سامسونگ: ۹۶ درصد از گوشی های گلکسی نوت 7 جمع آوری شده‌اند

چهارشنبه ۲۲ دی ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
پس از جمع آوری گلکسی نوت ۷ از بازار در پی فاز دوم انفجار این گوشی هوشمند، حال سامسونگ اعلام کرده که ۹۶ درصد از این گوشی هوشمند را برگردانده است.
تبلیغات

سامسونگ پس از عرضه‌ی گلکسی نوت ۷ به بازار و انتشار گزارش‌هایی در رابطه با انفجار این گوشی هوشمند، آن را از بازار جمع آوری کرد و پس از تعویض نسخه‌های معیوب، نسخه‌های جدیدی را که به تصور این کمپانی دیگر از مشکل باتری رنج نمی‌بردند، راهی بازار کرد. اما پس از گذشت مدت کوتاهی از عرضه‌ی این محصولات، دوباره گلکسی نوت ۷ با مشکل انفجار روبرو شد و در نتیجه سامسونگ به طور کامل با توقف تولید این گوشی هوشمند تصمیم به جمع‌آوری تمام نسخه‌های به فروش رفته گرفت. حال این کمپانی دیروز با انتشار گزارشی اعلام کرده که بیش از ۹۶ درصد از کل گلکسی نوت ۷های به فروش رفته را جمع آوری کرده است.

مشکلی که در دور دوم جمع آوری این گوشی هوشمند گریبان‌گیر سامسونگ بود، کاربرانی بود که این گوشی هوشمند را در اختیار داشتند و به علت عدم روبرو شدن با مشکل خاص، حاضر به بازگرداندن گوشی نبودند. سامسونگ برای اینکه مشکل مورد نظر را حل کند، یک بروزرسانی برای گلکسی نوت ۷ منتشر کرد که با دریافت آن دیگر امکان شارژ گوشی میسر نبود.

سامسونگ اعلام کرده است که نتایج تحقیقات خود در رابطه با انفجار این گوشی هوشمند را اواخر ماه ژانویه منتشر می‌کند. تحقیقات مستقل برای یافتن دلیل انفجار گلکسی نوت ۷ سامسونگ، نشان از این دارند که طراحی گوشی و نبود فضا برای تغییر سایز معمول اما بسیار ناچیز باتری گوشی باعث شده است باتری تحت فشار قرار بگیرد و به دلیل تماس قطب مثبت و منفی منفجر شود. با وجود اینکه گلکسی نوت ۷ را باید به عنوان یک فاجعه در کارنامه‌ی این کمپانی کره‌ای ثبت کرد، اما پیش‌بینی این کمپانی نشان از عملکرد خوب مالی به واسطه‌ی گلکسی اس ۷ و همچنین بخش تولید تراشه‌های حافظه دارد، به‌طوری‌که حتی ارزش سهام سامسونگ نیز افزایش پیدا کرده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات