تماشا کنید: رقابت مدیران کمپانی‌های دره‌ی سیلیکون در کمپین مبارزه با بیماری ALS [بروزرسانی]

شنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۵
مطالعه 3 دقیقه
این روزها مدیران کمپانی‌های فناوری درگیر رقابت جدیدی شده‌اند که هدف از آن نه تجارت و در اختیار گرفتن قدرت و درآمد بیشتر، بلکه کمک به اطلاع‌رسانی در مورد بیماری ALS‌ است. به‌درخواست استیو گلسون، ساتیا نادلا با قبول ریختن یک سطل آب سرد روی خود، جف‌بزوس و لری پیج را به چالش طلبیده است که در صورت عدم قبول باید مبلغ مورد نظر را به این کمپین پرداخت نمایند. مارک زاکربرگ نیز اقدام مشابه‌ای را انجام داده است.
تبلیغات

 استیو گلیسون فوتبالیستی است که مبتلا به بیماری ALS است. وی با تاسیس بنیاد گلیسون درصدد بالابردن اطلاعات مردم در مورد این بیماری و همچنین تجهیز بیمارانی است که با ابتلا به این بیماری توانایی حرکتی خود را از دست داده و تنها می‌توانند همچون گلیسون با استفاده از دستاوردهای فناوری‌های امروز به انجام شماری از کارهای خود بپردازند.

در این راستا ساتیا نادلا دیروز به‌عنوان اولین مدیرعامل سطلی پر از آب خنک را روی خود پذیرایی کرد که توسط اعضای تیم Eye Gaze روی وی ریخته شد. همانطور که گفتیم این حرکت در راستای کمک به بنیاد گلیسون برای آگاه‌سازی و همچنین توسعه‌ی ابزار‌های با استفاده از فناوری‌های روز است تا امکان حرکت و ارتباط با دنیای بیرون برای مبتلایان به این بیماری فراهم آورد. برنامه‌های این بنیاد توسط شمار بالایی از مهندسان، محققان و طراحان از کمپانی‌های مختلف چون مایکروسافت حمایت می شود. تیم Eye Gaze نیز یکی از تیم‌هایی است که سعی دارد تا با استفاده از کینکت و سرفیس‌ ۳ در کنار فناوری‌های توسعه یافته توسط ردموندی‌ها چنین امکاناتی را فراهم آورد.

Mark

لازم به‌ذکر است که مارک‌زاکربرگ که توسط سناتور Chris Christie به چالش کشیده شده بود، سطلی پر از آب را روی سر خود ریخت و افرادی چون بیل‌گیتس، رید هستینگ، مدیرعامل نتفلیکس و شریل سندبرگ، مدیرعملیاتی فیس‌بوک را با چالش کشیده است. وی پس از ریختن سطل پر از آب سرد روی خود، آن را بسیار سرد توصیف کرده است.

بروزرسانی:

همانطور که در سطور بالا نیز خواندید، مارک‌زاکربرگ، موسس و مدیرعامل فیس‌بوک بیل‌گیتس را به ریختن یک سطل آب یخ به چالش کشیده بود. موسس کمپانی مایکروسافت نیز با قبول این چالش و طراحی یک ساختار مکانیزه به چالش زاکربرگ پاسخ مثبت داده و سطلی پر از آب یخ را روی خود ریخت. بیل‌گیتس نیز مطابق قانون این بازی، سه‌نفر دیگر را به چالش کشید که شامل ایلان‌ماسک، کریس‌اندرسون و رایان سیکرست می‌شود.

لینک دانلود

همچنین تیم‌کوک نیز با قبول این چالش در محل محوطه‌ی کمپانی‌ اپل، سطلی پر از آب سرد را روی خود پذیرا می‌شود.

لینک دانلود

اما در پایان جف‌بزوس با قبول چالش ساتیانادلا، سطلی پر از آب سرد را روی خود می ریزد. اما داستان ماجرای ریختن آب سرد بزوس کمی جالب است. وی از برنامه‌های خود برای به چالش کشیدن افراد مختلفی سخن می‌گوید که از جمله‌ی آن می‌توان به ادوارد اسنودن و همچنین کیم جونگ اون، رهبر کره‌ی شمالی اشاره کرد. در پایان وی بازیگران سری فیلم‌های جنگ ستارگان را به چالش می‌طلبد. در جریان سخنان وی، بزوس به جمع‌آوری مبلغی ۴.۴ میلیون دلاری برای این کمپین اشاره کرده است.

لینک دانلود

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات