IDC: با وجود رشد ۲۸۲ درصدی عرضه گجت‌های پوشیدنی هواوی، بازار در دست اپل است

جمعه ۱۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۰
مطالعه 4 دقیقه
براساس گزارش IDC، اپل در فصل اول ۲۰۱۹ بیشترین سهم بازار گجت‌های پوشیدنی را از آن خود کرده است ولی آمارها خبر از رشد ۲۸۲ درصدی عرضه محصولات پوشیدنی هواوی می‌دهند.
تبلیغات

براساس آخرین گزارش منتشرشده از سوی IDC، در سه‌ماهه‌ی اول سال ۲۰۱۹ کوپرتینویی‌ها توانستند با عرضه‌ی اپل واچ، ایرپاد و هدفون‌های تحت برند بیتس سهم بیشتری از بازار گجت‌های پوشیدنی از آن خود کرده و محصولات بیشتری به بازار عرضه کنند. 

درحالیکه اپل صدرنشین جدول بیشترین سهم بازار گجت‌‌های پوشیدنی است، اما آمارها نشان می‌دهد که رقبای آسیایی کوپرتینویی‌ها یعنی شرکت‌هایی همچون شیائومی، هواوی و سامسونگ توانسته‌اند با شیب تندی رشد سالیانه‌ی خوبی را برای خود به ثبت برسانند. برآوردهای IDC حاکی از آن است که هواوی، غول فناوری چینی با رشد ۲۸۲ درصد در عرضه محصولات خود توانسته رشد خوبی را برای خود رقم بزند. 

اپل واچ

لازم به ذکر است که IDC در ارائه‌ی اعداد و ارقام، آمار عرضه‌ی گجت‌های پوشیدنی را مد نظر دارد و آمارهای ارائه‌شده اگر صحیح باشند، مربوط‌به فروش گجت‌های پوشیدنی نیستند. به‌‌علاوه، سال گذشته IDC گجت‌هایی که در گوش مورد استفاده قرار می‌گیرند را به بخش ساعت‌های خوشمند اضافه کرد. درنتیجه در ارائه‌ی‌ آمار، هدفون و ساعت‌های هوشمند در یک طبقه‌بندی مشترک مورد توجه قرار می‌گیرند و آمار آن‌ها محاسبه می‌شود.

گجت‌های پوشیدنی که به مچ دست بسته می‌شوند، سهم  ۶۳.۲ درصدی بازار را به خود اختصاص داده‌اند. این در حالی است که دستگاه‌هایی که در گوش مورد استفاده قرار می‌گیرند سهم کمتری درحدود ۳۴.۶ درصد را از آن خود کرده‌اند. رشد سالیانه‌ی ۱۳۵.۱  درصدی در مقایسه با گجت‌های پوشیدنی که به مچ دست بسته می‌شوند نیز رشد ۳۱.۶ درصدی داشته‌‌‌‌اند.

باتوجه به جدول منتشرشده از سوی IDC، اپل در فصل اول ۲۰۱۹ درحدود ۱۲.۸ میلیون گجت‌ پوشیدنی به بازار عرضه کرده است. این در حالی است که در آمار عرضه‌ی گجت‌های پوشیدنی اپل در مدت مشابه سال ۲۰۱۸ برابر با ۸.۶ میلیون دستگاه بوده است که حاکی از افزایش آمار عرضه‌ی گجت‌های پوشیدنی در فصل اول سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال قبل دارد. سهم بازار اپل در سه‌ماهه‌ی اول ۲۶.۸ درصد و در حدود دو برابر سهم بازار شیائومی با سهم بازار ۱۲.۳ درصد است که در جایگاه دوم جدول قرار دارد. 

شرکت

عرضه فصل اول ۲۰۱۹ (‌میلیون) 

سهم بازار فصل اول ۲۰۱۹ 

عرضه فصل اول ۲۰۱۸ (میلیون) 

سهم بازار فصل اول ۲۰۱۸ 

رشد سالیانه

اپل

۱۲.۸

۵.۸ درصد 

۸.۶

۲۶.۸ درصد 

۴۹.۵ درصد 

شیائومی

۶.۶

۱۳.۳ درصد 

۳.۹ 

۱۲.۳ درصد 

۶۸.۲ درصد 

هواوی 

۵

۱۰ درصد 

۱.۳

۴.۱ درصد 

۲۸۲.۲ درصد

سامسونگ

۴.۳

۸.۷ درصد 

۱.۷

۵.۳ درصد 

۱۵۱.۶ درصد

فیت‌بیت

۲.۹

۵.۹ درصد

۲.۲

۶.۸ درصد 

۳۵.۷ درصد 

سایر شرکت‌ها

۱۸

۳۶.۳ درصد 

۱۴.۳

۴۴.۸ درصد 

۲۶ درصد

جمع کل

۴۹.۶

۱۰۰ درصد 

۳۱.۹ 

۱۰۰ درصد 

۵۵.۲ درصد 

باتوجه به جدول مشاهده می‌‌شود که شیائومی با حجم عرضه‌ی ۶.۶ میلیون دستگاه در جایگاه دوم و هواوی با حجم عرضه‌ی ۵ میلیون گجت پوشیدنی به بازار در جایگاه سوم جدول ایستاده‌اند. همان‌طور که آمارها نشان می‌دهد، هواوی با آنکه در رتبه‌ی سوم جدول قرار گرفته، اما آمار عرضه‌ی گجت‌های پوشیدنی این شرکت نسبت به مدت مشابه سال قبل  ۴ برابر شده است. سامسونگ نیز با عرضه‌ی ۴.۳ میلیون دستگاه گجت پوشیدنی در جایگاه چهارم قرار دارد. هر سه شرکت شیائومی، هواوی و سامسونگ رشد عرضه‌ی سالیانه‌ای را برای خود به ثبت رسانده‌اند. 

پنجمین عرضه‌کننده‌ی بزرگ گجت‌های پوشیدنی بازار فیت‌بیت است که در فصل اول ۲۰۱۹ موفق به عرضه‌ی ۲.۹ میلیون گجت پوشیدنی به بازار و سهم بازار ۵.۹ درصدی را برای خود رقم زده است. 

اطلاعات آماری IDC نشان می‌دهد که اپل با عرضه‌ی ۵.۳ میلیون گجت پوشیدنی مخصوص مچ دست از شیائومی با عرضه‌ی ۴.۶ میلیون گجت پوشیدنی و هواوی با ۳.۹ میلیون گجت مخصوص مچ دست پیش گرفته است. این اطلاعات آماری نشان می‌دهد که محصولات مخصوص استفاده در گوش کوپرتینویی‌ها همچون ایرپاد، حجم بالایی از تقاضای گجت‌های پوشیدنی اپل را به خود اختصاص می‌دهند. انتظار می‌رود که با عرضه‌ی نسل دوم ایرپاد اپل در ماه مارس، اپل بتواند فروش بیشتری را برای خود رقم بزند. 

IDC یادآور می‌شود که می‌ بند شیائومی نیز یکی از محبوب‌ترین پوشیدنی‌های بازار است که تاکنون درحدود ۵ میلیون می‌بند به بازار عرضه شده است. اوایل اسفندماه، سامسونگ از ایرباد بی‌سیم Galaxy Buds با همکاری AKG رونمایی کرد. گلکسی واچ اکتیو نیز در ماه فوریه معرفی شد. غول فناوری کره‌ای‌ها به‌همراه گلکسی اس ۱۰ به کاربران هدفون بی‌سیم هدیه می‌دهد. 

قیمت به‌روز و مشخصات فنی و هر اطلاعاتی که برای خرید ارزان‌ و آگاهانه‌ی ساعت و دستبند هوشمند نیاز دارید را در بخش محصولات زومیت می‌توان یافت. در این بخش، علاوه‌بر مشخصات فنی دقیق، امکان مقایسه‌ی دو یا چند محصول درکنار گالری تصاویر رسمی محصولات دردسترس شما خواهد بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات