تحقیقات سامسونگ، ابعاد و ایراد در ساختار باتری را دلیل انفجار گلکسی نوت 7 معرفی می کند

جمعه ۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
در آستانه انتشار گزارشی در رابطه با دلیل انفجار گلکسی نوت ۷ توسط سامسونگ، وال‌استریت ژورنال اعلام کرده است که سامسونگ سایز باتری را دلیل انفجار می‌داند.
تبلیغات

تحقیقات سامسونگ برای پیدا کردن دلیل انفجار گلکسی نوت ۷ که باعث شد این کمپانی نسل جدید فبلت خود را از بازار فراخوانی و تولید آن را متوقف کند، سایز نامتعارف باتری این گوشی هوشمند بوده است. سایز باتری باعث شده تا باتری گوشی دچار افزایش گرما و نهایتا منفجر شود.

سامسونگ در نظر دارد گزارش خود مبنی بر دلیل انفجار گلکسی نوت ۷ را روز دوشنبه، چهارم بهمن ماه، یک روز پیش از انتشار گزارش مالی مربوط به سه‌ماهه‌ی چهارم ۲۰۱۶ میلادی ارائه کند. این گزارش مشخص خواهد کرد که چه عاملی باعث شده است تا غول کره‌ای و بزرگ‌ترین تولیدکننده‌ی گوشی‌های هوشمند از نظر تعداد عرضه، متحمل یک ضرر ۵ میلیارد دلاری شود.

سامسونگ تحقیق خود برای یافتن دلیل انفجار گلکسی نوت ۷ را با کمک سه موسسه‌ی تحلیلی کنترل کیفیت انجام داده است، تا از این طریق این مؤسسات سامسونگ را در انجام یک تحقیق مستقل یاری کنند. سامسونگ پس از عرضه‌ی گلکسی نوت ۷ به بازار، ۲.۵ میلیون دستگاه از این گوشی هوشمند را فراخوانی کرد تا با بررسی مشکل و برطرف کردن آن، این گوشی هوشمند را دوباره راهی بازار کند.

گلکسی نوت ۷ سامسونگ در ماه آگوست رونمایی و راهی بازار شد که اتفاقا با استقبال خوبی از سوی منتقدان و کاربران روبرو شد. گلکسی نوت ۷‌-های سامسونگ با بهره‌گیری از باتری‌های تولیدشده توسط Samsung SDI و Amprerex Technology LTD که یک کمپانی هنگ‌کنگی است، راهی بازار شدند. در ابتدا سامسونگ دلیل انفجار گلکسی نوت ۷ را باتری‌هایی می‌دانست که توسط Samsung SDI تولید شده بود، از این‌رو این کمپانی وظیفه‌ی تولید باتری را بر عهده‌ی کمپانی هنگ‌کنگی گذاشت تا این کمپانی در کارخانه‌ی خود در چین اقدام به تولید باتری برای گلکسی نوت ۷ کند.

اما ماجرا به همین‌جا ختم نشد، چراکه پس از عرضه‌ی نسخه‌های جدید گلکسی نوت ۷ به بازار، دوباره گزارش‌هایی مبنی بر انفجار این گوشی هوشمند حتی در حالت خاموش منتشر شد. همین موضوع باعث شد سامسونگ تصمیم به جمع‌آوری دوباره‌ی گوشی‌های هوشمند گلکسی نوت ۷ بگیرد و تولید این محصول را برای همیشه متوقف کند.

بر اساس اطلاعات ارائه‌شده توسط منابع نزدیک به سامسونگ، این کمپانی کره‌ای بزرگ بودن باتری‌های تولیدی و عدم قرارگیری صحیح این باتری در محل تعیین‌شده را دلیل انفجار خوانده است. البته این موضوع در مورد باتری‌های ساخت Samsung SDI صادق است و باتری‌های ATL نیز به دلایل دیگری که ریشه در مشکلات ناشی از تولید دارند، دچار افزایش حرارت و انفجار شده‌اند. بر اساس اطلاعات ارائه‌شده، پس از جمع‌آوری گلکسی نوت ۷ برای اولین بار و نیاز به تأمین نیاز باتری این گوشی هوشمند، ATL ظرفیت تولید خود را بالا برده که از این‌رو فرایند تولید باتری دچار مشکل شده است. احتمالا سامسونگ روز دوشنبه در گزارش خود به‌صورت روشن در مورد مشکلات ناشی از تولید در باتری‌های ATL سخن خواهد گفت.

سامسونگ در جریان ارائه گزارش مالی سه‌ماهه‌ی سوم سال ۲۰۱۶ میلادی اعلام کرد که فرایند دقیق‌تری را برای تست و آزمایش باتری‌های تولیدی خود مورد استفاده قرار خواهد داد. سامسونگ برای اطمینان دادن به سازمان‌های نظارتی و رگولاتوری‌ها، یک پروسه هشت مرحله‌ای برای تولید باتری‌ و آزمایش آن پیش‌بینی کرده که شامل آزمایش‌های بیشتر برای اطمینان از کیفیت محصول است.

چندی پیش سامسونگ اعلام کرد که بیش از ۹۶ درصد از گلکسی نوت ۷-های عرضه‌شده در بازار آمریکا را جمع‌آوری کرده است. اداره‌ی هوانوردی فدرال ایالات متحده‌ی آمریکا حمل گلکسی نوت ۷ در هواپیما را ممنوع اعلام کرده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات