تفاوت مچ بند و ساعت هوشمند

چهارشنبه ۱۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۰
مطالعه 5 دقیقه
راهنمای خرید بهتری نساعت هوشمند بازار ایران تا یک میلیون و تا سه میلیون تومان
انتخاب ساعت هوشمند و مچ‌بند هوشمند به‌دلیل ویژگی‌ مشترک برای افراد به معضلی تبدیل شده است. در این مقاله به شما کمک می‌کنیم تا بهترین تصمیم را بگیرید.
تبلیغات

تنها چند دهه پیش، گجت‌های پوشیدنی چیزی شبیه به داستان‌های علمی‌تخیلی بودند؛ اما امروزه شما می‌توانید انواع مختلف این محصولات را بخرید که محبوب‌ترین آن‌ها ساعت‌های هوشمند و مچ‌بندهای هوشمند هستند.

بااین‌حال، به‌دلیل ویژگی‌های مشترک این گجت‌ها برای بسیاری از افراد گیج‌کننده به‌نظر می‌رسند. اگر قصد دارید بهترین ساعت‌ها و مچ‌بند‌های هوشمند بازار را بخرید و بین ساعت هوشمند و مچ‌بند هوشمند سردرگم شده‌اید، این مقاله می‌تواند به کاهش سردرگمی شما و تصمیم‌گیری آگاهانه کمک کند.

تفاوت مچ بند و ساعت هوشمند

ساعت‌های هوشمند و مچ‌بندهای هوشمند می‌توانند مانند ساعت مچی سنتی دور مچ دست ما بسته شوند. ساعت هوشمند به‌عنوان بخشی اضافه‌شده از گوشی هوشمندتان است که به شما امکان می‌دهد اعلان‌هایی مانند پیام‌های متنی و ایمیل‌ها و شبکه‌های اجتماعی، در میان سایر ویژگی‌های سلامت‌محور مانند ردیابی خواب، شمارش گام‌ها و... را بررسی کنید. همچنین، ساعت هوشمند به شما اجازه‌ی پاسخ‌دادن و رد تماس تلفنی را می‌دهد.

اعلانیه پیام‌های دریافتی در واچ فیت ۲ هواوی

درمقابل، مچ‌بند هوشمند بخشی از گوشی شما نیست؛ بلکه پوشیدنی‌ای مکمل است که داده‌ها را به گوشی شما باز می‌گرداند. به‌عبارت‌دیگر، بیشتر تناسب اندام‌گرا است؛ به‌همین‌دلیل، به آن‌ها مچ‌بند (ردیاب) تناسب‌اندام نیز می‌گویند. مچ بند هوشمند علائم حیاتی سلامتی شما مانند ضربان قلب، سطح استرس، اکسیژن خون، گام‌شمار، خواب و... را ردیابی می‌کند.

پایش ضربان قلب با می بند ۶

جدا از تفاوت مچ‌بند و ساعت هوشمند ازنظر کارکردشان، هر دو ازلحاظ سبک طراحی نیز متفاوت هستند. ساعت‌های هوشمند صفحه‌نمایش بزرگ‌تری و وضوح بیشتری دارند؛ درحالی‌که مچ‌بندهای هوشمند از وضوح کمتر و صفحه‌نمایش کوچک‌تر و باریک‌تری بهره می‌برند.

درمقابل، ساعت‌های هوشمند سیستم‌عامل پیچیده‌ای دارند؛ درحالی‌که مچ بندهای هوشمند از سیستم‌عامل نسبتاً سبک و ساده‌ای استفاده می‌کنند؛ چراکه در‌مقایسه‌با ساعت‌های هوشمند سخت‌افزار قدرتمندی ندارند. این‌ها تفاوت مچ بند و ساعت هوشمند بودند. در‌ادامه، به مزایا و معایب آن‌ها اشاره می‌کنیم.

مزایای ساعت هوشمند

ویژگی‌های زیادی منحصر‌ به ساعت‌های هوشمند است که آن‌ها را به پوشیدنی‌ خاصی تبدیل می‌کند.

ویژگی‌های زیاد و متنوع

پاسخ به تماس در اپل واچ اولترا

ساعت‌های هوشمند از فهرستی از ویژگی‌های مختلفی برخوردارند که به شما کمک می‌کنند تا از آن برای اهداف مختلف استفاده کنید. از نمایش اعلان‌ها گرفته تا پاسخ‌دادن به تماس‌ها و پاسخ‌دادن به متون و ایمیل‌ها، می‌تواند تمام این کارها را انجام دهد. این قابلیت‌ها به بخشی از گوشی شما تبدیل می‌شود؛ به‌طوری‌که می‌توانید از آن به‌عنوان دستگاهی مستقل استفاده کنید.

صفحه‌نمایش بزرگ‌تر

گلکسی واچ ۵ پرو روی نوشابه

ساعت‌های هوشمند عموماً صفحه‌نمایش بزرگ‌تر و بهتری به‌همراه رزولوشن بهتر دارند و این ویژگی‌های عالی بسیار مهم هستند و باعث می‌شود کارکردن با آن آسان‌تر باشد.

نصب اپلیکیشن‌ها

منوی واچ فیت ۲ هواوی بر مچ دست

تقریباً تمام ساعت‌های هوشمند موجود در بازار فروشگاه اپلیکیشن دارند که به شما کمک می‌کند تا برنامه‌های ثالث را نصب کنید.

مزایای مچ‌بند هوشمند

مچ‌بندهای هوشمند نمی‌توانند با ساعت‌های هوشمند ازنظر ویژگی‌ها رقابت کنند؛ اما با مجموعه‌ای از قابلیت‌های منحصربه‌فرد همراه هستند.

ساختار جمع‌وجور

می بند ۶ در دست

بسیاری از افراد طراحی بزرگ ساعت‌های هوشمند را دوست ندارند. مچ‌بند هوشمند باریک‌تر است و اندازه‌ی صفحه‌نمایش کوچک‌تری دارد. این موضوع باعث می‌شود تا مچ‌بندهای هوشمند جمع‌و‌جورتر و سبک‌تر باشند و درنتیجه احساس راحتی بیشتری روی دست خود خواهید داشت.

دوام باتری چشمگیر

هواوی بند ۶ - شارژر

اکثر مچ‌بندهای هوشمند به دوام عالی باتری با یک‌ بار شارژ معروف هستند. بسیاری از آن‌ها به‌راحتی می‌توانند یک‌ هفته‌ی کامل دوام بیاورند. این موضوع در درجه‌ی اول دو دلیل دارد: ۱. کوچک‌تربودن اندازه‌ی صفحه‌نمایش؛ ۲. رزولوشن کمتر. ازآن‌جاکه آن‌ها تقریباً ویژگی‌های زیادی را به‌عنوان گوشی هوشمند ارائه نمی‌دهند، از سیستم‌عامل سبک‌تر نیز استفاده می‌کنند.

مقرون‌به‌صرفه

سنجش سطح اکسیژن خون هواوی بند ۶

حتی مچ‌بندهای هوشمند پریمیوم‌تر نیز به‌اندازه‌ی ساعت هوشمند قیمت ندارند. افزون‌براین، اگر آن‌ها را با ساعت‌های هوشمند با قیمت مناسب مقایسه کنید، گزینه‌های مقرون‌به‌صرفه‌تری برای انتخاب دارید. مچ بند هوشمند پوشیدنی مناسبی برای افرادی است که فقط می‌خواهند تناسب‌اندام و سلامتی خود را ردیابی کنند.

مقاومت دربرابر آب

مقاومت می بند ۶ در برابر پاشش آب

اگرچه ساعت هوشمند و مچ‌بند هوشمند عمدتاً در‌برابر نفوذ آب به‌دلیل داشتن گواهی IP64 یا IP68 مقاوم هستند، بندهای چرمی‌ای که همراه ساعت‌های هوشمند عرضه می‌شوند، در‌صورت قرار‌گرفتن زیاد در‌معرض آب و رطوبت ممکن است بافت خود را از دست بدهند. مچ بندها بند سیلیکونی یا بندهای ساخته‌شده با مواد مشابه دارند که می‌توانند بدون مشکلی دربرابر پاشش آب مقاومت کنند.

کدام‌یک برای شما مناسب است؟

مچ‌بند هوشمند و ساعت هوشمند اهداف متفاوتی را دنبال می‌کنند. این موضوع به نحوه‌ی استفاده‌ی شما از این دو بستگی دارد. اگر اهل سلامتی و تناسب‌اندام هستید و قیمت نیز برای شما مهم است، احتمالاً مچ‌بند هوشمند رضایت شما را جلب خواهد کرد.

اگر محصولی می‌خواهید که به‌عنوان بخشی از گوشی شما عمل کند و اجازه دهد تا اعلان‌ها را ردیابی کنید و به تماس‌ها پاسخ دهید، ساعت هوشمند انتخاب مناسبی برای شما است. ساعت هوشمند طیف وسیعی از ویژگی‌های ردیابی تناسب‌اندام را نیز ارائه می‌دهد و به‌ همان اندازه‌ی مچ‌بند هوشمند کارآمد عمل می‌کند؛ البته اگر بهتر نباشد.

امیدوارم مقاله‌ی تفاوت مچ بند و ساعت هوشمند به شما در تصمیم‌گیری بهتر کمک کند. دیدگاه‌های خود را ازطریق کامنت با ما در میان بگذارید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات