تلاش مدیرعامل اپل برای توجیه قیمت ویژن پرو: فناوری فردا را امروز استفاده کنید

جمعه ۱۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
هدست اپل ویژن پرو روی صورت تیم کوک
تیم کوک در اولین روز عرضه‌ی رسمی ویژن پرو در آمریکا می‌گوید محصول جدید اپل آینده را به امروز می‌آورد.
تبلیغات

ویژن پرو امروز رسماً در فروشگاه‌های اپل در آمریکا عرضه شد و تیم کوک، عرضه‌ی این محصول مهم را در کنار طرفداران جشن گرفت. او طی مصاحبه‌ای با برنامه‌ی Good Morning America، در مورد تلاش اپل در زمینه‌ی رایانش فضایی (مکان‌مند) گفت‌وگو کرد.

کوک گفت: «من فکر می‌کنم به روش‌های مختلفی از آن [ویژن پرو] استفاده خواهد شد چون یک کامپیوتر فضایی است. همانطور که می‌دانید گوشی آیفون ما را با کامپیوتر همراه و مک ما را با کامپیوترهای شخصی آشنا کرد.»

کوک ادامه داد: «بیشتر شرکت‌ها چنین محصولی ندارند. ما مک بوک، آیپاد، آیپد، اپل واچ، آیفون و حالا ویژن پرو را داریم. [عرضه‌ی ویژن پرو] یکی از آن لحظات [مهم] است.»

تیم کوک در خصوص کاربردهای هدست واقعیت مجازی اپل گفت: «مردم به روش‌های مختلفی با آن تعامل خواهند داشت. برخی افراد با فیس تایم با آن ارتباط برقرار خواهند کرد. برخی دیگر از جمله جراحان با آن آموزش خواهند دید. موارد استفاده از ویژن پرو مانند کامپیوتر، بسیار وسیع است. در حال حاضر بیش از یک میلیون اپلیکیشن برای آن وجود دارد.»

مدیرعامل اپل درخصوص نحوه‌ی ارتباط انسان‌ها با یکدیگر گفت: «به نظرم لازم نیست خودتان را غرق کنید. ویژن پرو می‌تواند واقعیت را تقویت کند. بنابراین، من و شما می‌توانیم اینجا بنشینیم و درحالی که هدست را به صورت داریم با هم صحبت کنیم و چشمان یکدیگر را ببینیم؛ اما در عین حال می‌توانیم صفحه‌نمایش‌های اطراف خود را نیز ببینیم. بنابراین ارتباطِ ما را تقویت می‌کند. این یک طرح کلیدی برای ما بود. ما می‌خواستیم مردم بتوانند چشمان یکدیگر را ببینند، نه اینکه به هدست خیره شوند.»

کوک در خصوص قیمت هدست واقعیت مجازی ویژن پرو که ۳٬۵۰۰ دلار است با اشاره به اینکه بسیاری از افراد به هرشکل حاضرند ویژن پرو را بخرند می‌گوید ویژن پرو فناوری آینده را به امروز می‌آورد: «این فناوریِ فردا است ... در حال حاضر ۵ هزار پتنت برای محصول ثبت شده است. بنابر این ما واقعا به آن تکیه کردیم. من با افراد زیادی در صف صحبت کرده‌ام، آن‌ها فقط می‌خواهند آن را بخرند؛ اما چه کسی می‌داند بعداً چه اتفاقی خواهد افتاد. ما فکر می‌کنیم که قیمت مناسبی برای آن در نظر گرفتیم.»

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات