«نشان در نشان» به‌عنوان نماد ملی @ معرفی شد

شنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۹:۳۷
مطالعه 1 دقیقه
عضو حقیقی شورای عالی فضای مجازی از نماد «نشان در نشان» در پنجمین همایش ملی فضای مجازی پاک به‌عنوان جایگزین @ رونمایی کرد.
تبلیغات

جلیلی، عضو حقیقی شورای عالی فضای مجازی، در پنجمین همایش ملی فضای مجازی نماد «نشان در نشان» را به‌عنوان نمادی ملی در فضای مجازی و جایگزینی برای @ معرفی کرد. وی همچنین از محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، درخواست کرد این نماد را به‌عنوان نشان ملی جایگزین با @ از یونیکد تقاضا کند تا امکان استفاده از آن در فضای مجازی فارسی مهیا شود.

فیروزآبادی، دبیر شورای عالی فضای مجازی، در این همایش از اقدام اپل برای بستن اپلیکیشن‌های ایرانی انتقاد کرد. افزون‌براین، وی دلیل این موضوع را شکاف دیجیتالی و حکمرانی آمریکا در اینترنت دانست.

جاویدنیا، معاون فضای مجازی دادستانی، نیز در این همایش تأکید کرد بحث دوگانه‌ی فیلترینگ و مسدودسازی و فضای مجازی به مدیریت منطقی و درست نیاز دارد.

«فیلترینگ توییتر» یکی دیگر از موضوعاتی بود که در این همایش مطرح شد. کواکبیان، نماینده‌ی مجلس، درخواست کرد وضعیت این موضوع مشخص شود. وی عنوان کرد اگر توییتر بد است و فیلتر شده؛ چرا چهره‌های شناخته‌شده‌ی دولتی و غیردولتی از آن استفاده می‌کنند. کواکبیان همچنین اعلام کرد ازآنجاکه خودش اعتقادی به این فیلترینگ ندارد، از توییتر استفاده می‌کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات