نوکیا تکنولوژی بکار رفته در نمایشگرهای ClearBlack خود را شرح داد

چهارشنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۴:۴۶
مطالعه 2 دقیقه
چند سالی است که نوکیا از فناوری ClearBlack در نمایشگر موبایل های خود استفاده می کند. این فناوری که در تلفن های Lumia نوکیا نیز بکار رفته شده است باعث افزایش عمق رنگ مشکی، زاویه وسیع و کاهش انعکاس نور می شود. حال نوکیا جزئیات و نحوه کارکرد نمایشگرهای ClearBlack خود را به همراه یک تصویر گرافیکی شرح داده است.
تبلیغات

نوکیا در مورد نمایشگرهای ClearBlack خود می گوید:

ClearBlack نوع جدیدی از نمایشگر نیست و در واقع فناوری است که باعث کاهش بازتاب نور شده و موجب بهبود کیفیت تصویر می شود. ClearBlack باعث می شود رنگ سیاه را بصورت واقعی مشاهده کنید و کنتراست تصویر را به میزان قابل ملاحظه ایی افزایش می دهد. این قابلیت در نرم افزارهای مانند Ovi Maps بسیار موثر است چون کاربر معمولا از این نرم افزار در محیط های پر نور استفاده می کند. ClearBlack باعث می شود حتی در نور شدید روز نیز به خوبی تصاویر قابل مشاهده باشند.

نوکیا در نمایشگرهای ClearBlack خود از یک جفت فیلتر استفاده می کند که وظیفه آنها کاهش انعکاس نور است. این فیلترها نور را پلاریزیه کرده و جهت نور را قبل از اینکه به سطح صفحه بازگردند تغییر می دهد. سپس مانع بازگشت نور به سطح نمایشگر می شوند. اما این فیلترها نور تولید شده توسط خود نمایشگر را به خوبی عبور می دهند تا تصویر به بهترین شکل نمایش داده شود.

ClearBlack باعث می شود تا در نور شدید روز نیز به راحتی بتوان تصویر نمایشگر را مشاهده کرد.

منبع: The Verge

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات