وزیر ارتباطات کندی اینترنت را پذیرفت (به‌روزرسانی)

دوشنبه ۱۲ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۲
مطالعه 3 دقیقه
عیسی زارع‌‌پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در پاسخ به پیامک یکی از کاربران که از کیفیت اینترنت شکایت کرده بود، مشکلات در شبکه زیرساخت را پذیرفت و وعده به بهبود کیفیت اینترنت داد.
تبلیغات

به گزارش زومیت، هفته‌های اخیر شاید وضعیت اینترنت کشور در بدترین حالت خود از نظر سرعت و کیفیت بوده است. بسیاری از کاربران در شبکه‌های اجتماعی از کندی اینترنت گلایه کرده‌اند و این سؤال را مطرح کرده‌اند که چرا کسی در این زمینه پاسخگو نیست.

وضعیت ناگوار اینترنت در هفته‌های اخیر را حتی می‌توان از سرویس رادار ابرآروان که اطلاعات خود را از دیتاسنترهای پر ترافیک کشور دریافت می‌کند و اطلاعات آنی از وضعیت ارتباطات اینترنت کشور نشان می‌دهد، نیز دید. برای نمونه روز جمعه دوم مهر‌ماه همنطور که در عکس زیر می‌بینید، سرویس‌های مختلف مانند ویکی‌پدیا، اینستاگرام، گوگل، آپارات، ورزش۳، دیجی‌کالا به عنوان پربازدید‌ترین وب‌سایت‌های داخل کشور، وضعیت خوبی در اپراتورهای مختلف و شهر‌های گوناگون نداشته است. اما مشکل کجاست؟

وضعیت اینترنت در رادار ابرآروان در تاریخ ۲ مهر ۱۴۰۰

از آنجا که برعکس وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات دولت گذشته، زارع‌پور حضوری در شبکه‌های اجتماعی ندارد تا پاسخی در این زمینه ارائه کند؛ اما از طریق پیامک پاسخ یکی از کاربران که از سرعت اینترنت گلایه کرده، را داده است.

زارع‌پور در پاسخ به پیامک شکایت این کاربر در مورد سرعت بی‌کفیت اینترنت او پاسخ داده است:

مجموعه همکارانم در شرکت ارتباطات زیرساخت شبانه‌روزی در حال تلاش برای بهبود کیفیت هستند.
پاسخ پیامک وزیر ارتباطات به یکی از کاربران

زومیت در تماس با مدیران زیرساخت نیز به جوابی نرسید و مدیرعامل این شرکت اعلام کرد در فرصتی مناسب در این مورد صحبت خواهد کرد. طبق شنیده‌های زومیت وضعیت زیرساخت کشور در حال‌حاضر در شرایط مناسبی قرار ندارد و مشکلات پهنای باندی باعث شده تا در چند هفته اخیر کاربران تجربه خوبی از استفاده سرویس اینترنت خود نداشته باشند.

شما کاربران زومیت از چه سرویسی استفاده می‌کنید؟ آیا در هفته‌های اخیر اینترنت شما اختلال داشته است.

به‌روزرسانی ۱۱ مهر ساعت ۱۱:۲۲

وزیر ارتباطات برای بررسی فوری کیفیت شبکه ارتباطی کشور به زیرساخت و رگولاتوری دستور داد.

به گزارش روابط عمومی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، در پی دریافت برخی گزارشهای مردمی از طریق سامانه ۱۹۵ وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و گلایه برخی کاربران فضای مجازی درباره کندی شبکه در ساعات پیک مصرف در برخی از نقاط کشور، عیسی زارعپور وزیر ارتباطات، برای پیگیری دقیق و رسیدگی سریع به موضوع دستور داد. براساس این دستور رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی موظف شده است با همکاری مدیرعامل شرکت زیرساخت، پس از بررسی دقیق گزارش‌ها مردمی، راهکارهای رفع سریع اشکالات ارتباطی را ارائه و گزارش اقدامات اجرایی را به مردم اطلاع رسانی کنند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات