حذف تاریخچه وب‌گردی در مایکروسافت اج ساده‌تر می‌شود

سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۴۵
مطالعه 1 دقیقه
مایکروسافت اج
مایکروسافت درحال آزمایش قابلیتی برای حذف آسان‌تر و سریع‌تر سوابق وب‌گردی در مرورگر اج است.
تبلیغات

مایکروسافت علاوه‌بر قابلیت‌های هوش مصنوعی مثل Circle to Copilot و بهبود عملکرد کوپایلت، در حال کار روی بهبودهای جزئی برای مرورگر اج است که ازجمله می‌توان به امکان حذف سریع‌تر و ساده‌تر سابقه‌ی وب‌گردی اشاره کرد.

جامعه‌ی کاربری نسخه‌های آزمایشی اج، تغییری کوچک اما کاربردی در این مرورگر شناسایی کرده‌اند. کاربری به نام Leopeva64 با انتشار پستی در ایکس (توییتر سابق) اعلام کرد زمانی‌ که ازطریق منوی بازطراحی‌شده‌ی Tab Actions اج به بخش Recently Closed دسترسی پیدا کنید، گزینه‌هایی برای حذف برخی موارد از سابقه‌ی مرور وب دراختیار خواهید داشت.

ویژگی حذف سریع سوابق وب‌گردی در اج هنوز به نسخه‌ی پایدار این مرورگر راه پیدا نکرده است. کلیک روی Recently Closed در نسخه‌ی پایدار اج شما را به بخش History hub هدایت می‌کند؛ جایی‌ که می‌توان از آیکون سطل زباله برای حذف سوابق وب‌گردی استفاده کرد. کلیک روی این آیکون شما را به منوی تنظیمات هدایت می‌کند تا بتوانید سابقه‌ی خود را بر اساس بازه‌های زمانی ساعت گذشته، روز گذشته، هفته‌ی گذشته یا محدوده‌ی زمانی دلخواه حذف کنید.

گوگل کروم به‌عنوان رقیب اصلی مایکروسافت اج، اخیراً گزینه‌ی حذف سابقه‌ی وب‌گردی در ۱۵ دقیقه‌ی اخیر را معرفی کرده است. این قابلیت اولین‌بار ماه‌ها قبل به‌عنوان بخشی از نسخه‌ی Canary کروم مورد آزمایش قرار گرفت، اما از مدت‌ها قبل در نسخه‌ی اندروید ارائه شد.

داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات