هر آنچه از گلکسی واچ 5 سامسونگ انتظار داریم

یک‌شنبه ۲۶ تیر ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۰
مطالعه 9 دقیقه
واچ فیس گلکسی واچ ۴ کلاسیک
سامسونگ برای سری گلکسی واچ ۵ چه برنامه‌ای دارد؟ در این مقاله به تمام شایعات درباره‌ی پوشیدنی آینده‌ی این شرکت می‌پردازیم.
تبلیغات

این مقاله با توجه به اخبار و شایعات جدید در تاریخ ۲۶ تیر ۱۴۰۱ به‌روز شده است

گلکسی واچ ۴ سامسونگ به‌طور موفقیت‌آمیزی سطح کیفیت دستگاه‌های Wear OS را ارتقا داد. غول کره جنوبی چندی بعد Wear OS 3 را معرفی و به انحصار خود درآورد تا از رقبا پیشی بگیرد. بااین‌حال، ساعت مذکور به پایان شهرت خود نزدیک می‌شود و اکنون همه‌ی نگاه‌ها به نسل بعدی آن معطوف است. شایعات و گمانه زنی‌ها حاکی از آن است که گلکسی واچ ۵ پیشرفت‌های بزرگی به همراه خواهد داشت.

تاریخ معرفی گلکسی واچ ۵ چه زمانی خواهد بود؟

گوگل پلی روی گلکسی واچ ۴ کلاسیک

نسل‌های قبلی سری گلکسی واچ در ماه آگوست هر سال معرفی شدند که به شرح زیر است:

  • گلکسی واچ: ۸ آگوست ۲۰۱۸
  • گلکسی واچ ۳: ۵ آگوست ۲۰۲۰
  • گلکسی واچ ۴: ۱۱ آگوست ۲۰۲۱

در سال ۲۰۱۹، به‌جای جانشین مستقیم گلکسی واچ، گلکسی واچ اکتیو ۲ عرضه شد. باوجوداین، سامسونگ در سال ۲۰۲۰ با معرفی گلکسی واچ ۳ به روند مرسوم پیشین خود بازگشت.

پیش‌بینی می‌شود گلکسی واچ ۵ نیز از همین روند پیروی کند و در ماه آگوست ۲۰۲۲ معرفی شود. بدین‌ترتیب، این ساعت احتمالاً ماه آینده پرده‌برداری خواهد شد.

درهمین‌حال، افشاگر خوش‌نام، جان پراسر مدعی شد که این ساعت‌ها در تاریخ ۱۰ آگوست معرفی می‌شوند. او همچنین اشاره کرد که پوشیدنی‌های مذکور از ۲۶ آگوست به‌فروش خواهند رسید.

گلکسی واچ ۵ چه ویژگی‌ها و مشخصاتی خواهد داشت؟

واچ فیس گلکسی واچ ۴ کلاسیک

قبلاً گمانه‌زنی‌های زیادی در مورد آنچه می‌توانیم از گلکسی واچ بعدی انتظار داشته باشیم وجود داشته و هرچه به معرفی آن نزدیک می‌شویم، شایعات بیشتری دردسترس قرار می‌گیرد. بدین‌ترتیب، با انتشار اطلاعات بیشتر، این مقاله را به‌روز خواهیم کرد.

طراحی

براساس گزارشی از سم‌موبایل در ابتدا گفته شد که نسخه کلاسیک گلکسی واچ ۵ حذف خواهد شد و در عوض این شرکت دو مدل گلکسی واچ ۵ و گلکسی واچ ۵ پرو را ارائه می‌کند. چندی بعد، GalaxyClub گزارش داد که سامسونگ در حال توسعه سه نسخه از ساعت با با نام رمز «Heart» است.

این‌ها عبارت‌اند از: Heart-S، نسخه ۴۰ میلی‌متری یا ۴۲ میلی‌متری با شماره مدل SM-R90x، نام رمز Heart-L، نسخه‌ی بزرگ‌تر ۴۴ میلی‌متری یا ۴۶ میلی‌متری با شماره مدل SM-R91x و Heart-Pro، نسخه تک‌سایز با شماره مدل SM-R92x. این نام‌گذاری‌ها ظاهراً تأیید می‌کنند که سامسونگ یک مدل Pro و همچنین دو مدل دیگر عرضه خواهد کرد.

گفتنی است سامسونگ اخیراً به‌روزرسانی بتای جدیدی را برای برنامه Health خود منتشر کرده که از مدل‌های واچ ۵ و واچ ۵ پرو پشتیبانی می‌کند. ناگفته نماند در این به‌روزرسانی به پشتیبانی از مدل کلاسیک اشاره‌ای نشده که نشان می‌دهد سامسونگ شاید این بار واقعاً از آن صرف‌نظر کند.

در همین حال، شایعات در مورد اینکه چه موردی می‌تواند گلکسی واچ ۵ پرو به پوشیدنی محبوب تبدیل کند، منتشر شده و امیدواریم که شاهد ویژگی‌های طراحی جذاب و مواد مرغوب مانند مواردی که در واچ ۴ کلاسیک وجود دارد، باشیم. شایعات اولیه نشان داد که گلکسی واچ ۵ باتری با ظرفیت بسیار بیشتر در مقایسه با نسل قبلی خواهد داشت؛ اما هنوز رسماً تأیید نشده است.

ایوان بلاس، معروف به Evleaks در توییتر، ظاهراً آگاهی بیشتری برای ارائه داشته است. افشای اخیر بلاس یک اسکرین‌شات از کد را نشان می‌دهد؛ از جمله نام‌های رمزی که در بالا گفته شد و نام‌های مناسب برای سری گلکسی واچ ۵ سامسونگ. افزون‌براین به رنگ‌هایی اشاره می‌کند که شاید برای هر مدل ببینیم.

کد فاش‌شده ایوان بلس برای گلکسی واچ ۵

گلکسی واچ ۵ در مدل‌های کوچک و بزرگ با نام رمز Heart-S و Heart-L به رنگ نقره‌ای یا گرافیت فهرست شده است. Heart-S یا مدل کوچک ظاهراً در رنگ طلایی صورتی (Pink Gold) نیز عرضه خواهد شد. Heart-L یا مدل بزرگ ظاهراً در رنگ آبی سیر (Sapphire) موجود خواهد بود. در نهایت مدلی حرفه‌ای که در کد تحت عنوان «Project X» ذکر شده، در رنگ‌های تیتانیوم خاکستری یا تیتانیوم مشکی دردسترس قرار می‌گیرد.

رسانه‌ی 91mobiles چندی پیش رندرهای گلکسی واچ ۵ و واچ ۵ پرو را منتشر کرد. با مشاهده‌ی نسخه‌ی معمولی، به‌نظر می‌رسد این ساعت تکامل‌یافته‌ی گلکسی واچ ۴ معمولی است. رندرهای ۳۶۰ درجه را در ادامه مشاهده کنید.

رندر ۳۶۰ درجه گلکسی واچ ۵

91mobiles همچنین رندر ۳۶۰ درجه‌ای از گلکسی واچ ۵ پرو منتشر کرد که نسخه‌ی پیشرفته محسوب می‌شود. در ادامه می‌توانید رندر این نسخه را مشاهده کنید.

رندر ۳۶۰ درجه گلکسی واچ ۵ پرو

بدین‌ترتیب، اکنون می‌دانیم که طراحی کلی ساعت‌های مورد انتظار چگونه خواهند بود.

عمر باتری طولانی‌تر

شارژر گلکسی واچ ۴ کلاسیک

بی‌شک عمر باتری گلکسی واچ ۴ از اپل پیشی گرفته است؛ اما وقتی رقبایی مانند فیت بیت و گارمین پوشیدنی‌هایی با عمر باتری یک هفته‌ای ارائه می‌دهند، باور کردن ۴۰ ساعت کمی سخت است. حتی بدتر از آن، زمان شارژ نسبتاً طولانی است که احتمالاً صبر کاربر تمام می‌شود.

اگر طبق شایعات سامسونگ ظرفیت باتری گلکسی واچ ۵ را به ۲۷۶ میلی‌آمپر‌ساعت افزایش دهد، کاربران باید به‌دنبال زمان استفاده طولانی‌تری بین شارژ باشند.

عوامل دیگری از جمله رزولوشن نمایشگر بر عمر باتری تأثیر می‌گذارد، بنابراین هنوز نمی‌توان به‌طور قطعی گفت که آیا افزایش را به‌طور کامل احساس می‌کنیم یا خیر.

پس از اینکه سری جدید گلکسی در اواسط ژوئن از تأییدیه‌ی FCC را دریافت کرد، متوجه شدیم که ساعت‌ها از شارژ بی‌سیم ۱۰ واتی پشتیبانی می‌کنند. باوجوداین، توجه داشته باشید که ساعت‌های گلکسی قبلی نیز از شارژ بی‌سیم پشتیبانی می‌کردند؛ اما فقط با پدهای خاص به این قابلیت دست پیدا می‌کردند. هنوز مشخص نیست که آیا سری گلکسی واچ ۵ از همه‌ی پدها پشتیبانی می‌کند یا خیر.

حسگر دمای بدن

حسگر های گلکسی واچ ۴ کلاسیک

پیش از رونمایی رسمی پوشیدنی‌ها شایعات مختلفی منتشر می‌شود؛ اما همیشه دقیق نیستند. در همین‌حال، گفته می‌شود که سامونگ شاید در گلکسی واچ ۵ قابلیت دماسنج را معرفی کند. به‌گفته‌ی ETNews، این ویژگی نه‌تنها برای تشخیص علائم اولیه COVID-19 مفید است، بلکه برای ردیابی چرخه تخمک‌گذاری زنان مفید خواهد بود.

متأسفانه، منبع قابل اعتماد، مینگ چی کو، تردیدهایی درباره‌ی مجهز شدن حسگر مذکور در این ساعت ابراز کرده است. به‌گفته‌ی کو، برخی محدودیت‌ها احتمالاً فعلاً اجازه‌ی وجود این قابلیت را در ساعت آینده سامسونگ نمی‌دهد. این موضوع مطمئناً ناامیدکننده خواهد بود؛ اما در مرحله‌ی کنونی بازهم نمی‌توان قطعاً این موضوع را تأیید کرد.

نرم‌افزار بهبودیافته

افشاگر خوش‌نام، ایوان بلس همچنین تصاویری از Wear OS 3.5 و One UI Watch 4.5 را منتشر کرد. این تصاویر اطلاعات بیشتری مانند فعالیت‌های تناسب اندام، آب‌و‌هوا و ضربان قلب ارائه می‌دهند. تصحیح رنگ در نسخه‌ی جدید نیز باعث بهبود دید می‌شود. سایر تصاویر بهبودهایی را در تجربه تایپ روی ساعت نمایش می‌دهند. در تصویر دیگر هنگام برقراری تماس ازطریق ساعت، امکان انتخاب بین سیم‌کارت یک و دو از مچ نیز وجود خواهد داشت.

پیش‌بینی می‌شود نرم افزار جدید در سری گلکسی واچ ۵ ارائه شود. از سوی دیگر، امیدواریم که این پیشرفت‌ها به گلکسی واچ ۴ نیز بیایند.

تصویر هفتم Wear OS 3.5 و One UI Watch 4.5
تصویر ششم Wear OS 3.5 و One UI Watch 4.5
تصویر چهارم Wear OS 3.5 و One UI Watch 4.5
تصویر پنجم Wear OS 3.5 و One UI Watch 4.5
تصویر هشتم Wear OS 3.5 و One UI Watch 4.5
تصویر نهم Wear OS 3.5 و One UI Watch 4.5
تصویر Wear OS 3.5 و One UI Watch 4.5
تصویر دوم Wear OS 3.5 و One UI Watch 4.5

قیمت گلکسی واچ ۵ چقدر خواهد بود؟

کلیدهای گلکسی واچ ۴ کلاسیک

مقادیر زیر نشان‌دهنده برچسب قیمت اولیه‌ی نسل‌های گلکسی واچ در زمان عرضه است:

  • گلکسی واچ: ۳۲۹ دلار
  • گلکسی واچ ۳: ۳۹۹ دلار
  • گلکسی واچ ۴: ۲۴۹ دلار

با توجه به تورم و در نظر گرفتن مدل پرو، پیش‌بینی اینکه گلکسی واچ ۵ چه قیمتی خواهد داشت، دشوار است. براساس اطلاعات فاش‌شده از رولاند کوانت، روزنامه نگار WinFuture، نسخه‌ی پایه گلکسی واچ ۵ در سایز ۴۰ میلی‌متر قیمت ۳۰۰ یورو (۳۱۵ دلار) خواهد داشت. مدل بزرگ‌تر با قیمت ۳۵۰ یورو یا حدود ۳۶۷ دلار عرضه خواهد شد. کوانت همچنین پیش‌بینی کرده که مدل‌های LTE ساعت‌ها ۳۵۰ یورو (حدود ۳۶۷ دلار) و ۴۰۰ یورو (حدود ۴۲۰ دلار) به فروش خواهند رسید.

در نهایت، کوانت قیمت گلکسی واچ ۵ پرو را نیز فاش کرد. طبق اطلاعات، مدل بلوتوث ۴۹۰ یورو یا حدود ۵۱۴ دلار قیمت خواهد داشت، درحالی‌که نوع LTE با قیمت ۴۹۰ یورو (حدود ۵۶۷ دلار) عرضه خواهد شد. ناگفته نماند که این قیمت‌ها شاید در سطح جهانی براساس مالیات و تبدیل متفاوت باشند. باوجوداین، می‌توان تصور کرد که سری گلکسی واچ ۵ گران‌قیمت خواهد بود.

آنچه می خواهیم ببینیم

چند تغییر دیگر وجود دارد که امیدواریم سامسونگ در سری جدید بیاورد. موارد زیر علاوه بر عمر باتری بیشتر (و شارژ سریع‌تر) و همچنین برخی از بهبودهای شایعه‌شده در بالا هستند.

کاهش محدودیت‌ها

ECG روی گلکسی واچ ۴ کلاسیک

برخلاف ساعت‌های قدیمی‌تر Wear OS و هم‌نسل‌های گذشته، ساعت‌های هوشمند جدید سامسونگ با iOS اپل سازگار نیستند؛ یعنی کاربران سری گلکسی واچ ۴ سامسونگ نمی‌توانند دستگاه پوشیدنی خود را به آیفون متصل کنند. بدیهی است که اکثر کاربران اپل به‌هرحال اپل واچ ۷ را انتخاب می‌کنند؛ اما در این بین افرادی هستند به ساعت‌های هوشمند سایر شرکت‌ها علاقه‌ دارند.

تأسف‌آورتر این است که برخی از هیجان‌انگیزترین ویژگی‌های ردیابی سلامت گلکسی واچ ۴ تنها در صورتی کار می‌کنند که ساعت با گوشی هوشمند سامسونگ جفت شود. سایر کاربران اندروید به ECG دسترسی ندارند؛ چراکه به برنامه Samsung Health Monitor نیاز است. اندازه‌گیری فشار خون نیز منحصر به گوشی‌های هوشمند سامسونگ است. انتظار می‌رود که گلکسی واچ ۵ قابلیت‌هایی داشته باشد که همه‌ی کاربران اندرویدی و حتی کاربران آیفون نیز بتوانند از آن استفاده کنند.

سبک‌های بیشتر

بند گلکسی واچ ۴ کلاسیک

در نهایت گلکسی واچ ۴ و کلاسیک به‌لطف ویژگی‌های بهبودیافته، محبوبیت زیادی در میان افراد به‌ دست آورد و در این زمینه ایرادی نمی‌توان گرفت؛ اما همچنان انتظار می‌رود که بند‌هایی با سبک‌ها و رنگ‌های بیشتری از این شرکت عرضه شود.

بندهای شخص ثالث، جنس‌های فلزی، چرم و پارچه‌ای را به کاربران ارائه می‌دهند. خوشبختانه، این‌ها اغلب کاملاً مقرون‌به‌صرفه هستند. همچنین امیدواریم که بندهای بین گلکسی واچ ۴ و ۵ سازگار باشند. باوجوداین، دیدن مدل‌های پیش‌فرض هیجان‌انگیزتر از رنگ‌های جانبی اضافی خواهد بود. آیا این تقاضای زیادی است که بخواهیم مچ‌های کوچک‌تر حداقل همان گزینه‌ی رنگ سبز در مچ بزرگ را داشته باشند؟ براساس رنگ‌هایی که ایوان‌بلس در بالا توضیح داد، امیدوارکننده به‌نظر نمی‌رسد.

شما کاربران زومیت چه انتظاراتی از پوشیدنی آینده‌ی سامسونگ دارید؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات