات صوتی اقدام به کنترل روبات کرد. بر اساس اطلاعات ارائه‌شده توسط شارپ، این روبات قادر است به مرور زمان عادت‌های کاربر را نیز یاد بگیرد. روبات روبوهون از منظر یک گوشی، دارای قابلیت‌هایی نظیر حافظه‌ی داخلی ۱۶ گیگابایتی به همراه یک نمایشگر ۲ اینچی از نوع ال‌سی‌دی و همچنین باتری ۱۷۰۰ میلی آمپر ساعتی است. همچنین باید به دوربین ۸ مگاپیکسلی و سنسور‌هایی چون ژیروسکوپ و شتاب‌سنج اشاره کرد. روبوهون مبتنی بر اندروید ۵ است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات