طرح صیانت برای بررسی بیشتر به مرکز پژوهش‌های مجلس بازگشت

سه‌شنبه ۷ دی ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۱
مطالعه 1 دقیقه
طرح صیانت از کاربران در فضای مجازی با رای‌گیری در کمیسیون مشترک این طرح، برای بررسی بیشتر به مدت ۲۰ روز به مرکز پژوهش‌های مجلس بازگشت.
تبلیغات

چهارشنبه هفته گذشته، مرکز پژوهش‌های مجلس بعد از بررسی نسخه تیرماه طرح صیانت از کاربران در فضای مجازی، در نامه‌ای به رئیس کمیسیون ویژه بررسی طرح صیانت، درکنار بر شمردن اشکالات بسیار در متن طرح، و بیان اینکه برخی از موارد این طرح خلاف قانون اساسی کشور است، خواستار صرف زمان بیشتر برای اصلاح آن شد.

در نهایت امروز (۷دی) اعضای کمیسیون مشترک حمایت از حقوق کاربران در دوازدهمین جلسه کمیسیون مصوب کردند که طرح حمایت از حقوق کاربران در فضای مجازی برای اعمال پیشنهاد‌ها کارشناسی و بررسی بیشتر و برای گرفتن نظرات با حضور وزارت ارتباطات، مرکز ملی فضای مجازی و نمایندگان مجلس به مرکز پژوهش‌های مجلس بازگردد.

این طرح در حالی مجددا به مرکز پژوهش‌های مجلس می‌رود که کمیسیون مشترک طرح صیانت، روز گذشته نسخه جدیدی از این طرح را منتشر کرد. در نسخه جدید طرح صیانت از کاربران، تنها با تغییر نام‌ها و حذف برخی بندها مانند مسدودسازی سرویس‌های خارجی منتشر شده است. این طرح از نام صیانت از کاربران در فضای مجازی به طرح نظام تنظیم مقررات خدمات فضای مجازی تبدیل شده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات