اینتل پردازنده‌ های کافی لیک را سه‌ماهه سوم ۲۰۱۷ عرضه می‌کند

جمعه ۱ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
اینتل قصد دارد زودتر از برنامه‌ی قبلی، پردازنده‌های کافی‌ لیک را در سه‌ماهه سوم ۲۰۱۷ عرضه کند.
تبلیغات

هفته‌ی گذشته گزارشی منتشر شد که بر اساس آن، اینتل پلتفرم جدید ایکس 299 خود موسوم به Basin Falls را در فاصله‌ی زمانی ژوئن تا آگوست ۲۰۱۷ عرضه خواهد کرد. اما امروز دیجی‌تایمز گزارش کرده است که اینتل به‌جای سه‌ماهه‌ی دوم سال ۲۰۱۸، پردازنده‌های کافی‌ لیک را سه‌ماهه‌ی سوم ۲۰۱۷ وارد بازار خواهد کرد. در واقع معرفی پلتفرم Basin Falls X299 و پردازنده‌های اسکای‌لیک ایکس (Skylake-X) و کبی‌ لیک ایکس (Kaby Lake-X) برای رویداد گیمزکام برنامه‌ریزی شده بود؛ اما به نظر می‌رسد با تغییر برنامه این مراسم به ماه ژوئن، اینتل رویداد معرفی خود را در جریان نمایشگاه کامپیوتکس (اواخر ماه می) یا به‌احتمال خیلی زیاد برای نمایشگاه E3 لس‌آنجلس (اواسط ژوئن) برگزار کند.

سری اسکای‌لیک ایکس، شامل پردازنده‌های ۱۴۰ واتی با ۶، ۸ و ۱۰ هسته‌ی پردازشی است؛ در حالی که کم‌مصرف‌ترین پردازنده‌ی کبی‌ لیک ایکس با ۱۱۲ وات توان، تنها در نسخه‌ی چهار هسته‌ای عرضه خواهد شد. نسخه‌ی Extreme پردازنده‌ی اسکای‌لیک ایکس با ۱۲ هسته نیز ماه آگوست سال جاری میلادی عرضه خواهد شد. به نظر، تغییر برنامه‌ی اینتل برای پاسخ به تراشه‌ی ۱۶ هسته‌ای رایزن و پلتفرم ایکس 399 ای‌ام‌دی باشد که سه‌ماهه‌ی سوم سال ۲۰۱۷ عرضه خواهند شد. معرفی زودهنگام تراشه‌های اینتل به معنای این است که کمپانی شمار‌ه یک تولیدکننده‌ی پردازنده‌های کامپیوتری قصد دارد زودتر از AMD بخش بیشتری از بازار را تصاحب کند.

از آنجایی که پردازنده‌های ۱۴ نانومتری کافی‌ لیک برای سه‌ماهه‌ی سوم ۲۰۱۷ برنامه‌ریزی شده‌اند، انتظار می‌رود اینتل از تراشه‌ی جدید Z7370 نیز در همین بازه‌ی زمانی رونمایی کند تا بازار گیمینگ را به‌خوبی هدف قرار دهد. بلافاصله در فاصله‌ی زمانی اندکی باید منتظر تراشه‌های H370 ،B360 و H310 باشیم. شایع شده است که تراشه‌های سری 300 از قابلیت وای‌فای 802.11AC داخلی و نسل دوم USB 3.1 بهره می‌برند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات