پردازنده رایزن AMD از ویندوز 7 پشتیبانی نمی کند

یک‌شنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۰:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
AMD اعلام کرده است که از ویندوز ۷ مایکروسافت در پردازنده‌های رایزن پشتیبانی نمی‌کند و درایوری برای پشتیبانی از این سیستم‌عامل منتشر نخواهد کرد.
تبلیغات

اِی اِم دی اعلام کرده است که درایوری برای پشتیبانی از ویندوز ۷ برای پردازنده‌های رایزن منتشر نمی‌کند و از این‌رو باید گزارش‌های پیشین برای پشتیبانی از نسخه‌ی قدیمی ویندوز برای پردازنده‌های رایزن را باطل خواند.

اِی اِم دی تأیید کرده که پردازنده‌های جدید خود را با سیستم عامل ویندوز ۷ تست و آزمایش کرده است، اما این کمپانی برنامه‌ای برای پشتیبانی رسمی از این نسخه‌ی ویندوز ندارد.

اِی اِم دی در پاسخ به سؤال پی‌سی‌ورلد در این رابطه، این‌چنین اظهار نظر کرده است:

برای دست یافتن به بالاترین عملکرد پردازشی برای پردازنده‌های دسکتاپ رایزن که پیش از این با نام Summit Ridge شناخته می‌شدند، AMD این پردازنده‌ها را روی دو سیستم عامل ویندوز ۱۰ و ویندوز ۷ مورد آزمایش قرار داده است، ولی این پردازنده‌ها تنها از ویندوز ۱۰ پشتیبانی خواهند کرد و تنها شاهد انتشار درایور ویندوز ۱۰ برای این پردازنده‌ها خواهیم بود.

مایکروسافت ژانویه سال ۲۰۱۶ اعلام کرد که پردازنده‌های جدید رایزن اِی اِم دی و کبی لیک اینتل تنها از ویندوز ۱۰ پشتیبانی خواهند کرد. ردموندی‌ها در آگوست سال ۲۰۱۶ موضع خود در برابر پردازنده‌های جدید دو کمپانی اینتل و اِی اِم دی را تکرار کردند.

بارزترین دلیل برای عدم پشتیبانی از پردازنده‌های کبی لیک و رایزن در نسخه‌‌ی قدیمی ویندوز، لزوم هماهنگی سخت‌افزار با نرم‌افزار برای بهره‌گیری حداکثری از قابلیت‌های پردازنده و همچنین نرم‌افزار است. برای دست یافتن به بهترین عملکرد ممکن، باید نرم‌افزار نیازهای پردازنده را تأمین کند و این فرایند به‌صورت عکس نیز صادق باشد. به‌طور حتم متخصصان مایکروسافت در زمان طراحی سیستم عامل ویندوز ۷ هیچ‌گاه تصوری از قابلیت‌هایی که قرار است اِی اِم دی در پردازنده‌های رایزن مورد استفاده قرار دهد، نداشتند.

سخنگوی مایکروسافت به این نکته اشاره کرده است که با توسعه‌ی تراشه‌های جدید، نیاز برای پلتفرم جدید ویندوز بیش از پیش احساس می‌شود. پشتیبانی از آخرین نسخه‌ی ویندوز متضمن عملکرد صحیح و انجام وظایف پردازشی با حداکثر قدرت پردازنده است.

البته این موضوع بدین معنی نیست که نمی‌توان در ویندوز ۷ از پردازنده‌های رایزن استفاده کرد، بلکه نمی‌توان از تمام قابلیت‌های این پردازنده‌ها بهره گرفت. برای مثال گیمرها که همیشه به دنبال استفاده حداکثری از قدرت سخت‌افزاری، مخصوصا در مورد پردازنده‌ی اصلی و پردازنده‌ی گرافیکی هستند، عدم پشتیبانی از نسخه‌ی قدیمی ویندوز نمی‌تواند در زمان استفاده از این سیستم‌عامل انتظارات آن‌ها را برآورده کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات