پلی استیشن 5 یا ایکس باکس سری ایکس؛ کدام کنسول مناسب شما است؟

شنبه ۷ فروردین ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
با عرضه‌ی کنسول‌های نسل نهم، سوالی مهم مطرح می‌شود. کدام یک از کنسول‌های پلی استیشن ۵ و ایکس‌ باکس سری ایکس برای شما مناسب است؟
تبلیغات

تماشا ویدئو

تماشا در یوتیوب | تماشا در IGTV

مایکروسافت با ساختن قوی‌ترین کنسول نسل نهم، قصد دارد خاطرات تلخ چند سال ابتدایی نسل ۸ و کنسول ایکس باکس وان را از ذهن کاربران پاک کند. مایکروسافت نسل قبل کنسول‌های بازی را با دستگاهی ضعیف‌تر و گران‌تر و مجموعه‌ای از سیاست‌های اشتباه شروع کرد؛ اما این بار ردموندی‌ها تصمیم گرفته‌اند تا با ساخت و طراحی کنسولی که ۴ برابر از ایکس باکس وان ایکس قوی‌تر است، عنوان «قوی‌ترین کنسول جهان» را به‌هر قیمتی به‌دست بیاورند. باتوجه به استفاده‌ی مکرر از این عبارت در تبلیغ‌های ایکس باکس، به‌نظر می‌رسد مایکروسافت از عملکرد تیم سخت‌افزاری خود رضایت دارد.

طراحی کنسول ایکس باکس سری ایکس
زومیت

پلی استیشن ۵ با تجهیز به سخت‌افزاری توانمند و طراحی خاص در کنار پشتیبانی عالی سونی و استودیو‌های انحصاری آن، نوید نسلی فوق‌العاده در دنیای گیم و برای عاشقان بازی می‌دهد. پس از ۷ سال از ورود به نسل هشتم کنسول‌های بازی، زمان مهاجرت و آغاز دوره‌ای جدید فرا رسیده است. پس از ماه‌ها شایعه، بالاخره کنسول‌های نسل نهمی سونی و مایکروسافت با بهبود‌های متعددی به بازار عرضه شدند تا خبر از جهشی در تجربه‌ی بازی‌های ویدیویی بدهند. توان پردازشی بسیار خوب پلی استیشن 5 برای اجرای بازی‌ها با بالاترین سطح کیفیت بافت‌ها و نرخ ۶۰ فریم‌بر‌ثانیه در بسته‌ای با قیمت ۵۰۰ دلار ستودنی است. عملکرد بسیار آرام و بی‌صدا نیز توان مهندسی بالای سونی را نشان می‌دهد. به‌لطف SSD فوق‌سریع اختصاصی، اجرای بازی‌ها، زمان لودینگ و Fast Travel به شکل چشمگیری کاهش یافته‌اند و دیگر با تاخیری در گیم‌پلی خود و انتظار برای لود مراحل مختلف مواجه نخواهید بود.

پلی استیشن ۵ دیسک خور- PS5

PS5 کنسولی ایده‌آل برای آن دسته از کاربرانی است که به‌دنبال تجربه‌ای پایدار و مطمئن در طول نسل نهم هستند. پشتیبانی عالی سونی و استودیو‌های فرست پارتی فوق‌العاده‌ی این شرکت، سال‌های جذابی برای گیمرها به ارمغان خواهد آورد. البته با توجه به قیمت بیشتر بازی‌های نسل جدید و نبود سرویسی مانند گیم‌پس، باید آماده‌ی پرداخت هزینه‌های بیشتری باشید. برای ما کاربران ایرانی که با قیمت‌های نجومی و نوسان نرخ ارز دست‌به‌گریبان هستیم، ایکس باکس سری ایکس با سرویس اشتراکی گیم‌پس و انبوهی از بازی‌های باکیفیت نسل‌های گذشته می‌تواند انتخاب بسیار مناسبی باشد؛ به‌ویژه که ردموندی‌ها انتشار بازی‌های انحصاری آتی‌شان در روز عرضه را نیز برای کاربران گیم‌پس وعده داده‌اند.

شما طرفدار کدام کنسول هستید؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات