۱۱ ابزار برتر بهره‌وری در کارهای تیمی سال ۲۰۱۵

چهارشنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۴
مطالعه 4 دقیقه
این روزها تکنولوژی حسابی در خدمت مدیران و صاحبان کسب و کارها درآمده تا شیوه‌ای مناسب و سریع برای هماهنگی، آمادگی و انجام کار‌های گروهی فراهم کند. در سال ۲۰۱۵ ابزار‌های زیادی در این زمینه ساخته‌اند که به بهره‌وری هم کارمندان و هم صاحبان کار کمک بزرگی می‌کند. پرطرفدارترین این برنامه‌ها و ابزار‌ها را در ادامه معرفی خواهیم کرد. با زومیت همراه بمانید.
تبلیغات

‍۱. Box

ابزار «باکس» همیشه یکی از راه‌های امن برای ذخیره، به اشتراک‌گذاری و مدیریت فایل‌های سازمانی بوده تا کارمندان به سرعت و در هر جایی که هستند بتوانند به محتوایی مورد نیاز خود دسترسی داشته باشند و بهره‌وری خود را افزایش دهند.

۲. Dropbox

بهترین جایگزین برای Box را می‌توان سرویس ذخیره و اشتراک‌گذاری ابری دارپ‌باکس به حساب آورد که اکنون برای کسب و کار‌ها و استفاده‌های سازمانی نیز بهینه شده است. دراپ‌باکس می‌گوید نزدیک به ۱۵۰٫۰۰۰ کسب و کار از این سرویس برای ذخیره، به اشتراک گذاری و دسترسی فایل‌های خود استفاده می‌کنند.

۳. Slack

slack screen d2987

در سال ۲۰۱۵ یکی از اپلیکیشن‌هایی که بسیار سریع رشد پیدا کرد و در بسیار از کار‌های تیمی و سازمانی مورد استفاده قرار گرفت، برنامه Slack بود. اسلک را به راحتی می‌توان جزء سه برنامه‌ی برگزیده بهره‌وری در سال ۲۰۱۵ به حساب آورد. ابزار Slack به راحتی می‌تواند از سیل ایمیل‌های کاری جلوگیری کند و با محیط زیبای پیام‌رسان خود و همچنین ادغام با سرویس‌های سازمانی دیگر، به یک ابزار ضروری برای بیشتر کسب و کار‌ها تبدیل شود. این برنامه قطعا ارتباطات تیمی را مفید و موثرتر می‌کند.

۴. Confluence

شاید تنها با Confluence است که کار‌ها شکل تیمی به خود می‌گیرند و به اشتراک‌گذاری اطلاعات انقدر راحت می‌شود. هر کسی که در شرکت شما حضور دارد می‌تواند اطلاعات مورد نیاز خود را با Confluence بدست آورد یا اطلاعات مورد نیاز شخص دیگری را به اشتراک بگذارد.

در این برنامه می‌توان ارائه‌ها، مقالات آموزشی، برنامه‌های تیمی، گزارش‌‌های کاری و هر چیز دیگری را با دیگران به اشتراک گذاشت تا کارها با سرعت بیشتری انجام شوند.

۵. Hipchat

hipchat cf718

در هنگام انجام کار‌های تیمی زمان زیادی وجود دارد که دوست داریم برای به اشتراک گذاری ایده‌ای که به ذهنمان آمده یا سوالی که قصد پرسش آن را داریم به سراغ شخص دیگری برویم. Hipchat به شما کمک می‌کند بدون اینکه بخواهید تمرکز شخص دیگری را بر هم زنید، پیام دهید و صحبت خود را آغاز کنید. در واقع Hipchat را می‌توان راه حل ارتباطی بهینه شده برای محیط‌های کاری تعریف کرد که قطعا یکی از ابزار‌های بهره‌وری هم به حساب می‌آید.

۶. Asana

ابزار Asana در واقع یک برنامه برای بررسی و پیگیری کار‌های تیمی است که به تیم برای به پایان رساندن و گرفتن سریع‌تر نتایج کمک می‌کند. Asana با اپلیکیشن‌های مهم دیگری که در همین مقاله هم معرفی شده‌اند همچون Box, Dropbox, Slack و Hipchat پیوستگی و هماهنگی کامل دارد تا تیم‌ها بتوانند وظایف، پروژه‌ها، ملاقات و جلسات خود را با آن هماهنگ کنند تا همه‌ی کار‌ها در موعد مقرر انجام شود. کمپانی سازنده می‌گوید هر ماه ۱۰٫۰۰۰ تیم کار خود را با Asana شروع می‌کنند.

۷. Basecamp

این برنامه ترکیبی است از ابزاری برای مدیریت پروژه و قابلیت‌های گفتگو با ابزار‌های بسیار مفید. تیم‌ها می‌توانند گفتگو‌ها، فایل‌ها، لیست وظایف و برنامه‌ریزی‌های تیمی را در این برنامه تعیین و تنظیم کنند.

۸. Yammer

ابزار Yammer را می‌توان جواب مایکروسافت به HipChat دانست که به اشتراک گذاری فایل‌ها، مدیریت پروژه‌ها و شروع کردن گفتگو کمک شگرفی می‌کند.

۹. Smartsheet

یکی دیگر از اپلیکیشن‌های با رشد سریع امسال Smartsheet است که می‌تواند در نظم دادن به کار‌های کارمندان معجره کند. اپلیکیشن Smartsheet کمک می‌کند تا همکاری، به اشتراک‌گذاری و مدیریت پروژه‌ها آسان‌تر شود، پیگیری کار‌های تیمی در یک محل مشخص انجام شود و ملاقات‌ها و اطلاعات مربوط به مشتری نیز به آسانی قابل دسترس باشد.

۱۰. Trello

trello a9167

یکی دیگر از ابزار‌های مدیریت و پی‌گیری روند کار‌های تیمی ترلو است که تقریبا همه ابزار لازم برای مدیریت موفق یک پروژه را در اختیار شما می‌گذارد. ترلو به راحتی اجازه می‌دهد شما پروژه‌ها مختلف را بر اساس دارنده، دسته یا برنامه‌ریزی مدیریت و مرتب کنید.

۱۱. Evernote

یکی از جامع‌ترین ابزار‌های یادداشت برادری و ساخت لیست وظایف Evernote است که در مدیریت یادداشت‌ها و هماهنگ سازی آن‌ها بین همه دستگاه‌ها کمک می‌کند. Evernote بیش از ۱۰۰ میلیون کاربر دارد که برای برداشت یادداشت‌ها از آن استفاده می‌کنند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات