وزیر ارتباطات: امسال ۱۳۰ هزار شغل در حوزه‌ فضای مجازی ایجاد می‌شود

دوشنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اعتقاد دولت یازدهم مبنی بر فرصت بودن فضای مجازی، اعلام کرد که امسال بیش از ۱۳۰ هزار شغل در حوزه‌ی فضای مجازی ایجاد می‌شود.
تبلیغات

محمود واعظی در مورد اقدامات دولت یازدهم در فضای مجازی گفت: «رویکردی که دولت در زمینه‌ی فضای مجازی داشته، یکی از مهم‌ترین کارهای دولت یازدهم است؛ در حالی که دولت قبل با اینکه فضای مجازی در آن به حدی بود که افراد فقط اطلاعات کسب کرده و اطلاع رسانی کنند، اما همین مقدار را هم تهدید تلقی می‌کردند.»

به گفته‌ی وزیر ارتباطات، این دولت اول دسترسی آزاد به اطلاعات را در دستور کار خود قرار داد؛ پس از آن منشور حقوق شهروندی را به‌عنوان یکی از سیاست‌های مهم و جدی در کشور قرار داد.

واعظی تأکید کرد: «بستر شبکه ملی اطلاعات و فضای مجازی را برای اینکه بتواند بستر و شبکه‌ای برای اتصال و ارتباط ملت ایران با هم باشد، فراهم کردیم. از زمانی هم که دسترسی به اینترنت به سرعت و کیفیت نسبتاً مطلوب رسید، هدف اصلی ایجاد آن، یعنی کسب‌وکارهای الکترونیکی و دانش بنیان را در اولویت اساسی خود قرار دادیم.»

به گفته‌ی وزیر ارتباطات، در سال ۹۴ حدود ۳۰ هزار شغل در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات ایجاد شد. میزان اشتغال در حوزه‌ی ICT در سال ۹۵ به ۱۰۰ هزار شغل افزایش یافت و در سال ۹۶ نیز ایجاد ۱۳۰ هزار شغل در فضای مجازی هدف‌گذاری شد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود که هم‌اکنون در مورد کسب‌وکارهای الکترونیکی نمونه‌های خوبی در شهر تهران و برخی از کلان‌شهرها در زمینه‌ی حمل و نقل، املاک، گردشگری و تجارت وجود دارد. فعالیت‌های خوبی در این کسب‌وکارها انجام شده است که باید در همه‌ی شهرها و استان‌ها گسترش داده شود.

واعظی افزود: «حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات بر‌خلاف صنعت‌های دیگر در حوزه اشتغال نیاز به منابع زیاد ندارد. امیدواریم بتوانیم با منابع مالی کم و استفاده از زیرساخت‌های آماده‌شده، برای جوانان به‌ویژه جوانان فارغ‌التحصیل بیکار، شغل ایجاد کنیم.»

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات