تکلیف کلاهبرداری‌های خدمات ارزش افزوده مشخص شد

تکلیف کلاهبرداری‌های خدمات ارزش افزوده مشخص شد

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام کرد مصوبه‌ی کمیسیون تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی درباره‌ی پایان دادن به کلاهبرداری‌های خدمات ارزش افزوده به اپراتورها ابلاغ شد.

محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با انتشار پستی در حساب توییتر خود اعلام کرد مصوبه‌ی کمیسیون تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی درباره‌ی پایان دادن به کلاهبرداری‌های خدمات ارزش افزوده، روز گذشته به اپراتورها ابلاغ شد.

در این مصوبه نوشته شده است هرگونه جمع‌آوری مبالغ بابت خدمات ارزش افزوده برای مشترکین تلفن ثابت و همراه پس پرداخت (دائمی) و پیش پرداخت (اعتباری) صرفا باید از محل اعتبار خدمات ارزش افزوده انجام شود.

همچنین نوشته شده که دارنده‌ی پروانه موظف است پس از دریافت درخواست خدمات ارزش افزوده از سوی مشترک، شرح خدمات، هزینه و زمان استفاده‌ی آن را به مشترک اطلاع داده و حداکثر در سقف اعتبار خدمات ارزش افزوده‌ی مشترک، نسبت به فعال‌سازی خدمت ارزش افزوده‌ی درخواستی اقدام کند.

در بند سوم ماده‌ی ۲ مصوبه نوشته شده است دارنده‌ی پروانه در صورت عدم وجود اعتبار خدمات ارزش افزوده نمی‌تواند هیچ خدمت ارزش افزوده‌ای را به صورت غیررایگان برای مشترک فعال کند. همچنین دارنده‌ی پروانه موظف است در صورت اتمام اعتبار خدمات ارزش افزوده، پیامکی مبنی بر پایان اعتبار خدمات ارزش افزوده به مشترک ارسال کند. دارنده‌ی پروانه در توقف یا ادامه‌ی خدمات ارزش افزوده به صورت رایگان و چارچوب قرارداد خود با ارائه‌دهنده‌ی خدمات ارزش افزوده به مشترک مختار است.

طبق مصوبه‌‌ی کمیسیون تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، هرگونه تمدید یا فعال‌سازی مجدد اعتبار خدمات ارزش افزوده منوط به ارائه‌ی درخواست جدید از سوی مشترک است. همچنین مکانیزمی ساده و شفاف برای مشاهده‌ و اطلاع مشترک از جزییات میزان کارکرد خدمات ارزش افزوده باید از سوی دارنده‌ی پروانه فراهم شود.

طبق بند هفتم ماده‌ی ۲ مصوبه‌‌ی کمیسیون تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی دارنده‌ی پروانه موظف است به‌منظور اطلاع‌رسانی و انجام محاسبات خدمات ارزش افزوده‌ی ارائه شده به مشترکین تلفن ثابت و همراه پس پرداخت (دائمی) صورتحساب جداگانه صادر کند. بدهی و ضمانت اجرای این خدمات قابل تسری و اعمال به سیار خدمات مشترک نیست.

مسئولیت پاسخگویی به هزینه‌های کسر شده از مشترک بابت خدمات ارزش افزوده بر عهده‌ی دارنده‌ی پروانه است و دارنده‌ی پروانه باید تمهیدات لازم برای نگهداری جزئیات مرتبط با مفاد این مصوبه را به مدت ۶ ماه فراهم کند. دارنده‌ی پروانه همچنین موظف است به منظور انجام نظارت بر حسن اجرای این مصوبه و رسیدگی به شکایات مربوط، سامانه‌ها و دسترسی‌های لازم را با تأیید سازمان ایجاد کند به‌طوری که اجرای کلیه‌ی مفاد مصوبه برای سازمان قابل احراز باشد.

برای خواندن متن کامل مصوبه می‌توانید اینجا کلیک کرده و فایل آن را دانلود کنید.

از سراسر وب

  دیدگاه
کاراکتر باقی مانده

بیشتر بخوانید