اینستاگرام با افزودن ویژگی Notes به رقابت اولیه با توییتر می‌رود

چهارشنبه ۲۳ آذر ۱۴۰۱ - ۲۲:۰۰
مطالعه 4 دقیقه
اینستاگرام ویژگی Notes را دردسترس عموم کاربران قرار داد و ویژگی‌های جدید Candid Story و Group Profile و Collaborative Collections را نیز آزمایش می‌کند.
تبلیغات

چه حال‌واحوال با دوستان باشد و چه کاوش، علایق مشترک با سایر افراد دلیل استفاده‌ی مردم از اینستاگرام برقراری ارتباط با یکدیگر است؛ از‌این‌رو، اینستاگرام به‌روزرسانی‌هایی دریافت کرده است که با کمک آن می‌توان به دوستان نزدیک‌تر شویم.

ویژگی نوت اینستاگرام (Instagram Notes)

سرانجام قابلیت نوت (Notes) اینستاگرام برای تمام کاربران دردسترس قرار گرفت و اکنون می‌توان یادداشت‌های کوتاهی از افکار یا اتفاقات اطراف خود را با دوستانتان به‌اشتراک بگذارید. نوتس اینستاگرام پست‌های کوتاهی است که می‌توان در آن فقط ۶۰ کارکتر متشکل از متن و ایموجی منتشر کرد و شباهت زیادی به استاتوس فراموش‌شده دارد. اینستاگرام می‌خواهد با این ویژگی با توییتر رقابت کند؛ اما درحال‌حاضر، این ویژگی مزیت رقابتی چشمگیری برای رقابت با ماهیت متن‌محور توییتر ندارد.

برای انتشار نوت یا یادداشت، از نوار منوی بالای صفحه وارد قسمت پیام‌های دریافتی (دایرکت) حساب کاربری اینستاگرام خود شوید. در این قسمت بعد از به‌روزرسانی‌کردن اپلیکیشن، گزینه‌ی جدید «Leave a note» را مشاهده خواهید کرد. روی آن ضربه بزنید و هر یادداشتی که می‌خواهید به دوستانتان نمایش دهید، تایپ و انتخاب کنید که برای چه کسانی نمایش داده شود و درنهایت، روی گزینه‌ی Share در بالا بزنید.

نوت اینستاگرام منتشرشده مانند استوری به‌مدت ۲۴ ساعت در بالای اینباکس دوستان و دنبال‌کنندگانتان نشان داده می‌شود و آن‌ها می‌توانند به آن پاسخ (Reply) دهند و مانند استوری، تمام پاسخ‌ها به‌صورت پیام دایرکت دریافت می‌شوند.

اینستاگرام اعلام کرده است با‌‌‌‌‌توجه‌‌‌‌‌به بازخورد مطلوبی که از بخش Stories اینستاگرام گرفته، دو ویژگی جدید را به این بخش اضافه و آن‌ها را آزمایش می‌کند. یکی از ویژگی‌ها مربوط به قابلیت استوری‌های زنجیره‌ای Add Yours می‌شود که پیش‌تر معرفی شد و کاربران در آن با اشتراک‌گذاشتن استوری و شروع‌کردن زنجیره و سایر دوستان و کسانی که استوری را می‌دیدند، با زدن روی گزینه‌ی Add Yours می‌توانستند استوری خود را به‌اشتراک‌ بگذارند.

اکنون، با اضافه‌شدن گزینه‌ی «Pass it on» در Add Yours می‌توان دوستانتان را دعوت کنید تا در آن ترند مشارکت کنند. در‌حال‌حاضر، این قابلیت به‌صورت آزمایشی برای عده‌ای فعال شده است تا در آینده دردسترس عموم قرار بگیرد. قابلیت دیگری که اینستاگرام به‌صورت آزمایشی معرفی کرده، «Candid Stories» نام دارد.

قابلیت Candid در استوری اینستاگرام روشی برای ثبت و اشتراک‌گذاری وقایع به‌صورت لحظه‌ای است و فقط با کسانی به‌اشتراک گذاشته می‌شود که آن‌ها نیز استوری Candid یا به‌عبارتی «استوری صمیمی» منتشر کرده باشند. این ویژگی شباهت زیادی به سازوکار اپلیکیشن BeReal دارد. در این شبکه‌ی اجتماعی، هر‌روز در زمان‌های مختلف به کاربران اطلاع داده می‌شود که فرصت دارند در دو دقیقه عکس بگیرند و آن را بدون ویرایش و فیلتر با دیگران به‌اشتراک بگذارند.

ویژگی Candid اینستاگرام به کاربر امکان می‌دهد تا با تنظیم یادآوری، اعلانی دریافت کند و استوری واقعی درلحظه از خود به‌اشتراک بگذارد. گفتنی است امکان اعلان را می‌توان در تنظیمات غیرفعال کرد. ویژگی مشابهی نیز در قسمت استوری فیسبوک در حال آزمایش قرار دارد.

پروفایل گروهی

اینستاگرام ازقبل قابلیت ایجاد چت گروهی را فراهم کرده بود که در آن کاربران می‌توانستند محتوای سرگرم‌کننده اشتراک‌گذاری کنند یا خاطرات را مرور یا حتی برای ملاقات با دوستان خود برنامه‌ریزی کنند. با‌این‌حال، قابلیت جدید دیگری در حال آزمایش است که راه‌های بیشتری برای همکاری و ارتباط با دوستان به‌صورت گروهی فراهم می‌کند.

قابلیت Group Profiles ویژگی است که با استفاده از آن کاربران خواهندتوانست نوع جدیدی از پروفایل را به‌صورت گروهی ایجاد کنند تا در آن، پروفایل مشترک با دوستان خود پست و استوری منتشر کنند. این پست و استوری فقط برای اعضای اضافه‌شده در پروفایل دردسترس هستند و به‌ ‌‌‌‌‌‌‌دنبال‌کنندگان نمایش داده نمی‌شوند. گفته می‌شود امکان افزودن ۵٬۰۰۰ در این نوع پروفایل‌ها وجود دارد که شباهتی به گروه‌های فیسبوک و تلگرام دارد. درحال‌حاضر، این قابلیت در کانادا در حال آزمایش است.

دیگر ویژگی جدید اینستاگرام که دوره‌ی آزمایشی خود را می‌گذراند، Collaborative Collections نام دارد. حتماً تاکنون از قابلیت ذخیره‌ی پست‌ها (Save Post) اینستاگرام استفاده کرده‌اید. در این ویژگی، کاربر می‌تواند پست‌های ذخیره‌شده را در مجموعه‌هایی ذخیره کند و برای هر مجموعه اسم بگذارد.

اکنون گزینه‌ای جدید به این قابلیت اضافه شده است که کاربران می‌توانند به‌همراه دوستان پست‌های مدنظر خود را در مجموعه‌های مشترک ذخیره کنند. بنابراین، امکان افزودن پست به مجموعه به‌طورمستقیم در فید وجود دارد. همچنین، می‌توان پستی را ازطریق دایرکت ارسال و از درون دایرکت در مجموعه‌ی مشترک ذخیره کرد.

این قابلیت نیز هنوز دردسترس تمام کاربران قرار ندارد و اینستاگرام به‌صورت آزمایشی آن را راه‌اندازی کرده است.

دیدگاه شما کاربران زومیت درباره‌ی ویژگی Notes اینستاگرام چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات