علاقه مردم به اپل ویژن پرو در حال کاهش است

دوشنبه ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۳۵
مطالعه 1 دقیقه
هدست اپل ویژن پرو از نمای جلو درکنار باتری
با گذشت زمان و ازبین‌رفتن تازگی ویژن پرو، علاقه‌ی مردم به هدست واقعیت ترکیبی اپل کم شده است.
تبلیغات

به‌گفته‌ی مارک گرمن، خبرنگار بلومبرگ، از زمان عرضه‌ی اپل ویژن پرو در ایالات متحده، هیجان برای آن کاهش زیادی پیدا کرده است. گرمن در خبرنامه‌ی Power On خود گفت پس از مصاحبه با نمایندگان چند فروشگاه متوجه شده است که تقاضا برای ویژن پرو به‌شدت کاهش یافته است.

مسئله‌ی ویژن پرو، مشکلی گسترده است که فناوری واقعیت مجازی را از بدو پیدایش آن گرفتار کرده و آن، حفظ تعامل کاربر پس از از‌بین‌رفتن تازگی محصول است.

گرمن می‌گوید که تعاملات روزانه‌ی او با ویژن پرو به تنها یک یا دو بار در هفته کاهش یافته است. او می‌گوید مانع مهم برای استفاده‌ی مکرر، تنظیمات راه‌اندازی دستگاه است که شامل اتصال باتری‌ها و راه‌اندازی و تنظیم رابط‌ کاربری پیچیده‌ای است که دستگاه‌های سنتی مانند لپ‌تاپ و تلفن‌های هوشمند را برای کارهای معمولی جذاب‌تر می‌کند.

همچنین، گرمن فقدان اپلیکیشن و محتوای جذاب ویژن پرو را عامل کاهش جذابیت هدست می‌داند. او می‌گوید که استفاده از ویژن پرو برای فعالیت‌های انفرادی به‌جای استفاده در موقعیت‌های اجتماعی یا اطراف همکاران، احساس بهتری دارد.

اپل می‌‌خواست ویژن پرو را به‌عنوان فناوری روزمره معرفی کند. این شرکت چندین باگ ابتدایی سیستم‌عامل visionOS را برطرف کرد؛ اگرچه بسیاری از برنامه‌های اپل هنوز برای سیستم‌عامل دستگاه بهینه نشده‌اند.

به‌گفته‌ی مینگ‌چی کوئو، تحلیلگر، احتمالاً اپل در سال ۲۰۲۴ به‌دلیل پیچیدگی ساخت، کمتر از ۴۰۰ هزار ویژن پرو تولید کند. با‌این‌حال، گفته می‌شود اپل در‌حال‌حاضر روی نسخه‌ی جدید و مقرون‌به‌صرفه‌تری از اپل ویژن پرو برای سال ۲۰۲۵ کار می‌کند.

داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات