اپل قابلیت Stage Manager را روی آیپدهایی که از تراشه M1 بهره نمی‌برند نیز فعال خواهد کرد

پنج‌شنبه ۷ مهر ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۰
مطالعه 2 دقیقه
اپل تصمیم دارد قابلیت Stage Manager را به آیپد‌هایی که به تراشه‌های غیر از M1 مجهز شده‌اند گسترش دهد. این شرکت همچنین امکان استفاده از این ویژگی را روی نمایشگرهای ثانویه، غیرفعال کرده است.
تبلیغات

اپل سومین نسخه‌ی آزمایشی iPadOS 16.1 را برای توسعه‌دهندگان منتشر کرده است. این شرکت پس از معرفی iPadOS 16 در کنفرانس WWDC ۲۰۲۲ و درخواست‌های فراوان کاربران، قصد دارد قابلیت Stage Manager را به سایر مدل‌های آیپد پرو که از تراشه‌ی M1 بهره نمی‌برند اضافه کند.

به گزارش 9to5Mac، همه‌ی مدل‌های آیپد پرو ۲۰۱۸ و جدیدتر می‌توانند از مزایای Stage Manager بهره ببرند. بااین‌حال، این ویژگی روی آیپدهای قدیمی از نمایشگر اکسترنال پشتیبانی نخواهد کرد. اپل همچنین تصمیم دارد پشتیبانی از صفحه‌نمایش‌های ثانویه را هنگام استفاده از Stage Manager روی آیپد‌های مجهز به سیستم-روی-چیپ‌های سری M1 حذف کند.

جدیدترین نسخه‌ی آزمایشی توسعه‌دهندگان iPadOS 16، قابلیت Stage Manager را روی برخی از مدل‌های قدیمی‌تر آیپد ازجمله آیپد پرو ۱۱ اینچی نسل یک و جدیدتر و آیپد پرو ۱۲٫۹ اینچی نسل سه و جدیدتر فعال می‌کند. ویژگی مذکور همچنین برای همه‌ی مدل‌های آیپد پرو ۲۰۱۸ و ۲۰۲۰ که از تراشه‌های A12X و جدیدتر استفاده می‌کنند دردسترس قرار خواهد گرفت. بااین‌حال، آپدیت جدید iPadOS اکنون هنگام استفاده از Stage Manager از نمایشگرهای اکسترنال پشتیبانی نمی‌کند و این قابلیت فقط روی صفحه‌نمایش اصلی آیپد دردسترس است.

Stage Manager یکی از ویژگی‌های بسیار جذاب و کاربردی iPadOS 16 است که نمونه‌ی آن در macOS Ventura نیز وجود دارد. این قابلیت بخشی از برنامه‌های اپل برای ایجاد یک‌پارچگی بهتر میان پلتفرم‌های این شرکت است. اکنون سازنده‌ی آیفون پس از شکایت‌های متعدد توسعه‌دهندگان درمورد پایداری قابلیت مذکور بیانیه‌ای ارائه کرده است که در ادامه آن را مرور می‌کنیم:

ما Stage Manager را به‌عنوان راهکاری کاملاً جدید برای انجام کارهای چندوظیفه‌ای و کار با چند پنجره به‌طور هم‌زمان معرفی کرده‌ایم. با این قابلیت، امکان هم‌پوشانی و تغییر ابعاد پنجره‌ی اپلیکیشن‌ها در آیپد دردسترس کاربران خواهد بود و درواقع می‌توان با بهره گرفتن از آن تا ۸ برنامه را به‌طور هم‌زمان روی صفحه اجرا کرد. استفاده از این ویژگی، فقط با قدرت تراشه‌های سری M1 امکان‌پذیر است. دارندگان آیپد پرو نسل سه و چهار، علاقه‌ی زیادی برای تجربه‌ی Stage Manager روی تبلت خود نشان داده‌اند و تیم ما در پاسخ به این افراد به‌سختی تلاش کرده است تا روشی برای ارائه‌ی نسخه‌ی تک‌صفحه‌ای آن روی این دستگاه‌ها ارائه دهد. این ویژگی روی آیپدهای قدیمی‌تر حداکثر از اجرای هم‌زمان چهار برنامه روی نمایشگر اصلی آن‌ها پشتیبانی می‌کند.

اکنون باید منتظر بمانیم تا نتایج آزمایش قابلیت Stage Manager روی آیپدهای M1 و همچنین مدل‌های قدیمی‌تر آیپد پرو منتشر شود تا ببینیم عملکرد آن روی مدل‌های مختلف این تبلت چگونه خواهد بود. اپل اعلام کرده است پشتیبانی از نمایشگر ثانویه هنگام استفاد از Stage Manager را در اواخر سال جاری روی آیپد‌های مجهز به تراشه‌های M1 فعال خواهد کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات