لمس سه بعدی در اولین نسخه از اندروید 7 وجود نخواهد داشت

جمعه ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۰
مطالعه 1 دقیقه
ماه گذشته اسنادی از اندروید N (اندروید 7) فاش شد که در آن عبارت 3D Touch به چشم می‌خورد. اما ظاهرا در نسخه‌ی اول از اندروید بعدی، این قابلیت وجود نخواهد داشت و در بروز رسانی‌های بعدی به اندروید اضافه خواهد شد.
تبلیغات

به نظر می‌رسد گوگل نیز قصد دارد پشتیبانی از فناوری 3D Touch که در آخرین نسل آیفون‌ها وجود دارد را به اندروید اضافه کند تا تولیدکنندگان بتوانند محصولات سازگار با آن را عرضه کنند. در این فناوری صفحه نمایش نسبت به میزان فشاری که کاربر به صفحه وارد می‌کند حساس است و می‌تواند منوهای جدیدی را برای دسترسی به اطلاعات و قابلیت‌های اپلیکیشن و رابط کاربری در اختیار کاربر قرار دهد. برای آشنایی بیشتر با این فناوری، بررسی آیفون 6 اس را مطالعه کنید.

براساس گزارش Re-Code، گوگل در نسخه‌ی اولیه از اندروید ۷ یا اندروید ان، پشتیبانی از 3D Touch را ارائه نخواهد کرد و قصد دارد در بروز رسانی بعدی (احتمالا اندروید ۷.۱)، قابلیت لمس سه‌بعدی را وارد دنیای اندروید کند.

شاید دلیل عجله نکردن گوگل برای افزودن فناوری لمس سه‌بعدی به دلیل تعداد بسیار محدود محصولات سازگار با این فناوری است. در حال حاضر تنها چند مدل محدود از گوشی‌های اندرویدی مانند نسخه‌ای از میت اس هواوی یا پی ۹ پلاس به صفحه‌نمایش حساس به فشار مجهز شده‌اند. با این حال اگر گوگل این قابلیت را به اندروید اضافه کند احتمالا گوشی‌های بیشتری از آن پشتیبانی خواهند کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات