به‌لطف رفع ۱۲ آسیب‌پذیری، گوگل کروم حالا مرورگر امن‌تری است

چهارشنبه ۱ فروردین ۱۴۰۳ - ۲۰:۴۰
مطالعه 1 دقیقه
لوگو مرورگر گوگل کروم روی پس زمینه امنیتی
توسعه‌دهندگان گوگل کروم چندین باگ امنیتی مهم را در نسخه‌ی ۱۲۳ این مرورگر رفع کردند.
تبلیغات

گوگل با انتشار به‌روزرسانی جدید کروم برای مک بوک و ویندوز، ۱۲ آسیب‌پذیری را روی این مرورگر برطرف کرد. تاکنون از هیچ‌یک از ۱۲ باگ مذکور برای حملات هکری سوءاستفاده نشده است.

سرینیواس سیستا با انتشار پستی در وبلاگ کروم اشاره کرد هفت مورد از ۱۲ آسیب‌پذیری رفع‌شده در نسخه‌ی ۱۲۳ را محققان امنیتی خارج از تیم گوگل شناسایی و به این شرکت گزارش کرده‌اند.

غول جست‌وجوی اینترنت یکی از باگ‌ها را با شناسه‌ی CVE-2024-2625 به‌عنوان آسیب‌پذیری خطرناک طبقه‌بندی کرده است. یک یا دو مورد از باگ‌های رفع‌شده امکان تزریق و اجرای کد را فراهم می‌کردند. گوگل درمجموع ۲۲٬۰۰۰ دلار جایزه به کاشفان آسیب‌پذیری‌های امنیتی کروم پرداخت کرد.

کروم ۱۲۳ ویژگی جدیدی ارائه نمی‌دهد. این مرورگر معمولاً نسخه‌های جدید را به‌طور خودکار نصب می‌کند. می‌توانید با مراجعه به منوی Help > About Chrome نسبت‌به آپدیت دستی مرورگر مورد بحث اقدام کنید. گوگل به‌روزرسانی جدید کروم را برای اندروید و گوشی آیفون نیز منتشر کرده است.

توسعه‌دهندگان مرورگرهای مبتنی‌بر کرومیوم نیز اکنون باید به‌روزرسانی‌های جدید را به‌سرعت اعمال کنند. تاکنون هیچ‌یک از این مرورگرهای کرومیوم به‌روزرسانی نشده‌اند؛ مایکروسافت اج، ویوالدی و بریو از آپدیت امنیتی قبل از کرومیوم ۱۲۳ استفاده می‌کنند و اوپرا نیز یک نسخه عقب مانده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات