جمع بندی شایعات اپل آیفون 7؛ ظاهر آنتن‌ های جدید، دوربین دوگانه و باتری بزرگتر

دوشنبه ۲۳ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۰
مطالعه 4 دقیقه
اپل از ابتدای ساخت گوشی‌های هوشمند خود سنت تحول در طراحی و ویژگی‌های آیفون‌ها را بنا گذاشته است. هر دو سال یک بار و در نسخه‌های بدون S، آیفون‌ها دارای طراحی و ویژگی‌های جدید می‌شوند. در این مقاله قصد داریم از تغییراتی که قرار است در آیفون ۷ پس از دو سال به وجود آید صحبت کنیم. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

تیم کوک، مدیر عامل اپل سمت خود را پس از درگذشت بنیان‌گذار شرکت اپل بدست آورده است. استیو جابز در نگاه دوست داران محصولات اپل شخصی نخبه، خلاق و آینده‌نگر بوده که توانسته محصولاتی فوق‌العاده را به دست مردم برساند و فناوری دستگاه‌های همراه را چندین مرحله به جلو براند. بدست گرفتن مسئولیت شخصی اینچنین از همان ابتدا بر روی شانه‌های تیم کوک سنگینی کرده و حالا تیم‌کوک پس از گذشت چهار سال که مدیر عامل بزرگترین شرکت جهان شده، چندین محصول مختلف را امتحان کرده است.

تیم کوک در ابتدا و در بخش آیفون‌ها سنت گوشی‌های ۴ اینچی را ناکارآمد دانست و آیفون‌های ۴.۷ و ۵.۵ اینچی ساخت. پس از آن و حالا بعد از گذشت دو نسل از آیفون‌های ۴.۷ و ۵.۵ اینچی، دوباره اپل آیفون ۴ اینچی برای دوست‌داران این دستگاه‌های کوچک معرفی و عرضه کرده است. بخش دومی که اپل روی آن‌ها دست گذاشت، ساعت‌های هوشمند بودند که اپل واچ در آن متولد شد و در بخش لپ‌تاپ‌ها نیز اپل سال پیش مک بوک ۱۲ اینچی بسیار زیبا را معرفی کرد.

اما حالا و پس از گذشت این تغییرات دوباره همان زمان دو ساله تغییر آیفون‌ها فرا رسیده و دوباره اپل باید برای انتخاب ویژگی‌های جدید و خلاقیت بیشتر در محصولاتش محک بخورد. آیا این شرکت می‌تواند مثل زمان استیو جابز خلاق باشد و یک ویژگی انقلابی را با آیفون ۷ معرفی کند. بسیاری این اتفاق را بعید می‌دانند. چرا که اپل با آیفون‌های قبلی خود جواب بسیار خوبی گرفته و پس از گذشت چندین سال نیز تنها روی ویژگی‌هایی مانند حسگر اثر انگشت، تصاویر زنده، فناوری لمس سه بعدی و از این موارد کار کرده که با اینکه همه آن‌ها کار با دستگاه را راحت‌تر و لذت‌بخش‌تر می‌کنند اما هیچکدام در دنیای گوشی‌های هوشمند یا لااقل در آیفون‌ها تغییری انقلابی را به وجود نیاورده‌اند.

ظاهر آنتن جدید

یکی از انتقاد‌های اصلی به طراحی آیفون‌های 6 و 6 اس پلاس از همان ابتدا ظاهر نوار آنتن‌ها در پشت دستگاه بوده و هست. انتظار داشتیم اپل از شر این نوار‌های ناهماهنگ با بدنه دستگاه در آیفون 6 اس یا 6 اس پلاس رها شود اما باز هم همان طراحی را ادامه داد تا این بار امیدوار باشیم در آیفون 7 این دو نوار آنتن پشت دستگاه یا حذف شوند یا ظاهر بهتری بگیرند. 

iphone-7

اپل احتمالا نوار‌های آنتن را به بخش بالایی و به دور بدنه بالایی و پایین دستگاه می‌کشاند. همانطور که در تصاویر مشاهده می‌کنید اپل ظاهر نوار‌های آنتن را تغییر داده و حالا این نوار‌ها ظاهر بهتری پیدا کرده‌اند، هر چند حذف شدن کامل آن‌ها می‌تواند به بهتر شدن ظاهر دستگاه کمک کند.

باریکی بیشتر و باتری بهتر!

هر چند ظاهرا اپل بازهم در حال فروش آیفون‌های ۴ اینچی SE است اما این ظاهر بسیار ضخیم است و به زمان آیفون 5s باز می‌گردد. اپل به احتمال بسیار زیاد طراحی آیفون‌های ۴.۷ و ۵.۵ اینچی را بهتر می‌کند و در تلاش است تا ضخامت دستگاه را حتی از قبل هم باریک‌تر کند.

iphone-7

اپل برای باریک‌تر کردن آیفون‌ها قصد دارد تا جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون‌ها را حذف کند و درگاه ورودی هدفون‌ها را با درگاه شارژر دستگاه یکسان کند. با این کار اپل می‌تواند آیفون‌ها را از قبل هم باریک‌تر کند.گفته می‌شود که ضخامت آیفون ۷ کمتر از آیفون 6s خواهد شد و از مقدار ۷.۱ میلی‌متر نیز کمتر می‌شود و به ۶ تا ۶.۵ میلی‌متر می‌رسد. این مقدار باریک‌ شدن آیفون‌ها قطعا باعث خواهد شد که باتری با ظرفیت کمتری در آنها قرار گیرد اما اپل احتمالا از فناوری جدیدی برای ساخت باتری یا ویژگی نرم‌افزاری برای بهینه کردن مصرف باتری استفاده خواهد کرد.

دوربین دوگانه

در تصاویری که از آیفون 7 فاش شده‌، در پشت این دستگاه حفره‌ای به اندازه دو دوربین وجود دارد که در کنار آن نیز فلش LED قرار گرفته است. ظاهرا اپل تصمیم گرفته در نسل جدید از گوشی‌های هوشمند خود از دوربینی دوگانه استفاده کند. ال‌جی به عنوان اولین کمپانی از دوربین دوگانه در جی 5 استفاده کرده و توانسته نتایج بسیار خوبی بدست آورد. احتمال اینکه اپل نیز از دوربین دوگانه در آیفون 7 استفاده کند نیز بسیار زیاد شده است. آیفون 7 ماه سپتامبر و در ابتدای پاییز امسال معرفی می‌شود. 

iphone-7
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات