نتایج مسابقات ملی مهارت در رشته‌های شبکه و رایانش ابری اعلام شد

یک‌شنبه ۲۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۶
مطالعه 4 دقیقه
ابر آروان نتایج مسابقات ملی مهارت در رشته‌‌های شبکه و رایانش ابری برای اعزام به مسابقات جهانی را اعلام کرد.
تبلیغات

نمایندگان رشته‌های IT ایران در شش رشته‌ی مدیریت سیستم‌های تحت شبکه، راهکارهای نرم‌افزاری برای کسب‌وکارها، تکنولوژی‌های وب، امنیت سایبری و رایانش ابری و نرم‌افزارهای موبایل در چهل‌وششمین مسابقات جهانی مهارت در شانگهای چین شرکت خواهند کرد. مسابقات جهانی WorldSkills سخت‌ترین رقابت مهارتی جهان است که نزدیک به ۷۰ سال دارد و جوانان نخبه‌ا‌ی که زیر ۲۲ سال سن دارند، هر دو سال به رقابت در رشته‌های متنوع می‌پردازند. در حال حاضر ۸۲ کشور عضو سازمان جهانی مهارت هستند و بالاترین مقامات کشورهای میزبان در آن شرکت می‌کنند.

از آنجا که سازمان جهانی مهارت به این نتیجه رسیده برای برگزاری این رویداد با این وسعت و مطابق با استانداردهای روز دنیا و با بهره‌گیری از به‌روزترین تجهیزات، امکانات و دانش باید از ظرفیت‌های بخش خصوصی و صنایع مرتبط استفاده کرد. به همین دلیل تمام مسابقات سازمانی جهانی مهارت اسپانسر محور است و بیش از ۳۰۰ شرکت بزرگ‌ جهانی اسپانسر برگزاری آن هستند و مدال‌‌آوران آن جذب بهترین شرکت‌ها می‌شوند.

ابر آروان امسال حامی و برگزارکننده‌ی مسابقات در دو رشته‌ی «شبکه» و «رایانش ابری» است. نفرات اول تا سوم این مسابقات با منتورینگ ابر آروان وارد اردوی آمادگی برای مسابقات جهانی می‌شوند. درنهایت یک نفر از هر رشته که بالاترین امتیاز را در این بازه‌ی زمانی کسب کند، به مسابقات جهانی اعزام خواهد شد.

به گزارش آروان، آخرین دوره‌‌ی WorlSkills در سال ۲۰۱۹ در کازان روسیه برگزار شد که منجر به مدال‌آوری در هر سه رشته‌ای شد که ایران در آن‌ها نماینده اعزام کرده بود. به‌علاوه در دوره‌ی پیشین با کسب این سه مدال، جایگاه ایران با ۲۳ پله ارتقا از جایگاه ۳۸ به جایگاه پانزدهم رسید.

شرکت کنندگان در مسابقات ملی مهارت در رشته‌های شبکه و رایانش ابری زیر نظر ابر آروان

دوره‌ بعدی این مسابقات به‌دلیل همه‌گیری کرونا با یک‌سال تأخیر و در سال ۲۰۲۲ به میزبانی شانگهای چین برگزار خواهد شد و در این دوره ایران با اضافه شدن دو رشته‌ی امنیت ابری و رایانش ابری، تعداد نمایندگان خود و رشته‌های رقابتی را به پنج رشته افزایش می‌دهد. در این مسابقات هر یک نفر از اعضای تیم ایران در رشته‌ی خود در حال رقابت با نمایندگانی از ۴۰ تا ۵۰ کشور مختلف خواهد بود.

رقابت جهانی مهارت امسال ۲۲ تا ۲۷ سپتامبر با حضور بیش از ۱۳۰۰ رقیب از ۶۰ کشور عضو WorldSkills و در ۵۶ مهارت برگزار می‌شود. مسابقات سطح ملی برای انتخاب نمایندگان WorldSkills2022 شانگهای، زیر نظر سازمان فنی و حرفه‌ای کشور، در حال برگزاری است و شرکت‌کنندگان رشته‌ی شبکه و رایانش ابری در روزهای پنج‌شنبه، جمعه و شنبه (۲۵ تا ۲۷ آذر) در دانشگاه خاتم آزمون را گذراندند.

نتایج نهایی در رشته پردازش ابری به شرح زیر است:

نام و نام خانوادگی - استان

نمره

مدال

علیرضا رایج - خراسان رضوی

۷۳۴

طلا

حمیدرضا خوب بخت - مرکزی

۷۲۴

نقره

سروش سلیم کاویانی - آموزش و پرورش

۷۱۹

برنز

نوید شریعتی - یزد

۷۱۰

دیپلم افتخار

محمدرضا فدائی - مرکزی

۶۹۰

محمد استادی نجار - آذربایجان غربی

۶۸۹

مهدی نجفی جاللیه - همدان

۶۷۹

رضوان زارعی - مدارس سما

۶۷۷

برندگان مسابقه ملی مهارت در رشته پردازش ابری تحت نظارت آروان

نتایج نهایی در رشته مدیریت سیستم‌های تحت شبکه نیز به شرح زیر است:

نام و نام خانوادگی - استان

نمره

مدال

محمد امین طاهری - البرز

۷۴۶

طلا

فرید قریشی - آذربایجان شرقی

۷۴۳

نقره

نرجس سواعدی - خوزستان

۷۴۰

برنز

امین مهدیزاده اصفهانی - آموزش و پرورش

۷۲۴

دیپلم افتخار

به دین طالبی - البرز

۷۱۶

دیپلم افتخار

پوریا کریم زاده - تهران

۷۱۳

دیپلم افتخار

شایان خیرآبادی - دانشگاه فنی و حرفه ای

۷۰۰

دیپلم افتخار

مبین نامور دریاسری - گیلان

۷۰۰

دیپلم افتخار

آروین بهمن یار - گیلان

۶۹۲

امیرعلی خوش جهان - یزد

۶۸۳

علی دوستی - گیلان

۶۸۲

حسن محمدی - مرکزی

۶۷۷

آرش شهریاری راد - دانشگاه فنی و حرفه ای

۶۷۷

محمدمهدی الماسی نهنجی - همدان

۶۷۲

برندگان مسابقه ملی مهارت در رشته مدیریت سیستم‌های تحت شبکه تحت نظارت آروان

قرار است نفرات اول تا سوم مسابقات با منتورینگ ابر آروان به‌مدت ۹ ماه وارد اردوی آمادگی برای مسابقات جهانی شوند؛ درنهایت یک نفر از هر رشته که بالاترین امتیاز را در این بازه‌ی زمانی کسب کند، به مسابقات جهانی اعزام خواهد شد. آروان می‌گوید حمایت کسب‌وکارهای برتر آی‌تی و منتورینگ این رشته‌ها کمک می‌کند تا نمایندگان رشته‌های آی‌تی ایران با سطح بهتری از دانش و آمادگی به این مسابقات وارد شوند و در نتیجه دستاوردهای بهتری هم نصیب کشور شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات