رانندگی با هدست ویژن پرو اپل؛ دولت آمریکا به مردم هشدار داد

سه‌شنبه ۱۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۸
مطالعه 2 دقیقه
هدست اپل ویژن پرو / Apple Vision Pro از نمای نیم رخ عکس واقعی
ویدئویی منتشرشده از راننده‌ی تسلا که از ویژن پرو اپل حین رانندگی استفاده کرده بود، باعث گوش‌به‌زنگ‌شدن مقام‌های دولتی شده است.
تبلیغات

وزارت ترابری ایالات متحده به دارندگان اپل ویژن پرو هشدار داده است که هنگام رانندگی از آن استفاده نکنند و حتی اگر خودرو با سیستم خودران دارند، نباید ایمنی خود و دیگران را با این کار به‌خطر بیندازند.

پیت بودجج، وزیر ترابری ایالات متحده، در شبکه‌ی اجتماعی ایکس (توییتر سابق) به رانندگان هشدار داد که تمامی وسایل نقلیه‌ی فعلی به توجه همیشگی راننده نیاز دارند. این هشدار پس از خبرسازشدن ویدئو رانندگی افراد با اپل ویژن پرو صادر شد.

در یکی از ویدئوها‌ی بسیار وایرال‌شده، به‌نظر می‌رسد پلیس راننده‌‌ی تسلایی را دستگیر می‌کند که ویژن پرو به چشم دارد. این مرد در حال کار و تایپ روی هوا است. راننده گفته است که ویدئو صرفاً شوخی و با کمک دوستانش ساخته شده است. ظاهرا او برای ساخت ویدئو ۳۰ تا ۴۰ ثانیه با هدست رانندگی کرده است.

راننده‌ی تسلا در حال استفاده از ویژن پرو پشت فرمان ماشین

هنگامی‌که ویژن پرو روی سر قرار می‌گیرد، می‌توان دنیای اطراف را دید؛ اما محتوای مجازی روی فضای فیزیکی قرار می‌گیرد که باعث حواس‌پرتی راننده خواهد شد.

اپل به کاربران هشدار داده است تا ویژن پرو را هنگام راندن وسایل نقلیه و دوچرخه و کار با ماشین‌آلات سنگین و کارهای نیازمند توجه برای حفظ امنیت استفاده نکنند. اپل می‌گوید که باید فقط در محیط‌های کنترل‌شده از ویژن پرو استفاده شود.

همچنین، اپل از کاربران خواسته است از استفاده‌ی ویژن پرو در موقعیت‌های خطرناک، آب‌و‌هوای نامساعد، نزدیک جاده و اجسام متحرک خودداری کنند.

اپل ویژن پرو روز جمعه در ایالات متحده عرضه شد و تاکنون چندین ویدئو از افرادی که ویژن پرو به چهره دارند، در خیابان‌های شلوغ، ترمینال‌های فرودگاه، مترو و سایر مکان‌های عمومی منتشر شده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات