آیپد احتمالا در iOS 13 از موس پشتیبانی خواهد کرد

چهارشنبه ۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
دو منبع مختلف اعلام کرده‌اند اپل قابلیت پشتیبانی از موس را احتمالا در نسخه‌ی سیزدهم سیستم‌عامل iOS برای آیپد عرضه خواهد کرد.
تبلیغات

اگرچه اپل تلاش بسیاری کرده تا آیپد را به‌عنوان جایگزینی برای لپ‌تاپ قرار دهد، هنوز کمبودهایی در‌این‌زمینه وجود دارد که می‌تواند آیپد را از رقابت با لپ‌تاپ بازدارد. نبود قابلیت پشتیبانی از موس یکی از این کمبودها است؛ اما این کمبود احتمالا جبران خواهد شد. بنابر گفته توسعه‌دهنده و فاش‌کننده‌ی اخبار فناوری، استیو تروتون اسمیت، قابلیت پشتیبانی از موس آیپد درحال‌ توسعه‌یافتن است و در آینده ارائه خواهد شد. این ادعا در پاسخ به ادعای مشابه فدریکو ویتیچی، سردبیر وب‌سایت MacStories، مطرح شده است. ویتیچی در پادکست اخیرش ادعا کرده بود پشتیبانی از موس برای آیپد عرضه خواهد شد. فدریکو ویتیچی عمدتا درباره‌ی اتصال موس USB به پورت USB-C آیپد پرو صحبت می‌کند؛ ولی روشن نیست که این قابلیت فقط به آیپدهای دارای پورت مذکور محدود است یا نه. بااین‌حال اگر چنین باشد، محدودیت‌های زیادی ایجاد خواهد شد؛ چراکه تنها آیپد پرو ۱۱ (iPad Pro 11) و آیپد پرو ۱۲.۹ (iPad Pro 12.9) این پورت را دارند.

اگر پادکست هفته‌ی گذشته فدریکو ویتیچی را گوش نکرده‌اید، باید بگویم این پادکست قسمت جالبی داشت که در آن ویتیچی از ارائه‌ی قابلیت پشتیبانی از موس برای آیپد خبر می‌دهد. تاآنجاکه اطلاع داریم، اپل مشغول کار روی چنین قابلیتی است و گمان می‌کنیم همه‌ی کاربران آیپد پرو از روز اول این قابلیت را روشن می‌کنند.

آیپد پرو 2017

هنوز مشخص نیست این ویژگی فقط برای آیپد پرو ارائه خواهد شد یا سایر مدل‌های آیپد همچون آیپد ایر (۲۰۱۹) نیز به آن دسترسی خواهند داشت‌. همچنین، تروتون اسمیت در توییت خود ذکر کرده است گمان نمی‌کند اپل پشتیبانی از موس را تنها به درگاه USB محدود کند و این به‌معنای آن است که این قابلیت فقط به مدل‌های اخیر آیپد محدود نخواهد شد. البته، ویژگی مذکور فعلا درحد شایعه است؛ اما ازآنجاکه دو منبع مختلف عرضه آن را پیش‌بینی کرده‌اند، روی‌دادن چنین اتفاقی دورازانتظار نیست.

مهم‌ترین سؤال دراین‌باره، زمان ارائه‌ی این ویژگی است. قابلیت پشتیبانی از موس احتمالا با به‌روزرسانی بزرگ سیستم‌عامل آی‌او‌اس ارائه خواهد شد؛ بنابراین، ممکن است آن را همراه iOS 13 مشاهده کنیم که قرار است ۳ژوئن‌۲۰۱۹ در کنفرانس توسعه‌دهندگان اپل (WWDC 2019) معرفی شود. این درحالی است که عرضه‌ی عمومی آن احتمالا تا سپتامبر طول بکشد.

در هرصورت، هیچ‌کدام از منابع چهارچوب زمانی خاصی برای رسیدن قابلیت پشتیبانی از موس ارائه نداده‌اند؛ بنابراین، احتمال دارد مدت بیشتری منتظر بمانیم.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات