سرعت بارگذاری وب‌سایت‌ها در مرورگر اج، با آپدیت پاییز Creators بیشتر خواهد شد

یک‌شنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
در آپدیت پاییز Creatos ویندوز ۱۰ تغییراتی در مایکروسافت اج اعمال شده است که سرعت بارگذاری وب‌سایت‌ها را به میزان قابل توجهی افزایش می‌دهد.
تبلیغات

فاصله‌ی زیادی تا انتشار به‌روزرسانی پاییز Creators سیستم‌عامل ویندوز ۱۰ باقی نمانده است. این آپدیت قابلیت‌های جدیدی در اختیار کاربران قرار خواهد داد. در به‌روزرسانی مورد بحث بهبودهای مختلفی اعمال شده و امنیت سیستم‌عامل نیز ارتقاء پیدا کرده است. علاوه بر این، آپدیت پاییز Creators پشتیبانی کامل زیرسیستم‌های ویندوز از لینوکس (WSL) را به این ویندوز اضافه خواهد کرد. از دیگر تغییرات آپدیت مورد بحث می‌توان به قابلیت‌های جدید ویندوز دیوایس پرتال و بهبود در ابزارهای مدیریت خودکار ویندوز اشاره کرد. حالا مایکروسافت اعلام کرده است که در آپدیت پاییز Creators ویندوز ۱۰، تغییراتی هم در مرورگر اج اعمال خواهد شد که در نتیجه‌ی آن، سرعت بارگذاری صفحات وب به میزان قابل توجهی افزایش خواهد یافت. کمپانی مورد بحث می‌گوید EdgeHtml 16 در آپدیت مورد بحث، امکان رندر غیر وابسته را برای تعداد بیشتری از وب‌سایت‌ها فراهم می‌کند که در نهایت این ویژگی باعث افزایش سرعت اج خواهد شد. افزایش سرعت بارگذاری صفحات با این روش به دلیل اضافه شدن پشتیبانی از سه نوع المان جدید است: کنترل Select، المان Canvas و المان‌های مشخص SVG.

با تغییرات مورد اشاره، عملکرد مرورگر در سناریوهای مختلف مثل پردازش محتوا، عملیات تکراری و اسکرول از طریق تِرِد رندرینگ حتی در شرایطی که ترد اصلی مشغول باشد، بهبود پیدا خواهد کرد. همچنین واگذار کردن رندر به تردهای جداگانه باعث شده است بهره‌وری مرورگر اج در پردازنده‌های چندهسته‌ای افزایش یابد. ردموندی‌ها اعلام کرده‌اند که با آپدیت پاییز Creators، اپلیکیشن‌های تحت وب در انیمیشن‌های ساخته‌شده با اسکریپت، می‌توانند از فریم‌های اختصاص‌یافته به‌طور بهینه‌تری استفاده کنند. شایان ذکر است که انیمیشن‌های مبتنی بر اسکریپت، در بازی‌ها و جلوه‌های بصری پیشرفته‌ی تحت وب کاربرد زیادی دارند. مایکروسافت با EdgeHtml 16، پشتیبانی از رندر مستقل برای برخی المان‌های SVG مثل نشانگرها، ماسک‌ها و الگوها را نیز معرفی می‌کند. در نتیجه با آپدیت پاییز Creators ویندوز ۱۰، سایت‌هایی که از این نوع المان‌ها استفاده می‌کنند در مرورگر مایکروسافت اج با سرعت بیشتری بارگذاری خواهند شد.

علاوه بر معرفی رندر مستقل، در آپدیت مورد بحث بهبودهایی در المان‌های بوم‌های (Canvas) دوبعدی اعمال خواهد شد. مایکروسافت می‌گوید داده‌های این کمپانی نشان داده که حضور المان‌های بوم‌های دوبعدی، دلیل اصلی غیرفعال بودن رندر مستقل در بسیاری از وب‌سایت‌ها است.

شرکت مایکروسافت مدعی شده است که EdgeHtml 15 و EdgeHtml 16 را در دو دستگاه سرفیس بوک کاملا مشابه مورد تست قرار داده و در نتیجه‌ی این بررسی، به لطف رندرینگ مستقل، عملکرد سرفیس بوکی که از EdgeHtml 16 در آن استفاده شده، نسبت به سرفیس بوک دیگر ۴۳ درصد بهتر بوده است. بنا به اعلام مایکروسافت، می‌توان این تغییرات را پیش از انتشار در نسخه‌ی عمومی آپدیت پاییز Creators ویندوز ۱۰، در جدیدترین بیلدهای پیش‌نمایش منتشرشده برای اعضای ویندوز اینسایدر مشاهده کرد.

نظر شما در این مورد چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات