بهترین اپلیکیشن‌های آنلاین پزشکی؛ از پزشکت تا دکتر ساینا

دوشنبه ۲۴ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۰
مطالعه 10 دقیقه
اگر وقت کافی برای مراجعه‌ی حضوری به پزشک را ندارید، در این مقاله همراه زومیت باشید تا با فهرستی از بهترین اپلیکیشن‌های پزشکی آنلاین آشنا شویم.
تبلیغات

بسیاری از ما به‌دلیل مشغله‌ی زیاد، وقت کافی برای مراجعه به پزشک را نداریم و همین امر باعث می‌شود مراجعه‌ی حضوری به پزشک و درمان را به تأخیر بیندازیم. اپلیکیشن‌های آنلاین پزشکی برای حل چنین مشکلاتی به میان آمده‌اند تا با ارائه‌ی مراقبت‌های پزشکی و درمانی آنلاین، به ما کمک کنند بدون حضور در مطب، تحت‌نظر پزشک‌های مجرب قرار بگیریم.

در مقاله‌ی پیش‌‌رو، قصد داریم به معرفی تعدادی از بهترین اپلیکیشن‌های پزشکی آنلاین برای افرادی که زمان و حوصله‌ی لازم برای حضور در مراکز درمانی را ندارند، بپردازیم.

اپلیکیشن های مشاوره پزشکی

برنامه های پزشکی آنلاین به شما امکان می‌دهند با کمک اینترنت و گوشی هوشمند به‌صورت غیرحضوری با متخصصان ارتباط برقرار کنید و قبل‌ از مراجعه‌ی حضوری برخی اقدامات را در خانه و به‌ دور از محیط‌های درمانی انجام دهید. گفتن این نکته نیز خالی از لطف نیست که شیوع ویروس کرونا در سال‌های نه‌چندان دور به‌ دیده‌شدن هرچه بهتر این برنامه‌ها کمک شایانی کرد و بسیاری از افراد به‌واسطه‌ی این ویروس با چنین برنامه‌هایی آشنایی پیدا کردند. استفاده از اپلیکیشن های پزشکی افزون‌بر صرفه‌جویی در زمان، برای سالمندانی که قرارگیری در هوای آلوده برایشان مضر است، می‌تواند بسیار کارآمد باشد.

برای دریافت خدمات اورژانسی و فوری حتماً با شماره‌ ۱۱۵ تماس بگیرید و به‌سراغ هیچ‌کدام از این اپلیکیشن‌ها نروید

اپلیکیشن پزشکت

اصلی‌ترین فرایند پزشکت، ارائه‌ی خدمات مشاوره پزشکی از راه دور و به‌صورت آنلاین است. این اپلیکیشن با بیش از نیم میلیون کاربر فعال و ۲۰۰۰ پزشک و مشاور، حوزه‌های متنوعی را تحت پوشش قرار می‌دهد و کاربران را قادر می‌سازد از طریق گفت‌وگوی تصویری، صوتی و متنی با پزشک خود ارتباط بگیرند.

صفحه‌ی اصلی سایت پزشکت

علاوه‌بر متخصصان پزشکی، در پزشکت دسترسی به مقاله‌های تأییدشده‌ی علمی نیز در دسته‌بندی‌های مختلف از جمله آزمایش خون، آزمایش ژنتیک، اختلالات روانی و افسردگی میسر شده است تا از این طریق، پزشکان و بیماران ضمن افزایش سطح آگاهی خود، عملکردشان را مورد ارزیابی قرار دهند.

پزشکت با به‌روزرسانی اپلیکیشن خود ویژگی‌های جدیدی را نیز اضافه کرده است که از جمله‌ی این قابلیت‌ها می‌توان به ویزیت در منزل، مشاوره و ویزیت دامپزشکی در کنار خدمات دیگری نظیر خدمات بالینی و پرستاری در منزل اشاره کرد. یکی از نکات مهم درباره‌ی اپلیکیشن پزشکت، امکان حذف حساب کاربری است؛‌ درحالی‌که بسیاری از برنامه‌های مشاوره پزشکی از چنین قابلیتی برخوردار نیستند.

اپلیکیشن پزشک‌بوک

پزشک‌بوک سرویسی پزشکی است که خدمات آن از طریق وب‌سایت و اپلیکیشن دردسترس قرار دارد و به کاربران این امکان را می‌دهد که به‌صورت حضوری و غیرحضوری از پزشک مدنظرشان نوبت بگیرند. برای مراجعه‌ی غیرحضوری، کاربران می‌توانند مسائل خود را از طریق ارسال متن یا برقراری ارتباط ویدئویی با پزشک معالج مطرح کنند و در انتظار دریافت پاسخ از جانب پزشک بمانند. در مورد نوبت‌دهی برای حضور در مطب نیز، باید براساس ساعت‌های حضور پزشک در مرکز، ساعت موردنظر را انتخاب و نوبت خود را رزرو کنند.

فضای اپلیکیشن پزشک‌بوک

یکی از مزیت‌های اپلیکیشن پزشک‌ بوک امکان دریافت نوبت حتی در زمان تکمیل‌شدن ساعت‌های ویزیت است؛ بدین‌ترتیب، اگر بنا به دلایلی از قبیل اورژانسی بودن وضعیت، باید به پزشکی مراجعه کنید که زمان‌های ویزیت وی خالی نیست، می‌توانید با انتخاب زمان‌های بین ویزیت و پرداخت هزینه‌ای بالاتر در اسرع وقت با پزشک صحبت کنید.

نکته‌ای که پزشک‌بوک را در مقایسه با رقبا متمایز می‌کند، این است که پرونده پزشکی افراد به‌صورت خودکار دراختیار پزشک قرار می‌گیرد و احتمال تشخیص اشتباه به واسطه‌ی آگاهی نداشتن از گذشته بیمار و همچنین تجویز داروهای نامناسب کاهش پیدا می‌کند.

اپلیکیشن دکتر ساینا

اپلیکیشن مشاوره پزشکی دکتر ساینا یکی دیگر از اپلیکیشن‌های حوزه‌ی پزشکی و سلامت است که راه ارتباطی بین پزشک و بیمار را هموار می‌سازد. در این اپلیکیشن کاربران می‌توانند به‌صورت آنلاین در قالب متن یا صوت مشاوره بگیرند یا در صورت لزوم با تعیین وقت قبلی مشاوره را ازطریق تماس تلفنی دریافت کنند. نکته‌ی قابل توجه درمورد دکتر ساینا این است که در صورت راضی نبودن از پزشک معالج، هزینه‌ی ویزیت به کاربر بازگردانده خواهد شد.

وب‌سایت دکتر ساینا

یکی از قابلیت‌های ویژه‌ی اپلیکیشن دکتر ساینا «بانک سلامت» نام دارد که به‌صورت طبقه‌بندی‌شده و براساس شهر انتخاب‌شده، اطلاعات مفصلی از آزمایشگاه‌ها، داروخانه‌ها، کلینیک‌ها، مراکز تصویربرداری و بیمارستان‌ها را ارائه می‌کند. همچنین، کاربران به بانک اطلاعاتی گسترده‌ای از انواع بیماری‌ها، گیاهان دارویی و دانستنی‌های سلامتی دسترسی خواهند داشت.

اپلیکیشن دکتر ساینا علاوه‌بر زیبایی، رابط کاربری بسیار روانی دارد و کار با آن خسته‌کننده نخواهد بود. برای استفاده از خدمات برنامه‌ی مذکور باید با شماره‌همراه خود در آن عضو شوید؛ اما هنوز امکان حذف حساب کاربری در این اپلیکیشن فراهم نشده است.

اپلیکیشن اسنپ دکتر

اپلیکیشن اسنپ نیازی به معرفی ندارد و خدمات زیادی را از جمله اسنپ دکتر در بستر اپلیکیشن برای کاربران فراهم کرده است. کاربر می‌تواند با ورود به پنل اسنپ دکتر و مشاهده‌ی دسته‌بندی‌های مختلف پزشکی، بازخوردهای سایر کاربران و سوابق پزشک مدنظر را ببیند و از بین قالب‌های مختلف مشاوره‌ی متنی، تلفنی و مراجعه‌ی حضوری یکی را انتخاب کند؛ بنابراین، اگر نیاز پزشکی یا مشاوره‌ای برای ازدواج، تحصیل و... دارید می‌توانید از این اپلیکیشن بهره‌مند شوید.

وب‌ اپلیکیشن اسنپ دکتر

افزون‌بر خدمات مشاوره، در اپلیکیشن اسنپ دکتر، مطالب آموزشی با موضوع‌های مختلف روان‌شناسی و دانستنی‌های سلامت و پزشکی گردآوری شده است و کاربران به منبع عظیمی از اطلاعات تأیید‌شده دسترسی خواهند داشت. این اپلیکیشن در پلتفرم آی‌او‌اس نیز دردسترس کاربران قرار دارد.

رابط کاربری اپلیکیشن اسنپ نیز به چشم اکثر کاربران آشنا است؛ زیرا اسنپ دکتر به‌عنوان بخشی از اپلیکیشن اسنپ دردسترس قرار دارد و اگر اپلیکیشن اسنپ را داشته باشید به‌راحتی می‌توانید از خدمات مشاوره پزشکی نیز بهره‌مند شوید.

اپلیکیشن دکتر دکتر

در اپلیکیشن دکتر دکتر برخلاف دیگر برنامه‌های عنوان‌شده، امکان مشاوره‌ی متنی با پزشک موردنظر وجود ندارد و درصورت تمایل به مشاوره‌ی غیرحضوری، تنها به‌واسطه‌ی تماس تلفنی می‌توانید با پزشکان در ارتباط باشید. برای دریافت نوبت نیز راه دشواری در پیش ندارید و فقط کافی است پس از انتخاب دکتر مدنظرتان، تاریخ و ساعت مشاوره را مشخص کنید تا ایشان در زمان تعیین‌شده با شما تماس بگیرند.

صفحه‌ی اصلی اپلیکیشن دکتر دکتر

دکتر دکتر علاوه‌بر مشاوره‌ی تلفنی، به کاربران امکان می‌دهد به‌صورت آنلاین و پس از پرداخت هزینه‌ی تعیین‌شده، از پزشک مدنظرشان نوبت بگیرند. درصورت صرف‌نظر از مشاوره‌ی حضوری نیز تا ۲۴ ساعت قبل از زمان تعیین‌شده، می‌توانید طی تماس با پشتیبانی، نوبت را لغو یا به زمان دیگری موکول کنید.

اپلیکیشن زوپ

زوپ یکی دیگر از اپلیکیشن‌های مشاوره پزشکی به‌شمار می‌رود که دسترسی به پزشک متخصص و دریافت مشاوره از راه دور را برای کاربران خود فراهم می‌کند. زوپ به‌عنوان اپلیکیشن ویزیت آنلاین نیز شناخته می‌شود و کاربران علاوه‌بر اینکه می‌توانند به‌صورت متنی یا ویدئویی درخواست مشاوره کنند، امکان دریافت نوبت برای مشاوره‌ی حضوری را نیز دارند. تمام پزشکان عضو اپلیکیشن زوپ از نظر صلاحیت و سوابق تحصیلی بررسی شده‌اند و حتی نظر همکاران و بیماران‌شان نیز برای تأیید عضویت مورد ارزیابی قرار گرفته است.

صفحه‌ی اصلی اپلیکیشن زوپ

کاربران می‌توانند بعد از عضویت با انتخاب محل زندگی خود از پزشکان شهر یا استان خود کمک بگیرند تا درصورتی‌که مشاوره آنلاین مشکل را رفع نکرد، امکان مراجعه‌ی حضوری به مطب دکتر را داشته باشند. یکی از نکات مهم درباره‌ی اپلیکیشن زوپ امکان طرح سؤال به‌صورت رایگان است که البته با پرداخت مبلغ اندکی می‌توانید اولویت پاسخ‌دهی به آن را افزایش دهید.

بخش دیگری از اپلیکیشن زوپ نیز مانند سایر رقبا به مطالب پزشکی و سلامت اختصاص داده شده است تا دانش عمومی پزشکی از این طریق تقویت شود.

اپلیکیشن حال (مشورپ)

با نصب مشورپ که با نام حال نیز شناخته می‌شود، کاربران می‌توانند در هر زمان و مکانی در حوزه‌ی پزشکی، روان‌شناسی و حتی حقوقی مشاوره دریافت کنند. یکی از نکات جالب اپلیکیشن مذکور، امکان دریافت مشاوره به‌صورت ناشناس است تا کاربران بتوانند بدون اشتراک‌گذاری اطلاعات هویتی، مشکلاتشان را با مشاوران در میان بگذارند.

صفحه‌ی نوبت‌دهی آنلاین اپلیکیشن حال

اپلیکیشن حال نیز مانند سایر اپلیکیشن‌های مشاوره مطالب علمی و دانستنی‌های پزشکی را در خود جای داده تا کاربران با مراجعه به آن‌ها ساعتی را به مطالعه اختصاص دهند. یکی از نقاط قوت بخش مجله‌ی اپلیکیشن مشورپ، طبقه‌بندی مطالب در سه دسته‌ی خواندنی، شنیدنی و دیدنی است. همچنین، کاربران این امکان را دارند که با انجام آزمون‌های روانشناسی، به شناخت عمیق‌تری از خود برسند.

اپلیکیشن پذیرش ۲۴

پذیرش ۲۴ با بیش‌ از ۲۰۰ هزار کاربر فعال، برای عضویت و ثبت‌نام، اجباری ندارد و همه‌ی افراد می‌توانند از بخش‌های عمومی آن بدون عضویت استفاده کنند؛ برای مثال می‌توانند به‌‌صورت رایگان به بانک اطلاعاتی صدها پزشک و بیمارستان و با جست‌وجوی نام پزشک، به تقویم کاری، ساعات حضور در مطب و ساعت‌های خالی دسترسی داشته باشند تا در صورت نیاز برای خود یا اطرافیان نوبت ویزیت رزرو کنند.

صفحه‌ی اصلی اپلیکیشن پذیرش ۲۴

از طریق اپلیکیشن پذیرش ۲۴ امکان دریافت نوبت برای مشاوره تلفنی نیز فراهم شده است تا افراد بدون مراجعه به پزشک و به‌صورت شبانه‌روزی فرصت مشاوره داشته باشند؛ همچنین قابلیت مشاوره‌ی از راه دور احتمال دارد بنا به تأیید پزشک بدون دریافت هزینه انجام شود.

کاربران در اپلیکیشن پذیرش ۲۴ می‌توانند سؤالات خود را مطرح و به‌صورت متنی از متخصص مشاوره دریافت کنند. مشاوره‌های پزشکی پذیرش ۲۴ در ۲۵ دسته‌ی مختلف طبقه‌بندی شده است و علاوه‌بر نوبت‌دهی آنلاین برای مراجعه به پزشک، کاربران قادر هستند ازطریق این اپلیکیشن درخواست آزمایش ثبت کنند و خدمات آزمایشگاهی ساده را در محل مورد نظر دریافت کنند. قابلیت مسیریابی برای یافتن نزدیک‌ترین پزشک، از دیگر قابلیت‌های این برنامه به‌حساب می‌آید.

ازپزشک

مشاوره‌ی تلفنی، صوتی و تصویری به‌صورت ۲۴ ساعته امکاناتی هستند که اپلیکیشن ازپزشک در اختیارتان قرار می‌دهد و برخلاف بسیاری از اپلیکیش‌های مشاوره‌ی پزشکی که در نسخه‌ی تحت وب نیز به کاربر امکان دریافت نوبت را می‌دهند، برای ثبت‌نام و استفاده از اپلیکیشن یادشده، ناچارید از طریق نسخه‌ی اندروید یا iOS برنامه اقدام کنید.

اپلیکیشن ازپزشک

یکی از موارد مهمی که ازپزشک را از دیگر برنامه‌های مشابه متمایز می‌کند، امکان آپلود مدارک پزشکی در بخش بارگزاری مدارک برای پزشک مورد نظر است تا از این طریق بتواند مشاوره‌ی بهتر و سودمندتری را به بیمار ارائه دهد. همچنین، در ازپزشک با پرداخت مبلغی محدود، می‌توانید از پزشکان مجرب بخواهید آزمایش‌های لازم را برایتان ثبت کنند و خود را از پرداخت هزینه‌های سرسام‌آور برخی از پزشک‌های حضوری نجات دهید.

در ادامه جدولی از برخی قابلیت‌های ارائه‌شده در اپلیکیشن‌های مشاوره پزشکی گردآوری شده است تا به‌طور خلاصه بتوانید آن را مرور کنید.

نام اپلیکیشن

پزشکت

پزشک‌بوک

دکتر ساینا

اسنپ دکتر

زوپ

حال

دکتر دکتر

پذیرش ۲۴

ازپزشک

حق عضویت

اجباری/رایگان

اجباری/رایگان

اجباری/رایگان

اجباری/رایگان

اجباری/رایگان

اجباری/رایگان

اجباری/رایگان

اختیاری/رایگان

اجباری/رایگان

مشاوره متنی

بلی

بلی

بلی

بلی

بلی

بلی

خیر

بلی

خیر

مشاوره صوتی

بلی

خیر

بلی

بلی

بلی

بلی

بله

بلی

بلی

مشاوره ویدئویی

بلی

بلی

بلی

خیر

بلی

بلی

خیر

خیر

بلی

مشاوره به‌صورت ناشناس

بلی

خیر

خیر

خیر

خیر

بلی

خیر

خیر

خیر

نوبت‌دهی مشاوره آنلاین

بلی

بلی

بلی

خیر

بلی

بلی

بلی

بلی

بلی

نوبت‌دهی برای مطب

خیر

بلی

بلی

خیر

بلی

خیر

بلی

بلی

خیر

مقاله و مطالب علمی

بلی

بلی

بلی

بلی

بلی

بلی

خیر

بلی

بلی

خدمات دامپزشکی

بلی

خیر

خیر

بلی

خیر

بلی

خیر

خیر

بلی

خدمات پرستاری و پیراپزشکی

بلی

بلی

بلی

بلی

خیر

بلی

بلی

بلی

خیر

امکان حذف حساب کاربری

بلی

خیر

خیر

خیر

خیر

خیر

خیر

خیر

خیر

پرونده پزشکی الکترونیک

خیر

بلی

خیر

خیر

خیر

خیر

خیر

خیر

بلی

تعرفه‌های مشاوره همگی براساس تعرفه‌های نظام پزشکی محاسبه شده است.

هزینه‌ی تماس برحسب تعرفه‌های مخابراتی محاسبه می‌شود و هیچگونه هزینه‌ی بیشتری روی قبض منظور نخواهد شد.

تمامی اپلیکیشن‌های معرفی‌شده، همگی از سطح کیفی بالایی برخوردار هستند و باید دید شما کاربر محترم زومیت براساس اولویت‌هایتان، کدام اپلیکیشن را گزینه‌ی مناسب‌تری می‌دانید. بااین‌حال، همه‌ی اپلیکیشن های مشاوره پزشکی در تلاش‌اند تا ضمن ارائه‌ی خدمات پزشکی آنلاین، به ساکنان مناطق محروم و دوردست نیز این امکان را بدهند که به‌صورت آنلاین مشاوره‌ی حرفه‌ای دریافت کنند.

شما از چه اپلیکیشنی برای دریافت خدمات پزشکی آنلاین استفاده می‌کنید؟ تجربیات خود را با ما و دیگر کاربران زومیت در میان بگذارید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات