فتوشاپ به‌صورت بومی برای کامپیوترهای مک M1 منتشر شد

جمعه ۲۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۸:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
ادوبی فتوشاپ را به‌صورت بومی برای کامپیوترهای مک مجهز به پردازنده‌ی M1 در دسترس قرار داد. این نسخه برخی از قابلیت‌های نسخه‌ی x86 را ندارد و به‌مرور به آن‌ها مجهز می‌شود.
تبلیغات

ادوبی روز گذشته از انتشار به‌روزرسانی برای نسخه‌ی macOS فتوشاپ خبر داد. با این به‌روزرسانی، فتوشاپ به‌صورت بومی روی جدیدترین مدل‌ رایانه‌های مک که دارای پردازنده‌ی مبتنی‌ بر معماری آرم M1 هستند اجرا می‌شود.

براساس گزارش GSMArena، اجرای بومی بدین معنی است که فتوشاپ از این پس برای اجرا شدن روی مک‌ M1 به شبیه‌ساز Rosetta 2 متکی نیست. حذف Rosetta 2 به‌عنوان واسطه، عملکرد فتوشاپ را روی مک‌های جدید بهبود می‌بخشد.

مطابق اطلاعیه‌ی ادوبی،‌ نسخه‌ی بومی فتوشاپ برای تراشه‌ی آرم اپل به‌طور میانگین ۱٫۵ برابر سریع‌تر از «سیستم‌های نسل قبل با پیکربندی مشابه» است. ‌ظاهرا ادوبی برای مطرح کردن این ادعا، انواع وظایف کاری نظیر باز کردن و ذخیره کردن فایل، اجرای فیلتر و کارهای سنگین مثل Content-Aware Fill و Select Subject را روی فتوشاپ مورد آزمایش قرار داده است. ادوبی می‌گوید نسخه‌ی به‌روز‌شده‌ی فتوشاپ این وظایف کاری را به‌ شکلی در خور توجه سریع‌تر از قبل انجام می‌دهد و شماری از این وظایف به‌طور اساسی سریع‌تر شده‌اند.

ادوبی فعلا در روزهای آغازین توسعه‌ی اپلیکیشن بومی برای تراشه‌ی اختصاصی اپل قرار دارد و در همکاری با اپل تلاش می‌کند به‌مرور زمان عملکرد اپلیکیشن‌هایش را ارتقا بدهد.

ادوبی هنوز شماری از قابلیت‌های جدید نظیر Invite to Edit Cloud Documents و Preset Syncing را به نسخه‌ی جدید فتوشاپ مک نیاورده است که به ‌مرور زمان آن‌ها را در دسترس قرار خواهد داد. ادوبی برای اینکه انتشار نسخه‌‌ی بومی مک فتوشاپ بیش از این به تأخیر نیافتد، مجبور بوده است با نبود برخی قابلیت‌ها در آن کنار بیاید. هر کس به این قابلیت‌های نیاز داشته باشد، می‌تواند از طریق Rosetta 2 سراغ استفاده از نسخه‌ی x86 فتوشاپ برود. 

ادوبی قابلیت Super Resolution را که از هوش مصنوعی برای افزایش وضوح تصاویر استفاده می‌کند، در Adobe Camera Raw Plugin در دسترس قرار داده است. این شرکت همچنین از انتشار نسخه‌ی بهبودیافته‌ی فتوشاپ برای آیپد خبر می‌دهد که قابلیت‌هایی مثل Cloud Documents Version History دارد و به کاربر امکان می‌دهد در حالت آفلاین روی اسناد ابری کار کند. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات