گوگل مشکل نمایشگر پیکسل 2 ایکس ال را حل می‌کند

دوشنبه ۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
گزارش کاربران در مورد سوختگی داخلی نمایشگر گوشی پیکسل ۲ ایکس‌ال، گوگل را مجاب کرده است که تحقیقات خود را در این باره آغاز کند.
تبلیغات

تقریبا همه می‌دانند که نمایشگرهای اولد در صورتی که اشیاء به نمایش درآمده در آن‌ها، به‌طور منظم و در بازه‌های زمانی طولانی باقی بمانند، دچار سوختگی داخلی می‌شوند. به همین دلیل است که کمپانی سامسونگ از ترفندهایی نظیر تغییر مکان دکمه‌ی هوم در گوشی‌های جدیدش استفاده می‌کند. برای نمونه می‌توان به گلکسی اس ۸ اشاره کرد. این گوشی از پنل اولد استفاده می‌کند و می‌دانید که دکمه‌ی فیزیکی هوم در آن حذف شده است و به جای آن، آیکون مربوطه در پایین نمایشگر به چشم می‌‌خورد.

باقی‌ ماندن آیتمی خاص در نمایشگر برای مدت‌زمانی طولانی، باعث سوختن داخلی آن می‌شود. سامسونگ برای حل این مشکل، آیکون هوم را در اس ۸ متحرک ساخته است که البته تنها با دقت بسیار می‌توانید متوجه آن شوید. 

با وجود این‌که شواهد نشان می‌دهند مشکل یادشده تا حد زیادی باعث قرمز شدن نمایشگر می‌شود؛ اما هنوز نمی‌توان با اطمینان در مورد سوختن داخلی آن صحبت کرد. حدس ما این است که مشکل نمایشگر پیکسل ۲ ایکس‌ال، می‌تواند احتباس تصویر (Image Retention) باشد؛ البته بهتر است بدانید که این مشکل، بیشتر برای پنل‌های ال‌سی‌دی پیش می‌آید. احتباس تصویر یکی از مشکلات رایجی به شمار می‌رود که ممکن است برای نمایشگر شما پیش بیاید؛ این مشکل بدین صورت است که تصویری خاص برای مدتی روی صفحه‌ی نمایشگر شما حک می‌شود؛ البته بهتر است بدانید که احتباس تصویر - برخلاف سوختن - پس از مدت‌زمانی کوتاه رفع می‌شود. اگر این مشکل واقعا احتباس تصویر باشد، می‌توان با ترفندی آن را برطرف کرد. به این‌صورت که اگر تصاویر زیادی روی نمایشگر نشان دهید، خود به خود آن مشکل از بین می‌رود. قرار نیست الزاما چند روز پس از خرید گوشی‌هایی که از پنل اولد استفاده می‌کنند، مشکل سوختن نمایشگر گریبان‌گیر شما شود؛ با این حال مشکل یادشده این‌روزها به معضلی برای کاربران گوشی‌های گوگل تبدیل شده و همین موضوع، نگرانی این کمپانی را به دنبال داشته است. گوگل در گفت‌و‌گو با وب‌سایت اندروید سنترال گفته است که تحقیقات خود را روی گزارش‌های رسیده، آغاز کرده است؛ گزارشاتی که در آن‌ها گفته می‌شود نمایشگر P-OLED گوشی پیکسل ۲ ایکس‌ال ظاهرا پس از یک هفته کار کردن، دچار سوختگی داخلی می‌شود. گوگل اعلام کرده است که فعلا نظر خاصی در مورد این مشکل ندارد؛ با این حال این کمپانی ادعا کرده که در حال حاضر، گوشی‌های پیکسل ۲ ایکس‌ال را در «تست کیفیت گسترده‌ای» قرار داده است.

سوختن نمایشگر پیکسل 2 ایکس ال

تصویری که ادعا شده مربوط به سوختن داخلی نمایشگر پیکسل ۲ ایکس‌ال است

تاکنون آمار دقیقی در مورد تعداد گوشی‌های پیکسل ۲ ایکس‌ال که با این مشکل مواجه شده‌اند، منتشر نشده است؛ اما می‌توان گفت که بدیهی است وقتی گوگل بررسی‌های گسترده‌اش را آغاز کرده، قطعا گزارشات متعددی منتشر شده‌اند. این را هم نباید فراموش کنیم که نمی‌توان صرفا به مطالب یادشده در فروم‌های مختلف استناد کرد.

در هر صورت، مشکل پیش‌آمده برای پیکسل ۲ ایکس‌ال قطعا چیزی است که گوگل انتظار دست و پنجه نرم کردن با آن را نداشت. مشکلات نمایشگر پیکسل ۲ ایکس‌ال تنها به سوختگی داخلی محدود نمی‌شود و کاربران گلایه‌های دیگری نیز در مورد آن دارند؛ برای مثال برخی کاربران گزارش داده‌اند که رنگ‌های به نمایش درآمده در نمایشگر پیکسل ۲ ایکس‌ال، همچون برخی از گوشی‌های امروزی، سرزنده و شاداب نیستند یا عده‌ای گفته‌اند که اگر شما با زاویه‌ی گسترده به نمایشگر این گوشی نگاه کنید، شاهد یک سایه‌ی کم‌رنگ آبی روی آن خواهید بود. 

پیکسل ۲ ایکس‌ال قرار است یکی از دو گوشی هوشمند جدید گوگل باشد که به اندروید ۸ اوریو آپدیت می‌شود؛ اما مشکلات پیش‌آمده برای این گوشی‌ها می‌تواند زنگ خطری برای آن باشد و مردم را از خریدن آن بازدارد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات