تلویزیون های اندرویدی سونی به گوگل اسیستنت مجهز می‌شوند

چهارشنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
در بین تلویزیون‌های اندرویدی، تلویزیون‌های سونی اولین محصولاتی خواهند بود که به دستیار صوتی گوگل اسیستنت مجهز می‌شوند.
تبلیغات

در نمایشگاه CES امسال، گوگل اعلام کرد که دستیار صوتی گوگل اسیستنت به‌زودی برای تلویزیون‌های اندرویدی ارائه خواهد شد. امروز شرکت سونی این موضوع را تأیید کرد که امسال تلویزیون‌های 4k سری براویا این کمپانی که از سیستم‌عامل اندروید تی‌وی بهره می‌برند، اولین تلویزیون‌هایی مجهز به دستیار صوتی گوگل اسیستنت خواهند بود.

این مورد یک خبر محسوب می‌شود. اما خبر بد این است که اگر قصد خرید یکی از تلویزیون‌های مورد انتظار براویای سونی داشته باشید، دستیار صوتی گوگل اسیستنت به‌صورت پیش‌فرض در دسترستان نخواهد بود. وب‌سایت Wired گزارش داده است که این ویژگی اواخر سال جاری و در قالب یک بروزرسانی نرم‌افزاری به تلویزیون‌های مورد بحث اضافه خواهد شد. پس از فعال‌سازی این قابلیت، می‌توانید با فشردن دکمه‌ای مخصوص روی ریموت کنترل تلویزیون به گوگل اسیستنت دسترسی داشته باشید. همچنین اگر یک اسپیکر هوشمند گوگل‌هوم دارید، امکان اجرای فرامین صوتی روی تلویزیون‌های اندرویدی سونی از طریق این بلندگو نیز وجود دارد.

گوگل اسیستنت روی تلویزیون‌های جدید سونی یک سری ویژگی مخصوص نیز در اختیار کاربران قرار می‌دهد. به‌عنوان مثال شما می‌توانید منبع ورودی تصویر را بر حسب نیاز تغییر دهید و مثلا بین شبکه‌های کابلی و کنسول بازی ایکس‌باکس وان خود سوئیچ کنید. علاوه بر این می‌توان با استفاده از دستورات صوتی، اپلیکیشن‌هایی چون نت‌فلیکس و Hulu را روی تلویزیون اجرا کنید. از قابلیت‌های ویژه‌ی گوگل اسیستنت در تلویزیون‌های اندرویدی می‌توان به امکان تنظیم بلندی صدا، شروع پخش یک برنامه‌ی خاص یا تغییر کانال با استفاده از فرامین صوتی اشاره کرد.

اگرچه ویژگی‌های مورد اشاره خیلی خوب به نظر می‌رسند اما مشخص نیست پس از معرفی تلویزیون‌های اندرویدی جدید کمپانی سونی باید چقدر صبر کنیم تا دستیار صوتی گوگل اسیستنت برای این محصولات ارائه شود. البته نباید در این بین از دیگر تلویزیون‌های هوشمندی که از سیستم‌عامل فایر اواس بهره خواهند برد، غافل شویم؛ چرا که این نوع تلویزیون‌ها نیز با استفاده از دستیار شخصی آمازون الکسا، امکان بهره گرفتن از دستورات صوتی به‌منظور کنترل دستگاه در اختیار کاربران قرار می‌دهند.

آیا شما برای خرید تلویزیون‌هایی که با دستورات صوتی کنترل می‌شوند صبر خواهید کرد؟ نظر خود را در این رابطه با زومیت و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات