قابلیت محدود کردن پاسخ به توییت برای همه کاربران توییتر فعال شد

چهارشنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۷
مطالعه 3 دقیقه
توییتر، قابلیت محدودسازی تعداد پاسخ به توییت را برای همه‌ی کاربران فعال کرد که کنترل بیشتری روی تعامل‌ها در شبکه‌ی اجتماعی به آن‌ها می‌دهد.
تبلیغات

از امروز همه‌ی کاربران توییتر به قابلیت محدودسازی پاسخ (Reply) به توییت‌ها دسترسی خواهند داشت. پس از چند بار سعی و خطا و عرضه‌ی محدود قابلیت، بالاخره اکنون همه‌ی افراد می‌توانند پاسخ به توییت‌ها را محدود کنند. این قابلیت برای کاربرانی که از مزاحمت‌های گاه و بی‌گاه در بخش پاسخ‌ها گله‌مند بودند، کارایی زیادی دارد. سوزان ژی، مدیر محصول توییتر در یک پست وبلاگی در روز سه‌شنبه، عرضه‌ی قابلیت را تأیید کرد. او می‌گوید ابزار جدید با هدف افزایش کنترل کاربران روی تعامل‌ها و گفت‌وگوهای داخل پلتفرم عرضه شده است.

مدیران توییتر اعتقاد دارند برخی اوقات، کاربران با انتخاب و محدود کردن افرادی که امکان پاسخ به توییت را دارند، تجربه‌ی بهتری خواهند داشت. آن‌ها می‌‌گویند کاربران اکنون با استفاده از قابلیت‌ جدید، گفت‌وگوها و بحث‌های جدیدی را پیش می‌گیرند که قبلا امکان یا تمایلی به مطرح کردن آن‌ها نداشتند. به‌هرحال با محدودسازی پاسخ به توییت، شاید گفت‌وگوهایی هدفمندتر شکل بگیرد و از ورود افراد مزاحم به بحث های جلوگیری شود.

کاربران با استفاده از قابلیت جدید توییتر پیش از ارسال توییت، سه گزینه برای انتخاب افرادی دارند که امکان پاسخ به توییت را خواهند داشت. به‌صورت پیش‌فرض گزینه‌ی everyone فعال است که امکان پاسخ را به همه‌ی کاربران توییتر می‌دهد. گزینه‌ی دیگر، پاسخ دادن را به کاربرانی محدود می‌کند که شما فالو می‌کنید. گزینه‌‌ی پایانی هم اجازه‌ی ارسال پاسخ را تنها به افرادی می‌دهد که در توییت، منشن شده باشند. وقتی گزینه‌های دوم یا سوم را فعال می‌کنید، علامت پاسخ دادن برای کاربران غیرمجاز به‌صورت رنگ خاکستری نمایش داده می‌شود و به‌نوعی غیرفعال است. البته پس از غیرفعال کردن قابلیت پاسخ نیز هنوز امکان مشاهده، ریتوییت کردن یا لایک کردن توییت برای همه‌ی کاربران دردسترس قرار دارد.

محدودیت پاسخ به توییت در توییتر

ژی در بخشی از پست اطلاع‌رسانی خود می‌گوید تحقیقات توییتر در فاز آزمایشی قابلیت، نشان از تمایل کاربران به استفاده از آن داشته است. او می‌گوید کاربران فاز آزمایشی با خیال راحت‌تری توییت ارسال می‌کردند و همچنین نگرانی کمتری از بابت آزارهای آنلاین و توهین‌های مرسوم داشته‌اند. او می‌گوید پیاده‌سازی قابلیت محدودسازی پاسخ‌ها، منجر به افزایش پیام‌های شخصی ناخواسته هم نشده است. توییتر می‌گوید ۶۰ درصد از کاربران در فاز آزمایشی قابلیت، از گزینه‌های Mute یا Block پلتفرم استفاده نکرده‌اند.

توییتر از ماه مه آزمایش قابلیت محدودسازی پاسخ را شروع کرد. آن‌ها هفته‌ی گذشته با عرضه‌ی به‌روزرسانی نسخه‌ی iOS، قابلیت را دراختیار کاربران اپل قرار دادند که احتمال عرضه‌ی قابلیت برای همه‌ی کاربران را بیشتر کرد.

برای نتیجه‌گیری درباره‌ی کارساز بودن قابلیت جدید توییتر، هنوز به زمان نیاز داریم. ازطرفی خود شرکت می‌گوید کاربران با استفاده از قابلیت جدید، تمایل بیشتری به مطرح کردن مسائل حساس‌تر پیدا کرده‌اند. آن‌ها قبلا از منشن‌‌ها و پاسخ‌های آزاردهنده نگران بودند و اکنون با آزادی عمل بیشتری در توییتر اظهارنظر می‌کنند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات