بلندگوی اکوی آمازون مجهز به نمایشگر، ماه می عرضه می‌شود

یک‌شنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
شنیده‌ها حاکی از این هستند که آمازون بلندگوی هوشمند مبتنی بر الکسای خود با بهره‌گیری از نمایشگر را ماه می میلادی راهی بازار خواهد کرد.
تبلیغات

پس از اکو لوک (Echo Look) که بلندگوی هوشمند چهارم آمازون و مجهز به دوربین است، آمازون در نظر دارد پنجمین بلندگوی هوشمند خود را که از وجود یک نمایشگر بهره می‌برد، ماه می راهی بازار کند. همان‌طور که اشاره کردیم، این بلندگو را باید پنجمین محصول از سری محصولات مبتنی بر الکسا قلمداد کرد؛ این کمپانی پیش از این بلندگوهای مبتنی بر دستیار صوتی هوشمند الکسای اکو، اکو تَپ، اکو دات و اکو لوک را راهی بازار کرده است.

جدیدترین بلندگوی هوشمند اکو با بهره‌گیری از یک نمایشگر، اطلاعات را به‌صورت بصری در اختیار کاربران قرار خواهد داد. در صورت تحقق این امر، بلندگوی اکوی آمازون را باید اولین محصول مبتنی بر الکسا خواند که با بهره‌گیری از یک نمایشگر راهی بازار خواهد شد. آمازون هنوز اطلاعاتی در خصوص نام این محصول ارائه نکرده ؛ ولی نام مستعار آن در داخل کمپانی آمازون، «Knight» تعیین شده است.

شایعات منتشرشده در رابطه با این بلندگوی هوشمند مجهز به نمایشگر، نشان از این دارند که فرم‌فکتور آن شبیه به تبلتی خواهد بود که برای استفاده در داخل منزل در نظر گرفته شده است و در واقع همچون سایر تبلت‌های آمازون برای به‌کارگیری به‌صورت پورتابل مناسب نیست. اطلاعات موجود حکایت از این دارند که این بلندگوی هوشمند جدید ماه آینده‌ی میلادی رونمایی خواهد شد و آمازون در تلاش است تا این محصول را هر چه زودتر در اختیار کاربران قرار دهد.

بازار بلندگوهای هوشمند دیگر وضعیت گذشته را ندارد و دو کمپانی گوگل و اپل نیز به آن وارد شده‌اند یا درصدد ورود به آن هستند. هرچند گوگل با عرضه‌ی هوم اندکی دیرتر از آمازون وارد این حوزه شد؛ اما به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری ارائه‌شده برای گوگل هوم این بلندگو را صاحب قابلیت‌هایی کرده است که در اکو وجود ندارد؛ از جمله‌ی این قابلیت‌ها باید به تشخیص صدای چند کاربر مختلف اشاره کرد. همچنین باید به اخبار منتشرشده در رابطه با رونمایی از بلندگوی هوشمند مبتنی بر سیری اپل اشاره کرد.

هرچند گوگل بلندگوی هوشمند مجهز به نمایشگر ندارد؛ اما گوگل اسیستنت این کمپانی در انواع گوشی‌های هوشمند اندروید در دسترس است. تعامل از طریق نمایشگر، قابلیتی است که الکسای آمازون از آن بهره نمی‌برد و باید دید این دستیار صوتی هوشمند چگونه با بهره‌گیری نمایشگر می‌تواند قابلیت‌های جدیدی در اختیار کاربرانش قرار دهد. شایعات پیشین حکایت از این دارند که تبلت مورد نظر روی بازویی قرار خواهد گرفت که به بدنه‌ی اصلی نمایشگر متصل خواهد شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات