زوم‌اپ: Lumosity؛ کارخانه‌ی پرورش ذهن و فکر

شنبه ۱۴ تیر ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
بسیاری از ما هر روز به مدت چند ساعت مشغول کار کردن با دستگاه‌های هوشمند خود هستیم. حال به نظر می‌رسد بهتر است بخشی از این زمان را برای پرورش ذهن خود صرف نماییم. در زوم‌اپ امروز قصد داریم اپلیکیشن Lumosity را به شما معرفی نماییم که به کاربر کمک می‌کند ذهن خود را در بسیاری از موارد تقویت نماید.
تبلیغات

Lumosity در اصل نام یک موسسه‌ی تحقیقاتی است که در زمینه‌ی یافتن راهکارها به منظور افزایش سطح هوش، ذکاوت و بهبود حافظه‌ی افراد کار می‌کند. این موسسه را می‌توان یکی از برترین نهادها در این زمینه دانست.

موسسه‌ی Lumosity توسط فردی به نام دکتر مایکل اسکنلون، فارغ التحصیل رشته‌ی عصب‌شناسی در مقطع دکتری از دانشگاه استنفورد آمریکا که سال‌ها در زمینه پرورش ذهن و فکر افراد تحقیقات جامعی نموده، تاسیس شده است.

چند سال پیش که گجت‌های هوشمند چنین فراگیر نشده بودند، این موسسه با راه‌اندازی وب‌سایت خود سعی کرد خدمات خود را در قالب بازی‌هایی جذاب به مخاطبان ارائه دهد تا همه افراد بتوانند ذهن خود را روز به روز از نظر عملکرد تقویت نمایند.

lumosityapp

حال با حضور گسترده‌ی ابزارهای هوشمند، اپلیکیشن Lumosity نیز روانه‌ی بازار شده است که دقیقا کاری را انجام می‎دهد که در وب‌سایت اصلی این برنامه قابل پیگیری است.

این اپلیکیشن شامل چندین بازی مختلف فکری است که طبق ادعای موسسه‌ی سازنده‌ی آن چنانچه هر فردی چند دقیقه از روز را به انجام یکی از آنها بپردازد خواهد توانست باهوش‌تر، زیرک‌تر و از نظر فکری شاخص‌تر از دیگران شود.

بازی‌ها نیز به صورت طبقه بندی شده عرضه می‌شوند یعنی از سطوح پایه و ابتدایی آغاز و به سطوح پیشرفته و پیچیده‌تر ختم می‌گردد.

بر اساس علم عصب شناسی، مغز انسان می‌تواند در شرایط گوناگون وضعیت خود را تغییر داده و اطلاعات را مجددا طبقه‌بندی نماید.

طبق گفته‌ی اریکا پرنگ، مدیر روابط عمومی موسسه Lumosity، افراد به دلایل گوناگونی مایل به افزایش عملکرد ذهن خود هستند. این دلایل می‌توانند تمرکز بیشتر بر روی کارهای روزمره، کسب نمرات بالاتر در مقاطع مختلف تحصیلی یا تنها به دلیل تمایل فرد به باهوش تر بودن باشند.

بنابراین پیشنهاد می‌کنیم حتما این بازی را بر روی دستگاه خود نصب نموده و هر روز با سپری کردن بخشی از زمان آزاد خود با آن، نورون‌های مغزی خود را به چالش بکشید. مضاف بر این، انجام بازی‌های فکری موجود در این اپلیکیشن به شما کمک خواهد کرد بتوانید پاسخ سوالات بخش پازل زومیت را نیز سریع‌تر از دیگران بیابید!

این اپلیکیشن برای سیستم‌های عامل iOS و اندروید به صورت رسمی و برای سیستم عامل ویندوزفون توسط توسعه‌دهندگان متفرقه عرضه شده است.

چنانچه گوشی هوشمند یا تبلت ندارید، می‌توانید از امکانات این اپلیکیشن از طریق مرورگر رایانه و با مراجعه به این آدرس به طور کامل بهره‌مند شوید.

 

اپلیکیشن‌های محبوب خود را از طریق ایمیل app@zoomit.ir با ما در میان بگذارید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات