با اپلیکیشن Anchor به‌سادگی پادکست بسازید

دوشنبه ۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۰
مطالعه 8 دقیقه
اپلیکیشن انکر (Anchor) یکی از برنامه‌های ساخت پادکست در بازار داغ اپلیکیشن‌های امروزی و فروشگاه جذاب پادکست به‌شمار می‌آید.
تبلیغات

انکر (Anchor) که به افراد کمک می‌کند فایل‌های صوتی خود را ضبط کنند و به‌آسانی به‌اشتراک بگذارند، امروزه با تمرکز جدید روی ارائه‌ی خدمات به انجمن بزرگ‌تر پادکست، اپلیکیشن جدیدش را راه‌اندازی کرده است. در‌حالی‌که در گذشته Anchor فقط در حوزه‌ی صداگذاری، میکس و اشتراک فایل‌های صوتی در شبکه‌های اجتماعی فعال می‌کرد، به‌تازگی با تمرکز روی خدمات پادکست، نسخه‌ی جدید اپلیکیشن جدید خود به‌نام Anchor 3.0 را معرفی کرده است. هدف از این کار آن بود که اپلیکیشن یادشده تمام ابرازی باشد که مخاطب برای ضبط، ویرایش، میزبانی، انتشار و توزیع پادکست به آن نیاز دارد. درادامه، امکان بارگذاری فایل‌های صوتی پادکست با هر حجم و امکانات ویرایش و تحلیل مخاطبان ویژه به فهرست سرویس‌های ارائه‌شده‌ی این اپلیکیشن اضافه شدند.

در اپلیکیشن انکر، می‌توانید تمام کار ضبط و ویرایش و هاستینگ پادکست‌های خود را ازطریق اپلیکیشن رایگان انکر یا به‌طورآنلاین در وب‌سایت Anchor.fm انجام دهید. در روند آماده‌سازی این مقاله، پادکست جدیدی برای نمونه با سرویس انکر ایجاد کرده و مراحل ساخت آن را به‌اشتراک گذاشته‌ایم و درباره‌ی این موضوع سخن گفته‌ایم که آیا اپلیکیشن انکر واقعا مکان مناسبی برای ایجاد و اجرای پادکست شما است یا خیر. با زومیت همراه باشید!

بررسی خدمات اپلیکیشن Anchor

انکر میزبانی وب نامحدود را فراهم می‌کند و به‌نظر نمی‌رسد محدودیتی در اندازه‌ی فایل‌های قابل بارگذاری وجود داشته باشد. در‌صورتی‌که تمایل دارید کارهای صوتی و نمایشی زیادی انجام و طیف گسترده‌ای از صدا را دردسترس مخاطبانتان قرار دهید، این اپلیکیشن برای شما مفید خواهد آمد. برای این منظور، نرخ جابه‌جایی بیت هنگام استفاده از اپلیکیشن باید ۲۵۶ کیلوبایت‌بر‌ثانیه و بیشتر باشد. با‌این‌حال، بسیاری از اپلیکیشن‌های صوتی، حتی اپلیکیشن‌های غیررایگان و اختصاصی در این حوزه، نهایتا تا ۱۲۸ کیلوبایت‌بر‌ثانیه از نرخ جابه‌جایی بیت پشتیبانی می‌کنند.

البته اگر بخواهید تنها گفتار خود را ضبط کنید، نرخ ۱۲۸ کیلوبایت‌برثانیه بسیار عالی و کافی به‌شمار می‌آید؛ زیرا محدوده‌ی آوای انسان محدود است. باوجوداین، وقتی قصد دارید از جلوه‌های صوتی ویژه و موسیقی استفاده کنید، یعنی جایی‌که می‌خواهید دنیای همه‌جانبه‌ی اختصاصی خود را بسازید یا ترانه یا داستانی را همراه موسیقی و جلوه‌های صوتی ویژه بازگو کنید، نرخ تبادل ۱۲۸ کیلوبایت‌برثانیه کافی نخواهد بود؛ زیرا جزئیات صدا را در بالاترین و پایین‌ترین فرکانس‌ها از دست خواهید داد.

ما قسمت یک‌ساعته‌ی پادکست که با نرخ تبادل بیت ۲۵۶ کیلوبایت‌برثانیه تولید شده بود، در Anchor بارگذاری و کیفیت صدا را بررسی کردیم. جالب این است که کیفیت همچنان ۲۵۶ کیلوبایت‌برثانیه بود و این ویژگی بی‌نظیری برای این اپلیکیشن محسوب می‌شود. از دیگر ویژگی‌های اپلیکیشن انکر این است که حجم فایل قابل بارگذاری را محدود می‌کند. میزان این محدودیت هم‌اکنون ۲۵۰ مگابایت است؛ بنابراین در حالت عادی، می‌توانید فایلی ۱۵ دقیقه‌ای با فرمت WAV را بارگذاری کنید.

anchor

انتشار و توزیع پادکست‌ها به‌شیوه‌ای نوین

زیبایی خدمات میزبانی رسانه‌ها این است که کافی است اپیزود پادکست خود را در پلتفرمی بارگذاری کنید و این اپیزود به‌طورخودکار در پلتفرم‌هایی مانند Apple Podcasts و Spotify و Google Podcasts ظاهر شود. معمولاً تهیه‌کنندگان پادکست‌ها باید در وهله اول نخستین کار خود را به این دایرکتوری‌ها ارسال کنند. این کار تنها یک‌بار انجام می‌شود و پس از تأیید، تمام قسمت‌های آینده‌ی پادکست که بارگذاری می‌کنید، به‌طورخودکار در تمامی پلتفرم‌ها منتشر خواهد شد.

هنگام استفاده از خدمات هاستینگ برتر مانند Buzzsprout و Captivate ارسال پادکست خود به همه‌ی دایرکتوری‌ها بسیار ساده است. درباره‌ی اپلیکیشن انکر باید بگوییم تمام این کارها به‌صورت خودکار انجام می‌شود و این فوق‌العاده است. ویژگی مذکور به‌ویژه زمانی بسیار کاربردی است ‌که در ابتداری راه برندسازی پادکست خود هستید؛ البته در مراحل بعدی و با پیشرفت کار، می‌توانید ویژگی توزیع خودکار انکر را در قسمت تنظیمات غیرفعال کنید.

کسب درآمد از پادکست با انکر

انکر ازطریق قراردادن تبلیغات در قسمت‌های پادکست شما، گزینه‌های کسب درآمد را ارائه می‌دهد؛ بنابراین کاربران با بارگیری بیشتر پادکست‌ها، درآمد شما ازطریق تبلیغات انکر را نیز افزایش خواهند داد. همچنین، باید تصمیم بگیرید هزینه‌ی تبلیغ ارزش آزار و اذیت بالقوه‌ی مخاطبان شما را دارد یا خیر. راه‌های بسیار مناسبی به‌غیر از تبلیغات برای کسب درآمد از پادکست وجود دارد که می‌تواند بسیار سودآور باشد.

اگر در کسب درآمد از پادکست خود با انکر پیروز شدید، تنظیم ادامه‌ی کار بسیار ساده است. ایجاد اولین قسمت در Anchor شما را با حمایت مالی همراه می‌کند. قراردادن تبلیغات بسیار آسان است و تمام کاری که باید انجام دهید، ویرایش قسمت‌های پادکستتان است. رابط کاربری اپلیکیشن نیز بسیار ساده است و استفاده از آن برای بسیاری از مخاطبان آسان خواهد بود.

ضبط پادکست از همه‌جا

یکی از ویژگی‌های برجسته‌ی انکر این است که می‌توانید ازطریق گوشی موبایل و رایانه پادکست‌ها را ضبط کنید و در آنِ واحد آن‌ها را از دستگاه دیگری بارگذاری کنید. این انعطاف‌پذیری اجازه می‌دهد به‌راحتی قسمت‌های پادکست خود را ضبط کنید و به‌اشتراک بگذارید. این ویژگی باعث می‌شود اگر فرصتی برای مصاحبه پیدا یا بخواهید صداهایی را در مکان‌های مختلف ضبط کنید، می‌توانید به‌راحتی تلفن خود را بیرون بیاورید و از میکروفون آن برای ضبط استفاده کنید.

anchor

پادکست اختصاصی خود را بسازید

از نظر ساختن اپیزود و تنظیم مجدد بخش‌های آن، کار با اپلیکیشن انکر واقعا ساده است. شما می‌توانید بخش‌های مختلف پادکست خود را به‌ترتیب دلخواه و تبلیغات خود را در هر بخش و هرجا از پادکست قرار دهید. انکر به شما امکان می‌دهد ریمیکس و قسمتی را دوباره طراحی کنید و همه‌چیز را دوباره تغییر دهید و آن را بارگذاری کنید. برای بارگذاری فایل‌های ضبط‌شده ازطریق تلفن‌همراه، باید در نظر داشته باشید که نمی‌توانید بیش از ۱۵ دقیقه از فایل WAV را بارگذاری کنید. برای کار با Anchor، باید پادکست خود را به‌عنوان فایل MP3 فشرده یا آن را تقسیم کنید. سازنده‌ی اپیزود انکر بسیار عالی عمل می‌کند. این ویرایشگر از امکانات مناسبی برخوردار است که درواقع، می‌توانید به‌درستی ویرایش پادکست خود را انجام دهید.

ضبط پادکست با دوستان

پادکست‌های گروهی ایده‌ی هوشمندانه‌ای است و می‌توانید در هر قسمت از پادکست، مهمان متفاوتی داشته باشید. انکر دعوت هرکسی را برای ضبط با شما آسان می‌کند؛ به‌طوری‌که چندین نفر در هر کشوری از جهان می‌توانند هم‌زمان به پادکست شما بپیوندند.

تحلیل مناسب پادکست شما

اپلیکیشن انکر آمار مناسبی برای کمک به شما در ردیابی عملکرد پادکست خود ارائه می‌دهد. به‌کمک ابزارهای تحلیلی انکر، می‌توانید به‌سادگی از رشد مخاطبان خود مطلع شوید و به‌راحتی بفهمید چگونه می‌توانید مخاطبان خود را افزایش دهید. همچنین، می‌توانید مواردی مانند روند پیشرفت رسانه‌ی خود را با گذشت زمان و نحوه‌ی ارتباط قسمت‌ها با یکدیگر و برنامه‌های افراد برای گوش‌دادن به پادکست شما را مشاهده کنید.

سازنده‌ی قسمت‌های پادکست (Episode Builder)

روشی آسان‌تر و شهودی‌تر برای ساخت پادکست، استفاده از سازنده‌ی خودکار پادکست انکر است. این ابزار کمک می‌کند قسمت‌های مختلف پادکست خود را با استفاده از فهرست بصری از بخش‌ها تهیه کنید که تنها به کمی ویرایش نیاز دارد. همچنین، می‌توانید فایل‌های ضبط‌شده و دیگر قابلیت‌های صوتی (مانند دریافت پیام‌های صوتی از شنوندگان خود) را اضافه و بخش‌های پادکست خود را به‌دلخواه تنظیم مجدد کنید. درحقیقت، هرگز روش شهودی‌تر از اپلیکیشن انکر برای ساخت پادکست وجود نداشته است.

anchor

ابزارهای ویرایش پادکست

انکر تمام آنچه برای پادکست نیاز دارید، ارائه می‌دهد. همان‌طور‌که قبلا ذکر کردیم، استفاده از این ابزار ساده است و به آموزش قبلی نیاز ندارد. پس از ضبط یا بارگذاری فایل صوتی پادکست، می‌توانید آن را به‌راحتی ازطریق آیپد و گوشیآیفون یا یا دستگاه‌های اندرویدی ویرایش کنید. البته به‌زودی نسخه‌ی وب و دسکتاپ انکر نیز برای استفاده در کامپیوترهای شخصی و لپ‌تاپ منتشر خواهد شد. ازآنجاکه ابزارهای ویرایش اپلیکیشن انکر به‌طورخاص برای پادکست طراحی شده‌اند، یادگیری آن‌ها ساده است. کافی است شروع و پایان فایل صوتی پادکست خود را مشخص و بخش‌های اضافه را حذف کنید.

ابزارهای ایجاد پادکست اختصاصی

در روند ساخت پادکست با اپلیکیشن انکر می‌توانید از شنوندگان خود پیام‌های صوتی دریافت کنید. دوره‌ای که نیاز بود شماره‌تلفن داشته باشید تا شنوندگان بتوانند ازطریق پست صوتی با شما تماس بگیرند، به‌اتمام رسیده است. هنگام استفاده از اپلیکیشن ساخت پادکست انکر، تنها کاری که باید انجام دهید، این است که با یک کلیک پیام‌های صوتی مخاطبان پادکست خود را دریافت کنید. بدین‌ترتیب، می‌توانید ببینید هرکدام از مخاطبان شما چه کسانی هستند و چه سلایقی دارند تا به‌سرعت آنچه به‌دنبالش هستید، پیدا کنید. با دریافت فیدبک‌های صوتی به‌روز از مخاطبان خود، می‌توانید پادکست را بهبود بخشید و آن را شخصی‌سازی‌تر کنید. اگر کسب‌و‌کاری دارید که پادکست شما بدان مربوط می‌شود، استفاده از بازخورد مشتریان و شنوندگان می‌تواند بسیار مفید باشد و در شناخت سلایق کاربران شما را به‌طرز چشمگیری یاری کند. همه‌ی این کارها ازطریق رابط کاربری ساده‌ی اپلیکیشن انکر میسر است و به دانش ویژه یا استفاده از ابزار خاصی نیازی نیست.

بارگذاری فایل‌های صوتی از مکان‌های گوناگون

چه ازطریق وب و چه ازطریق تلفن‌همراه در انکر لاگین کنید. به‌راحتی می‌توانید به صداهای ضبط‌شده با پلتفرم‌های دیگر دسترسی داشته باشید. هیچ محدودیتی در مدت زمان فایل واردشده وجود ندارد و می‌توانید آن را با صداهای پیش‌فرض و جلوه‌های صوتی ویژه انکر ترکیب کنید و مطابقت دهید. ترتیب پیشنهادی برای پادکست عبارت است از: وارد‌کردن آهنگ موضوع و مقدمه، ضبط بخشی از فایل صدای پادکست ازطریق گوشی هوشمند و سپس اضافه‌کردن پیام صوتی از شنونده برای تکمیل قسمت پادکست.

افزودن جلوه‌های صوتی و موسیقی پس‌زمینه

با استفاده از انکر، می‌توانید آهنگ‌های پس‌زمینه را به‌راحتی به هر بخش از پادکست خود اضافه یا با استفاده از جلوه‌های صوتی ویژه، مخاطبان خود را شگفت‌زده کنید.

امکان افزودن موزیک از Apple Music یا Spotify (قابل‌پخش در انکر)

می‌توانید هر آهنگی را در Apple Music یا Spotify جست‌وجو کنید و آن را برای شنوندگان خود در انکر به قسمت‌های پادکست اضافه کنید.

anchor

تریلر پادکست خود را به‌اشتراک بگذارید

با استفاده از ابزارهای ویژه اپلیکیشن انکر می‌توانید نکات برجسته‌ی ویدئوی پادکست خود را در شبکه‌های اجتماعی به‌اشتراک بگذارید. اپلیکیشن انکر به‌طورخودکار برای هر بخش صوتی، تریلری ویدیوئی تقریباً یک‌دقیقه‌ای تولید خواهد کرد. هر زمان که بخواهید پادکست خود را تبلیغ کنید، می‌توانید به‌راحتی ویدئو و انیمیشن زیبایی در شبکه‌های اجتماعی یا YouTube به‌اشتراک بگذارید تا مخاطبان جدیدی برای پادکست خود جذب کنید. می‌توانید این فیلم‌ها را در اندازه‌های مناسب برای توییتر یا فیسبوک یا اینستاگرام (به‌عنوان پست یا استوری) ارسال کنید. تجربه ثابت کرده است این روش برای افزایش مخاطبان پادکست شما بسیار مؤثر واقع خواهد شد.

انتقال پادکست به انکر

به‌سادگی می‌توانید پادکست خود را به انکر منتقل کنید و هزینه‌ی ‌هاستینگ مجدد پرداخت نکنید. برای این ‌منظور، ابزاری در اپلیکیشن انکر تعبیه شده که انتقال پادکست را از میزبان قدیمی به این اپلیکیشن به‌سادگی میسر می‌سازد. بدین‌ترتیب، علاوه‌بر‌اینکه موقعیت برنامه‌ی پادکست خود را حفظ خواهید کرد، می‌توانید قسمت‌های آینده‌ی پادکست را نیز در انکر تهیه کنید. بنابراین، اگر امکانات و محیط کاربری انکر را پسندیده‌اید، معطل نکنید و همین حالا کار با این برنامه‌ی جذاب و منحصر‌به‌فرد را برای تولید پادکست اختصاصی خود آغاز کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات