پیکسل واچ، ساعت هوشمند گوگل، معرفی شد

چهارشنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۲۳:۲۱
مطالعه 3 دقیقه
گوگل در جریان رویداد Google I/O ساعت هوشمند پیکسل واچ را معرفی کرد.
تبلیغات

پس از مدت‌‎ها انتظار و خواندن اخبار متعددی که از ساعت هوشمند گوگل منتشر می‌شد، سرانجام پیکسل واچ در جریان رویداد Google I/O در کنار پیکسل 6a به نمایش درآمد. در ادامه بعضی از مشخصات و ویژگی‌های جدیدترین ساعت هوشمند گوگل را بررسی می‌کنیم.

طراحی

گوگل همیشه دستگاه‌های خود را به گونه‌ای طراحی می‌کند که استفاده از آن‌ها آسان و لذت‌بخش باشد و همین مسئله درباره‌ی پیکسل واچ نیز صدق می‌کند. طراحی مینیمال بدنه‌ی گرد آن ما را به یاد ساعت‌های کلاسیک می‌اندازد. همچنین تاج (کراون) این ساعت به گونه‌ای طراحی‌شده که مچ کاربر هنگام خم شدن اذیت نشود. درضمن، نمی‌توان وزن سبک آن را فراموش کرد.

نرمافزار

پیکسل واچ دارای سیستم‌عامل Wear OS 3 است که این شرکت سال گذشته با همکاری سامسونگ عرضه کرد، البته برای آن به‌روزرسانی‌های جدیدی نیز منتشر می‌شود. همچنین برخی از ویژگی‌هایی که تاکنون منتظر آن‌ها بودیم، مانند مسیریابی آفلاین، به ساعت هوشمند جدید گوگل اضافه شده است. پیام‌ اضطراری و گوگل والت نیز همراه با Wear OS به پیکسل واچ می‌‎آیند.

عملکرد سیستم عامل پیکسل واچ

گوگل همچنین قول یکپارچگی عمیق با Fitbit را داده تا بتواند ویژگی‌های ردیابی سلامت و تناسب اندام جذاب‌تری دراختیار کاربرانش قرار دهد. این شرکت پیش‌تر گفته بود که با فیت‌بیت همکاری می‌کند و از سامسونگ یاد می‌گیرد چگونه به‌صورت کارآمد پایش ضربان قلب و ردیابی خواب را انجام دهد.

همچنین گفته شد که پیکسل واچ با اپلیکیشن فیت‌بیت همراه خواهد شد تا کاربران بتوانند به داده‌های خود دسترسی داشته باشند. درنتیجه، می‌توانید پیشرفت خود را در برای اهداف از پیش تعیین‌شده ثبت کنید. هنوز مشخص نیست که اپلیکیشن Fitbit چگونه همراه با اپ خود گوگل کار می‌کند!

سایر اطلاعات پیکسل واچ

اطلاعات زیادی در مورد خود پیکسل واچ در دست نیست، به جز اینکه در ماه‌های آینده جزئیات بیشتری درباره‌ی آن منتشر خواهد شد و در پاییز همراه با پیکسل ۷ و ۷ پرو عرضه می‌شود. هنوز نمی‌دانیم گوگل از چه تراشه‌ای در این ساعت استفاده می‌کند، یا باید انتظار چه میزان عمر باتری را داشته باشیم.

نحوه قرارگیری بندهای پیکسل واچ

به‌طور کلی، باید گفت که پیکسل واچ پیشنهاد جذابی از سوی گوگل محسوب می‌شود، اما تا زمانی که اطلاعات بیشتری از آن به‌دست نیاوریم نمی‌توانیم درباره‌ی آن نظر خاصی دهیم. درنتیجه باید بیشتر منتظر ماند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات