بهره گیری از زوم اپتیکال بدون بیرون زدگی لنز در دوربین نسل بعدی آیفون های اپل

چهارشنبه ۱ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۵
مطالعه 2 دقیقه
اپل پتنتی را به ثبت رسانده که با استفاده از آن می‌توان بدون بیرون زدگی لنز دوربین اصلی گوشی‌های هوشمند، از وجود زوم اپتیکال استفاده کرد. همانطور که در تصویر فوق نیز مشاهده می‌کنید، این امکان از طریق بکارگیری یک سیستم لنز تله فوتوی فشرده‌ی در گوشی‌های هوشمند جدید قابل استفاده است. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

اپل پتنت جدیدی را به ثبت رسانده که در آن به تشریح ساختار یک لنز تله‌فوتوی فشرده‌ی جدید پرداخته است. با استفاده از این متد در پیش گرفته شده برای توسعه‌ی این لنز، دیگر شاهد بیرون زدگی لنز دوربین اصلی گوشی‌های هوشمند نخواهیم بود، حال آنکه دوربین مورد نظر از وجود قابلیت زوم اپتیکال نیز بهره‌مند خواهد بود.

ساختار لنز جدید اپل

با توجه تصویر فوق می‌توان به روشنی دید که ساختار لنز تله‌فوتوی جدید اپل شباهت بسیار زیادی به بخش تحتانی پریسکوپ‌‌های قدیمی دارد. نور از طریق لنز اصلی وارد ساختار دوربین می‌شود، سپس نور تابیده شده با استفاده از آینه‌ی زاویه‌داری که درون لنز قرار گرفته، شکسته و به سمت لنز پایینی هدایت می‌شود. لنز پایینی را باید لنزی خواند که تصویر را روی سنسور تصویر تشکیل می‌دهد.

با حرکت دادن لنز دوم به سمت بالا یا پایین حتی به اندازه‌ی چند میلی متر، نتیجه‌ای به دست می‌آید که کارکرد این لنز را بسیار شبیه به لنز‌های تله فوتو می‌کند.

البته به نظر می‌رسد اپل استفاده از این لنز در دوربین گوشی‌های هوشمند خود را به عنوان یک انتخاب دوم در اختیار علاقمندان قرار خواهد داد. کاربران یا خریداران گوشی‌های هوشمند این کمپانی قادر خواهند بود تا از یک لنز استاندارد واید نیز به عنوان انتخاب اول استفاده کنند.

در ماه‌های اخیر شایعات متعددی منتشر شده که نشان از بکارگیری یک دوربین با لنز دوگانه در پشت نسل بعدی آیفون دارد. این شنیده‌ها زمانی قوت می‌گیرند که بسیاری از منابع در چرخه‌ی تولید محصولات نیز این موضوع را تایید می‌کنند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات