۱۱ راز استخدام از زبان برترین کارآفرینان

شنبه ۱۹ فروردین ۱۳۹۶ - ۲۳:۳۰
مطالعه 7 دقیقه
استخدام بهترین افراد از میان متقاضیان، همواره از بزرگترین چالش‌های مدیران بوده است. شاید بهتر است در این زمینه به تجربیات بزرگان نگاهی داشته باشیم.
تبلیغات

برای بهترین بودن، باید بهترین افراد برای شما کار کنند. ۱۱ کارآفرینی که در ادامه، داستان و تجربیات آن‌ها را می‌خوانید، توانسته‌اند با استخدام بهترین‌ها، کسب و کار خود را به موفقیت برسانند.

۱- به ارتباطات اهمیت دهید

کارآفرینان موفق

گری واینرچاک، مؤسس و مدیرعامل واینرمدیا با ۶۰۰ کارمند و درآمد سالانه بیش از ۱۰۰ میلیون دلار

من همیشه ارتباطات خود را با کارمندان حفظ می‌کنم. کارمندان مشکلات شخصی و رفتارهای متفاوتی دارند. آن‌ها می‌توانند به‌راحتی در مورد نگرانی‌هایشان با من صحبت کنند. وقتی همه به‌راحتی با هم صحبت کنیم، نیازی نیست کارها را چند بار توضیح دهم. نکته‌ی مهم این است که بیش از حد در مورد جزئیات بحث نکنید. هدف را مشخص کنید و همراه با تیم به سمت آن حرکت کنید.

۲- دوستان بهترین کارمندانتان را استخدام کنید

کارآفرینان موفق

تای لوپز، سرمایه‌گذار و مشاور کسب و کار، صاحب ۸ کسب و کار آنلاین

کسب و کار مانند ازدواج است. اگر مجرد هستید، همیشه بهترین انتخاب‌ها به‌سختی پیدا می‌شوند. اگر بتوانید فرد بااستعداد و مفیدی برای شرکت خود استخدام کنید، بهتر است از او بخواهید که دوستان خود را نیز به شما معرفی کند. این‌گونه استخدام برای تشکیل تیم منسجم هم مفید است. در شرکت ما هر فردی که دوستی را معرفی کند و آن شخص بیش از ۹۰ روز در کسب و کار ما بماند، جایزه‌ای ۱۰۰۰ دلاری دریافت می‌کند.

۳- دلیل بااستعداد بودن افراد را پیدا کنید

کارآفرینان موفق

رابرت ارکی، تهیه‌کننده و نویسنده‌ی هالیوود که فیلم‌ها و سریال‌های او بیش از ۵ میلیارد دلار درآمد داشته‌اند

یک مشاور کسب و کار این نصیحت را ارائه می‌دهد که باید افرادی باهوش‌تر از خود را استخدام کنید. باید به این تناقض دقت کنید. افراد باهوش دوست دارند شناخته شوند؛ اما همیشه به رهبری شما نیز نیاز دارند. پس بهتر است افراد باهوش‌تر از خود را استخدام کنید و با تمامی مهارت‌های خود، آن‌ها را در معرض چالش قرار دهید. این بهترین روش برای علاقه‌مند نگه‌داشتن آن‌ها در کنار پرورش استعدادهایشان است.

۴- از متقاضیان ویدیو درخواست کنید

کارآفرینان موفق

گرنت کاردون، فروشنده‌ی حرفه‌ای صاحب امپراطوری ۵۰۰ میلیون دلاری مشاوره‌ی املاک

سعی کنید افرادی با اشتیاق فراوان مانند خودتان پیدا کنید. ما برای پیدا کردن این افراد از تکنیک ویدیو استفاده کردیم و به رزومه‌ها توجه زیادی نداشتیم. پس از مطالعه‌ی کلی رزومه، از متقاضیان خواستم در یک ویدیوی ۶۰ ثانیه‌ای، چیزی به من بفروشند. اگر نتوانند این کار را انجام دهند، برای فروش مناسب نیستند. در مثالی دیگر، یک مصاحبه تلویزیونی اجرا کردیم و از بین ۱۵۰ نفر، ۱۵ نفر را انتخاب کردیم. این ۱۵ نفر در مجموع ۱۰ میلیون دلار درآمد کسب کردند.

۵- ابتدا از شبکه خود شروع کنید و سپس آگهی‌های هدفمند منتشر کنید

کارآفرینان موفق

کام میرزا، مدیر هولدینگ میرزا با درآمد ۵۰۰ میلیون دلاری

من به‌ندرت از شرکت‌های استخدامی و کاریابی کمک می‌گیرم. ابتدا درون شبکه‌ی ارتباطی خود به دنبال افراد مناسب می‌گردم و سپس آگهی‌های آنلاین مناسب با موقعیت شغلی مورد نظر منتشر می‌کنم. یک کارمند عالی می‌تواند وظایف زیادی از دوش مدیر و مؤسس بردارد و رشد شرکت را به میزان ۱۵ درصد افزایش دهد. با داشتن ۶ کارمند حرفه‌ای از این نوع، می‌توانید رشدی باورنکردنی به شرکت خود بدهید.

۶- به شخصیت، ارزش‌ها و اشتیاق افراد توجه کنید

کارآفرینان موفق

کریگ هندلی، مؤسس و مدیرعامل ListenTrust

کسب و کار شما نیاز به افرادی با ارزش‌ها، اهداف و شخصیت‌های مشابه دارد. من سابقه‌ی استخدام افرادی با رزومه‌ی عالی دارم که برای شرکت من مناسب نبوده‌اند. این موضوع برای آن‌ها بد بود و برای ما نیز یک شکست بزرگ تلقی می‌شد. ما ۳۰ سؤال استخدامی آماده کردیم که افراد را از لحاظ هماهنگ بودن با اهداف و فرهنگ کلی شرکت بررسی می‌کند. برخی از آن‌ها عبارتند از:

  • خلاقیت: کشتی شما غرق شده است؛ اما غذا و آب برای مدت یک سال دارید. کدام‌یک را برای نجات درخواست می‌کنید: وسایل ضروری یا افراد؟
  • شخصیت: با یک همکار که در حال نابود کردن تیم است چگونه برخورد می‌کنید؟
  • سرگرمی‌ها: چه چیزی می‌توانید به من بگویید که در رزومه به آن اشاره نکرده باشید؟
  • اشتیاق برای موفقیت: برای این‌که شما را به‌عنوان یک متخصص فروش آموزش دهیم، چقدر حاضرید پرداخت کنید؟

۷- بر موارد ناملموس تمرکز کنید

کارآفرینان موفق

جی جرجی، مؤسس انویدیا

من باید بتوانم به افراد اصلی شرکتم اعتماد کنم. من آن‌ها را در شرایط سخت قرار می‌دهم تا مقاومت و تلاششان را ارزیابی کنم. در جایگاه‌های اصلی مدیریتی نیاز به افرادی ندارم که به‌راحتی حرف‌های من را قبول کنند. همیشه تحقیقات گسترده‌ای در مورد متقاضیان انجام دهید و جلسات متعددی با آن‌ها داشته باشید. سعی کنید در فضایی خارج از شرکت جلسه داشته باشید تا رفتارهای عمومی آن‌ها را بررسی کنید. در شبکه‌های اجتماعی نیز آن‌ها را دنبال کنید تا رفتار شخصی را بهتر متوجه شوید. در مجموع، فردی که رفتار مناسبی در خارج از فضای کاری ندارد، برای استخدام مناسب نیست. من اعتقاد دارم که مهم‌ترین مورد در کارمندان، پایه‌های شخصیتی و مهارت‌های اخلاقی است؛ بقیه‌ی موارد حرفه‌ای همه قابل یاد دادن هستند.

۸- برندی جذاب بسازید

کارآفرینان موفق

پکا کاسکینن، کارآفرین، سرمایه‌گذار و مؤسس Leadfeeder

کارمندان باهوش می‌دانند کدام استارتاپ‌ها جذاب‌تر هستند. آن‌ها در مورد نظر مشتریان در ارتباط با شرکت شما تحقیق می‌کنند. پس اولین مرحله برای ما این است که به استارتاپی مورد اعتماد و با رشد سریع تبدیل شویم. سپس به جذب نیرو از شبکه‌ای که تشکیل داده‌ایم مشغول می‌شویم. بهترین افراد برای تبلیغ ارزش محصولات ما، کاربران قدیمی و وفادار شرکت هستند. برای تشکیل تیم تحقیق و توسعه نیز بهترین مکان برای جستجو، در میان کارمندان فعلی است. مزیت اصلی استخدام افراد حرفه‌ای در استارتاپ این است که بدون مدیریت جزئیات می‌توانید به موفقیت دست پیدا کنید؛ چرا که همه‌ی افراد نقش خود را به‌خوبی می‌دانند و برای انجام وظایف تلاش می‌کنند.

۹- به آهستگی استخدام و به‌سرعت اخراج کنید

کارآفرینان موفق

ریف فرست، کارآفرین، سرمایه‌گذار و مؤسس Crowdfunder

فرآیند استخدام را به آهستگی انجام دهید تا تمامی جوانب شخصیتی و حرفه‌ای فرد را ارزیابی کنید. این کار به شما اجازه می‌دهد حس کار کردن در کنار متقاضی را نیز درک کنید. در غیر این صورت ممکن است با مشکلاتی جدی مواجه شوید.

۱۰ - افراد بااستعداد را به‌صورت دورکاری به کار گیرید

کارآفرینان موفق

گری نیلون، مدیر گروه The Rox و Nealon Solutions

ما با افراد بااستعداد به‌صورت دورکاری قرارداد می‌بندیم. با این کار هم هزینه‌های کارمندی را کاهش می‌دهیم و هم آن‌ها را در شرایط دلخواه خودشان قرار می‌دهیم. این‌گونه افراد بیشتر تمایل دارند به‌صورت دورکاری کار کنند. به‌عنوان مثال تیم‌های AdWords و تبلیغات فیسبوک ما از بهترین افراد هستند و به صورت دورکاری با ما همکاری می‌کنند. با این کار نه‌تنها هزینه‌ها را کاهش دادیم بلکه بازگشت سرمایه در تبلیغات نیز برای ما بیشتر شده است.

۱۱- با افراد حرفه‌ای مانند شرکای تجاری رفتار کنید

کارآفرینان موفق

روی مک‌دونالد، مؤسس و مدیرعامل OneLife

ما روند مشخصی برای استخدام داریم. بهترین افراد را برای موقعیت مورد نظر پیدا می‌کنیم و پس از استخدام، به کار آن‌ها احترام می‌گذاریم. ما با آن‌ها مانند شرکای تجاری رفتار می‌کنیم و حقوق خوبی نیز پرداخت می‌پردازیم. بهترین مشتریان ما، کارمندان ما هستند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات