سرویس اشتراکی بازار چطور به کاربران و توسعه‌دهندگان کمک می‌کند؟

شنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
بازار اخیراً سرویس جدیدی را رونمایی کرده که به‌کارگیری آن توسط توسعه‌دهندگان علاوه‌بر تسهیل فرایند توسعه برای دارندگان اپلیکیشن‌ها و سرویس‌ها، فرایند تمدید اشتراک را برای کاربران نیز تسهیل می‌کند.
تبلیغات

طی چند سال اخیر و با معرفی سرویس‌های اشتراک محور در دنیای فناوری، مفهومی جدید به نام اقتصاد اشتراکی متولد شده است. شاید این عبارت در ابتدا کمی مبهم و ترسناک به نظر برسد، اما اقتصاد اشتراکی به نوعی مدل درآمدزایی می‌پردازد که طی چند سال اخیر همه‌گیر شده و در حال تسری به تمام صنعت فناوری است. این مدل به اندازه‌ای جذاب است که حتی نظر بسیاری از کمپانی‌های بزرگ حوزه‌ی فناوری را به خود جلب کرده و باعث شده تا این شرکت‌ها علاوه‌بر کسب درآمد از فروش سخت‌افزار، توجه ویژه‌ای نیز به سرویس‌های اشتراکی و توسعه محصولات مبتنی بر این مدل داشته باشند. برای مثال می‌توان به اپل اشاره کرد که با وجود کسب سود سرشار از فروش محصولی نظیر آیفون، طی چند سال اخیر سعی کرده تا با توسعه و فروش انواع سرویس‌های اشتراکی، جریان درآمدی جدیدی را ایجاد کند که علاوه‌بر روند صعودی آرام اما غیرقابل اجتناب، رویکردی آینده‌نگرانه داشته و می‌تواند در آینده نقش پررنگی در درآمدزایی این شرکت داشته باشد.

در کنار اپل باید به سایر غول‌های دنیای فناوری از قبیل مایکروسافت، گوگل و سونی نیز اشاره کرد که به سمت درآمدزایی ازطریق سرویس‌های اشتراکی روی آورده‌اند. البته در این بین نباید شرکت‌هایی که با تکیه بر این مدل تبدیل به غول‌های بزرگی شده‌اند از یاد برد؛ از این جمله باید به نتفلیکس و اسپاتیفای اشاره کرد که به نوعی داعیه پایه‌گذاری سرویس‌های اشتراکی را به دوش می‌کشند. استقبال از چنین سرویس‌هایی در داخل کشور نیز مشهود است، به‌طوری‌که در سال‌های اخیر ظهور و رونق سرویس‌های اشتراکی مخصوصاً در حوزه‌ی VoD کاملاً مشهود است. البته نباید سرویس‌های اشتراکی را فقط محدود به سرویس‌های استریم صوت و تصویر دانست و می‌توان انواع اپلیکیشن‌ها و بازی‌ها را نیز در این مجموعه گنجاند. حال بازار برای تسهیل استفاده از این مدل درآمدزایی معرفی کرده که فرایند سرویس‌دهی برای توسعه‌دهندگان را توأمان با راحتی استفاده کاربر ترکیب می‌کند. سرویس اشتراکی بازار که در ویدئوی زیر به آن پرداخته‌ایم، به‌کارگیری از ظرفیت سرویس‌های اشتراکی و فریمیوم را بسیار راحت کرده، به‌طوری‌که کاربران با یک کلیک سرویس خود را تمدید یا خریداری می‌کنند و از آن سو برای پیاده‌سازی چنین سیستمی توسعه‌دهندگان نیاز به کدنویسی ندارند. برای آشنایی هرچه بیشتر با این سرویس می‌توانید ویدئوی زیر را به نظاره بنشینید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات