سامانه رادار ابرآروان با امکان دسترسی به سابقه‌ ارتباطی دیتاسنترها به‌روز شد

یک‌شنبه ۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۵
مطالعه 1 دقیقه
ابرآروان با به‌روزرسانی سامانه‌ی رادار که به مانیتورینگ وضعیت ارتباط دیتاسنترهای کشور می‌پردازد، امکان دسترسی به اطلاعات آرشیوی ارتباط را فراهم می‌کند.&nbsp
تبلیغات

ابرآروان، دی‌ماه سال ۱۳۹۸ سرویس جدیدی را با نام رادار رونمایی کرد که وظیفه‌ی آن ارائه‌ی اطلاعات آنی در خصوص وضعیت اینترنت کشور بود. این سرویس که رادار نام دارد، اخیرا به‌روزرسانی شده و قابلیت‌های جدیدی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. ابرآروان اعلام کرده که سرویس رادار با وجود معرفی در دی‌ماه سال گذشته با استقبال کاربران روبرو شده و موفق شده است تا از مرز ۱۰۰هزار بازدید عبور کند. 

ابرآروان اعلام کرده که نسخه‌ی دوم از سامانه‌ی رادار، علاوه بر ارائه‌ی گزارشی آنی در خصوص وضعیت ارتباط اینترنت در کشور، امکان دسترسی به آرشیو اطلاعات روزهای گذشته را نیز در اختیار کاربران قرار می‌دهد. آروان اعلام کرده که اطلاعات مربوط به وضعیت ارتباط اینترنت از ابتدای مرداد ذخیره می‌شود و از این‌رو کاربران قادر خواهند بود تا علاوه بر مشاهده‌ی وضعیت برخط اینترنت کشور، سابقه‌ی وضعیت اینترنت را نیز به‌بصورت آنی مشاهده کنند. 

تغییر دیگری که آروان اعمال کرده، امکان جابجایی ردیف دیتاسنترهایی است که «آروان کلاد»، وضعیت ارتباط آن‌ها را مانیتور می‌کند. با استفاده از جابه‌جایی، کاربران قادر خواهند بود تا دیتاسنترهایی را که برای آن‌ها از اهمیت بیشتری برخوردار است، در ردیف‌های بالایی قرار دهند.

سرویس رادار ابرآروان اطلاعات خود را از ۱۳ دیتاسنتر پرترافیک کشور شامل آسیاتک، ایرانسل، همراه اول، های‌وب، رسپینا، افرانت و مبین‌نت در شهرهای تهران، تبریز و اصفهان دریافت می‌کند. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات