مایکروسافت سرانجام مجموعه‌ آفیس را برای سیستم‌ عامل کروم منتشر کرد

دوشنبه ۶ آذر ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
مایکروسافت که پیش‌تر قول پشتیبانی از سیستم‌عامل کروم را داده بود، سرانجام مجموعه‌ی آفیس را برای آن منتشر کرد.
تبلیغات

سال گذشته، گوگل اعلام کرد که در راستای تطبیق‌پذیر کردن لپ‌تاپ‌های خود برنامه‌های اندروید را به ChromeOS خواهد آورد. مایکروسافت نیز مدعی شد که سعی دارد پشتیبانی از سیستم‌عامل کروم را به نرم‌افزارهای خود اضافه کند؛ اما در نهایت، تنها پیکسل‌بوک‌ها و تعداد اندکی از دستگاه‌های دیگر این پشتیبانی را دریافت کردند.

چندی پیش، مایکروسافت توضیحی در این رابطه ارائه داد:

استراتژی ما تغییری نکرده است. آفیس برای اندروید از طریق فروشگاه گوگل پلی در دسترس است. درحالی‌که هنوز گوگل پلی برای سیستم‌عامل کروم در مرحله‌ی بتا قرار دارد، ما در حال همکاری با گوگل هستیم تا بهترین تجربه‌ی کاربری را برای کاربران کروم‌بوک ارائه کنیم و در نظر داریم این اپلیکیشن‌ها را از طریق انتشار عمومی در دسترس همه‌ی دستگاه‌های سازگار قرار دهیم.

به نظر می‌رسد که روز موعود فرا رسیده و مایکروسافت مجموعه‌ی نرم‌افزاری آفیس را به‌طور کامل برای کروم‌بوک‌ها ارائه کرده است.

این حرکت قابل‌توجهی است؛ زیرا بسیاری از دانش‌آموزان در آمریکا از کروم‌بوک استفاده می‌کنند که در نبود آفیس از سایر برنامه‌های گوگل برای انجام امور خود استفاده می‌کردند.

تجربه‌ای که مایکروسافت در این نسخه از آفیس ارائه می‌کند هرچند به پای آفیس ویندوز ۱۰ نمی‌رسد؛ اما برای یک دانش‌آموز دبیرستانی کاملا جوابگو است. اپلیکیشن‌های مجموعه‌ی آفیس را می‌توانید فروشگاه گوگل پلی جستجو و دانلود کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات