کوچک‌ترین مدل تلویزیون‌های لیزری ۲۰۲۳ هایسنس، تصویری به‌ابعاد ۱۵۰ اینچ ارائه می‌دهد

پنج‌شنبه ۱۵ دی ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۶
مطالعه 4 دقیقه
تلویزیون لیزری هایسنس L9H
هایسنس از تلویزیون‌های لیزری ۲۰۲۳ خود رونمایی کرد که ابعاد تصویر کوچک‌ترین آن‌ها، نسبت به سایر مدل‌ها، بزرگ‌تر است.
تبلیغات

هایسنس از چندسال قبل روی پروژکتورهای لیزری که گاهی با نام تلویزیون لیزری نیز شناخته می‌شوند کار می‌کند. این شرکت در CES ۲۰۲۳ برای اولین‌بار از مدل قابل‌حمل جدیدی با روشنایی بالا رونمایی کرده است. این محصول کوچک و هوشمند درکنار چند مدل تلویزیون لیزری دیگر معرفی شد که البته درحال‌حاضر قیمت و تاریخ عرضه‌ی آن‌ها مشخص نیست.

هایسنس تصمیم گرفته‌ است پروژکتورهای لیزری ۲۰۲۳ خود را به‌ دودسته‌‌ی تلویزیون لیزری و سینمای لیزری تقسیم کند. تفاوت این مدل‌ها در این است که تلویزیون‌های لیزری در واقع پروژکتورهایی با پرتاب فوق‌العاده کوتاه (UST) هستند و از صفحه‌های حذف نور محیطی (ALR) بهره می‌برند تا تصاویر را در ابعاد غیرقابل تنظیم مثل یک تلویزیون معمولی نمایش دهند. ازطرف دیگر مدل‌های سینمای لیزری (غیر از نسخه‌ی Mini) نیز از نوع UST هستند اما به‌نحوی طراحی شده‌اند که امکان تغییر اندازه‌ی تصویر را ارائه دهند و علاوه‌براین می‌توان از آن‌ها روی هرسطحی استفاده کرد.

به گزارش دیجیتال‌ترندز، محصولات هر دو دسته‌ی تلویزیون و سینمای لیزری هایسنس با رابط تلویزیون هوشمند Google TV عرضه می‌شوند. البته مدل کوچک این محصولات از سیستم‌عامل تلویزیون هوشمند VIDAA هایسنس بهره می‌برد.

تلویزیون لیزری هایسنس L9H TriChroma

تلویزیون لیزری هایسنس L9H TriChroma
تلویزیون لیزری هایسنس L9H TriChroma

سری L9، به‌عنوان پرچم‌دار تلویزیون‌های لیزری هایسنس شناخته می‌شوند و از موتور لیزری سه‌گانه‌‌ی TriChroma بهره می‌برند. این محصولات از HDR 10 و دالبی‌ویژن پشتیبانی می‌کنند و ۱۰۷ درصد گستره‌ی رنگی BT.2020 را نیز پوشش می‌دهند. سطح روشنایی این پروژکتورها نیز ۳۰۰۰ لومن است.

L9H هایسنس علاوه‌بر رابط Google TV از تیونر NextGen TV (ATSC 3.0) برای پخش رایگان آنلاین با کیفیت 4K بهره می‌برد. این محصول از وای‌فای 6E و AirPlay 2 پشتیبانی می‌کند و بنابراین می‌توان صدا و تصویر را از دستگاه‌های سازگار مثل رایانه و غیره روی آن پخش کرد. هایسنس می‌گوید L9H به پورت‌های HDMI پرسرعت مجهز شده است اما نمی‌دانیم از کدام قابلیت‌های HDMI 2.1 پشتیبانی می‌کند.

تلویزیون لیزری L9H هایسنس در دو نسخه‌ی ۱۰۰ و ۱۲۰ اینچی عرضه می‌شود و با ALR جدید و بهره گرفتن از کالیبراسیون آسان تصویر، فرآیند نصب بسیار آسانی دارد.

تلویزیون لیزری هوشمند هایسنس L5H 4K

تلویزیون لیزری هایسنس L5H
تلویزیون لیزری هوشمند هایسنس L5H 4K

سیستم لیزر سه‌رنگ L9H بسیار جذاب به‌نظر می‌رسد اما قیمت بالایی دارد. سری L5 این شرکت برای کاهش قیمت از منبع‌نور لیزر آبی رنگ X-Fusion استفاده می‌کنند اما همچنان با دالبی‌ویژن سازگار هستند که آن را به جایگزینی مقرون‌به‌صرفه‌تر برای افرادی که به‌دنبال تجربه‌ی صفحه‌نمایش فوق‌العاده بزرگ هستند، تبدیل می‌کند.

به‌گفته‌ی هایسنس، روشنایی صفحه‌نمایش ALR برای نمایش محتوا حتی در نور روز نیز کافی است. L5H مثل L9H از قابلیت‌هایی مثل رابط Google TV، NextGen TV، AirPlay 2، وای‌فای 6E و FilmMaker پشتیبانی می‌کند. این محصول همچنین به درگاه HDMI ARC/eARC مجهز شده است.

براساس اعلام هایسنس، L5H از مجموعه بلندگوهای ۴۰ واتی بهره می‌برد و از دالبی‌اتموس نیز پشتیبانی می‌کند. شما می‌توانید این محصول را در مدل ۱۰۰ یا ۱۲۰ اینچی خریداری کنید.

سینمای لیزری PL1 هایسنس

تلویزیون لیزری هایسنس PL1
سینمای لیزری PL1 هایسنس

سینمای لیزری جدید PL1 از لنزی با فوکوس خودکار و قابل‌تنظیم استفاده می‌کند که به شما اجازه می‌دهد تصاویر را با ابعاد ۸۰ تا ۱۲۰ اینچ نمایش دهید.

PL1 از منبع‌نور لیزری X-Fusion بهره می‌برد و روشنایی آن به ۲۱۰۰ لومن می‌رسد. این محصول رنگ‌ها را با فیلترهای لیزر آبی و فیلتر رنگی فسفری تولید می‌کند. درحال‌حاضر سایر مشخصات این مدل دردسترس نیست اما به‌احتمال زیاد با طیف گستره‌ای از پورت‌ها ازجمله HDMI و پشتیبانی از جدیدترین نسل اتصالات بی‌سیم و درنهایت سیستم صوتی داخلی عرضه خواهد شد.

هایسنس از درخشان‌ترین تلویزیون miniLED خود رونمایی کرد
UX تلویزیون ۸۵ اینچی miniLED هایسنس است که با رزولوشن 4k و فناوری QLED در CES 2023 معرفی شد.
شبنم توایی
مطالعه '2
هایسنس از درخشان‌ترین تلویزیون miniLED خود رونمایی کرد

سینمای لیزری PX2-Pro TriChroma هایسنس

PX2-Pro مثل L9H از سیستم لیزرTriChroma استفاده می‌کند و حداکثر روشنایی آن به ۲۴۰۰ لومن می‌رسد. این محصول همچنین با فناورهای دالبی‌ویژن و HDR 10 سازگار است.

PX2-Pro به سیستم فوکوس لنز دیجیتال قدرتمندی مجهز شده است که به کاربران اجازه می‌دهد ابعاد تصویر را بین ۹۰ تا ۱۳۰ اینچ تنظیم کنند. این محصول مثل L9H از رابط Google TV، درگاه HDMI پرسرعت و AirPlay 2 پشتیبانی می‌کند.

مینی پروژکتور لیزری هوشمند هایسنس

مینی پروژکتور لیزری هایسنس
مینی پروژکتور لیزری هوشمند هایسنس

اگرچه مینی پروژکتور لیزری جدید هایسنس، کوچک‌ترین عضو تلویزیون‌های لیزری ۲۰۲۳ این برند است، اما بزرگ‌ترین تصویر را بین این محصولات ارائه می‌دهد. امکان تنظیم ابعاد این پروژکتور لیزری بین ۶۵ تا ۱۵۰ اینچ دردسترس کاربران است؛ قابلیتی که حتی در سیستم‌های لیزری 8K چندان معمول نیست.

هایسنس ادعا می‌کند سطح روشنایی مینی پروژکتور لیزری جدید آن با بهره‌گرفتن از منبع‌نور لیزری سه‌گانه‌ی TriChroma به ۱۶۰۰ لومن می‌رسد. این محصول همچنین ۱۰۷ درصد گستره‌ی رنگی BT.2020 را پوشش می‌دهد و از وضوح 4K، فناوری دالبی‌ویژن و HDR 10 پشتیبانی می‌کند. این دستگاه از دو بلندگوی ۲۰ واتی JBL بهره می‌برد که با دالبی‌اتموس و DTS سازگاری دارند. از دیگر ویژگی‌های آن می‌توان به پشتیبانی از دستیار صوتی آمازون آلکسا و AirPlay 2 اشاره کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات