تأثیر دکل‌ های مخابراتی و امواج موبایل بر بدن انسان

پنج‌شنبه ۱۹ دی ۱۳۹۸ - ۱۹:۴۵
مطالعه 1 دقیقه
با افزایش استفاده از تلفن‌همراه و دیگر دستگاه‌های مشابه، تأثیر تابش آن بر سلامت انسان موضوع پژوهش‌های مختلفی در سراسر جهان بوده است.‌ در ویدئو حاضر، با استناد به منابع مختلف علمی، تأثیر امواج را بررسی می‌کنیم.
تبلیغات

نحوه‌ی تأثیر تابش‌های الکترومغناطیسی روی مردم و محیط‌زیست، موضوعی است که در محاصره‌ی انواع اطلاعات نادرست و سوء‌برداشت‌های عجیب‌و‌غریب است. به‌عقیده‌ی بسیاری، تلفن‌های همراه به‌دلیل انرژی امواج با فرکانس‌های رادیویی که برای برقراری ارتباط با دکل‌های مخابراتی از آن استفاده می‌کنند، می‌توانند به بدن فرد آسیب بزنند. حتی گفته می‌شود این تابش‌های الکترومغناطیس می‌توانند به سلول‌ها نفوذ کنند و با آسیب‌رساندن به آن، موجب افزایش خطر ابتلا به تومور مغزی شوند.

همان‌طورکه می‌دانید، پژوهشگران هنوز موفق نشده‌اند ارتباط ثابت‌‌شده‌ای بین تلفن‌همراه و آسیب‌های مغزی کشف کنند. در سه بخش قبلی از مجموعه مقالات مرتبط با امواج الکترومغناطیس و تجهیزات مخابراتی، با تابش و امواج الکترومغناطیس و ماهیت و اثرهای دقیق آن آشنا شدیم. در این بخش، به برخی باورهای نادرست درباره‌ی امواج ساطع‌شونده از گوشی‌های موبایل و آنتن‌های نصب‌شده بر فراز دکل‌های مخابراتی می‌پردازیم.

در سال ۲۰۲۰، به‌سر می‌بریم و تکنولوژی تلفن‌همراه کاملا وارد زندگی‌مان شده است. همه‌ی ما زمان زیادی را با گوشی‌های هوشمند و تبلت‌ها و گجت‌های پوشیدنی می‌گذرانیم و گاهی به‌راحتی فراموش می‌کنیم زمانی هیچ‌کدام از این‌ها وجود نداشتند. همین مسئله باعث نگرانی بسیاری از پژوهشگران شده است. در این ویدئو با نگاهی کلی به امواج الکترومغناطیسی، آثار آن را ارزیابی می‌کنیم.

تماشا در آپارات | تماشا در یوتیوب | تماشا در IGTV

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات