شکایت جدید علیه اپل؛ اتهام سوءاستفاده از مستندات پتنت تشخیص فیبریلاسیون دهلیزی در اپل واچ

یک‌شنبه ۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
یکی از پزشکان دانشگاه نیویورک معتقد است اپل از اطلاعات پتنت ثبت‌شده‌ی وی برای تشخیص توانایی تشخیص فیبریلاسیون دهلیزی اپل واچ سوءاستفاده کرده است.
تبلیغات

اپل واچ سری ۴ چند ماه پیش با قابلیت ثبت ECG (نوارقلب) معرفی و چند هفته پیش گفته شد طبق مطالعات، اپل واچ ضربان قلب نامنظم را تشخیص می‌دهد. درواقع، ساعت هوشمند اپل می‌تواند در تشخیص فیبریلاسیون دهلیزی جان بسیاری را از مرگ نجات دهد. برای مثال ماه گذشته، اپل واچ سری ۴ جان بیمار مبتلا به فیبریلاسیون دهلیزی را نجات داد.

باوجوداین، جوزف ویزل، یکی از پزشکان دانشگاه نیویورک، معتقد است کوپرتینونشین‌ها از مستندات پتنت ثبت‌شده‌ی وی سوءاستفاده کرده‌اند. وی شکایتی علیه اپل درباره‌ی قابلیت تشخیص فیبریلاسیون دهلیزی اپل واچ تنظیم کرده است. 

بررسی اپل واچ سری ۴ / Apple watch series 4

براساس اعلام اپل، ساعت هوشمند این شرکت می‌تواند ضربان قلب را پایش کند و هرگونه آثاری از نامنظم‌بودن ضربان قلب را اطلاع دهد. نامنظم‌بودن ضربان قلب یکی از نشانه‌های معمول فیبریلاسیون دهلیزی است.

مقاله‌های مرتبط:

    ویزل در دادخواست خود به پتنت گام‌های اولیه در پایش تشخیص فیبریلاسیون دهلیزی اشاره کرده و مدعی شده است نخستین‌بار در مارس ۲۰۰۶ این پتنت را درزمینه‌ی نحوه‌ی پایش ریتم‌های نامنظم قلب در فواصل زمانی مشخص با عنوان «روش و دستگاهی برای تشخیص فیبریلاسیون دهلیزی احتمالی» ثبت کرده است. 

    دکتر ویزل که در‌حال‌حاضر در دانشگاه نیویورک تدریس می‌کند، ظاهرا در سپتامبر ۲۰۱۷ درخواستی به‌‌همراه تمامی مستندات مربوط به پتنت ثبت‌شده برای همکاری با اپل ارسال می‌کند؛ اما کوپرتینونشین‌ها پاسخی به درخواست وی نمی‌دهند. دکتر ویزل مدعی است اپل از مستندات پتنت بدون اجازه‌ی وی برای ساخت ساعت هوشمند اپل‌واچ ۴ استفاده کرده و حقوق مالکیت معنوی طرح را رعایت نکرده است. البته اپل تا این لحظه درباره‌ی این ادعا اظهارنظری مطرح نکرده است. 

    در‌حال‌حاضر، حوزه‌هایی همچون بهداشت و سلامت جزو اولویت‌های اپل هستند و تیم کوک، مدیرعامل این شرکت، در جلسات مختلف به این موضوع مهم اشاره کرده است که محصولات مربوط به بهداشت و سلامت برای اپل اهمیت دارند.

    تبلیغات
    داغ‌ترین مطالب روز

    نظرات

    تبلیغات