تعداد کاربران پزشکت با رشدی ۱۵۰ درصدی در بهار از مرز نیم میلیون عبور کرد

شنبه ۲۱ تیر ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۱
مطالعه 3 دقیقه
پزشکت گزارش سه ماهه‌ی بهار سال جاری خود را منتشر کرده که از این‌رو تعداد کاربران این سرویس در مقایسه با زمستان سال گذشته ۲.۵ برابر شده و به ۵۵۵٫۸۲۴ رسیده است.&nbsp
تبلیغات

پزشکت روز گذشته گزارش سه ماهه‌ی اول سال جاری را منتشر کرد. براساس اطلاعات ارائه شده، پزشکت در طول سه ماهه‌ی اول همزمان با اضافه کردن قابلیت‌های جدید به سرویس خود، شاهد افزایش تعداد کاربران نیز بوده است، بطوریکه تعداد کاربران این سرویس با رشدی ۱۵۰ درصدی در مقایسه با آخرین روزهای سال گذشته شمسی، از مرز نیم‌میلیون نفر عبور کرده است. ۹۱ درصد از کاربران جدید پزشکت، جزو کاربران این اپلیکیشن در اکوسیستم اندروید هستند، حال آنکه ۹ درصد کاربران از آیفون‌های اپل به منظور بکارگیری پزشکت استفاده می‌کنند. 

آمار کاربران و مشاوره‌های اپلیکیشن پزشکت

البته باید به این نکته اشاره کرد که شتاب رشد تعداد کاربران و همچنین تعداد مشاوره‌ها در پلتفرم پزشکت با نزدیک شدن به روزهای منتهی به تابستان، کمتر شده است. می‌توان گفت که کاهش رشد تعداد کاربران پزشکت و همچنین تعداد مشاوره‌های این سرویس ریشه در دو عامل دارد که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم. با نگاه به نمودار میله‌ای تجمعی تعداد کاربران پزشکت طی بهار ۹۹ می‌توان به روشنی دید که تعداد کاربرانی که در فروردین ماه و نیمه‌ی اول اردیبهشت به جمع کاربران پزشکت اضافه می‌شدند بسیار بیشتر از این تعداد در نیمه‌ی دوم اردیبهشت و خردادماه است. این موضوع را می‌توان ریشه در بازگشت شرایط جامعه به حالت عادی اشاره کرد. از اواخر فروردین و مخصوصا از میانه‌های اردیبهشت ماه شاهد بازگشت روند امور به حالت قبل بودیم که این موضوع در کنار کم شدن توجه مردم به کرونا، بی‌ارتباط با کاهش رشد تعداد کاربران در پزشکت نیست. این روند در مورد افزایش تعداد پزشکان و مشاوران نیز در نمودار متجلی است، هرچند روند کاهش رشد تعداد پزشکان و مشاوران پزشکت در خردادماه محسوس‌تر است. 

تعداد مشاوره براساس نوع تماس در پزشکت

از مجموع نزدیک به ۶۱ هزار مشاوره‌ی ثبت شده طی بهار سال ۹۹، بیش از ۴۹٫۲۸۵ مشاوره‌ی موفق انجام شده است. از حدود ۵۰هزار مشاوره‌ی موفق، ۲۵ درصد رایگان بوده و در باقی موارد کاربران در ازای دریافت مشاوره حق ویزیت پرداخت کرده‌اند. حدود ۱۵ درصد از مشاوره‌های انجام شده نیز موفق به جلب رضایت کاربران نشده و پزشکت در راستای جلب رضایت این کاربران هزینه‌ی مشاورده را مسترد کرده است. از میان مشاوره‌های رایگان، ۵۰ درصد بصورت متنی انجام شده و مشاوره‌ی ویدیویی نیز کم‌طرفدارترین نوع مشاوره بوده است. از میان پزشکان و مشاوران فعال در پزشکت، به ترتیب پزشکان عمومی، روانشناسان و متخصصان داخلی بیشترین متقاضی را داشته‌اند. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات